Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/stockholm/Honda_CB_1100_EX_ABS_185_mil_80073185.htm?sa=1

Hur man INTE uttrycker sig i en annons på en marknad som är köparens.
Jag är lite småsugen på en sån och priset är helt rätt, men jag kan inte förmå mig att ringa människan.

"Intresserade ringer, e-post läses till hösten.
Prutare/Tiggare ringer någon annan."

Ha ha ha - det är nog fan dags att bekväma sig med att kika i inboxen nu då. Annonsen har legat ute sedan typ midsommar, och nog tusan känns det som det är höst nu när halva augusti gått åt.

Fåne!
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Dessutom ”Ej export”, vad fan nu det betyder.


Jo, om det kommer en kille från Åland - ja, eller tjej från Finland (inte alls otänkbart med svag krona/stark Euro och en säljare bara två stenkast från färjan) så säljer han ABSOLUT inte till dessa.

Fan vet varför. Jag har flera kompisar i Muminland som varit här och köpt hojar. Priserna är galna på andra sidan vattnet, och utbudet på vissa modeller klent dessutom.




Vad han troligen menar är att han inte vill bli indragen i en Nigeriabrevscam med roliga inslag som transportfirmor som skall ha betalt i förväg - men det är inte "export". Det är bedrägeri.
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Det där med hojen har fantasimycket hk går nog ända tillbaka till moppetiden när alla satt o dreglade i hobbexkatalogen, där kunde man ju lätt komma opp i 10-15 hk i sin gamla sönderskruvade Puch... bara plussa ihop trimdelarna...
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Jo, om det kommer en kille från Åland - ja, eller tjej från Finland (inte alls otänkbart med svag krona/stark Euro och en säljare bara två stenkast från färjan) så säljer han ABSOLUT inte till dessa.

Fan vet varför. Jag har flera kompisar i Muminland som varit här och köpt hojar. Priserna är galna på andra sidan vattnet, och utbudet på vissa modeller klent dessutom.




Vad han troligen menar är att han inte vill bli indragen i en Nigeriabrevscam med roliga inslag som transportfirmor som skall ha betalt i förväg - men det är inte "export". Det är bedrägeri.


En kille som läser mail en gång om året sitter säkert, den sortens personer går inte att lura...
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Pris sänkt me 25% å inte fått den såld sen midsommar... Bör nog tänka om angående prut å vem han vill sälja till då..
Eller så vill han inte sälja men frugan propsar om de...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Vad han troligen menar är att han inte vill bli indragen i en Nigeriabrevscam med roliga inslag som transportfirmor som skall ha betalt i förväg - men det är inte "export". Det är bedrägeri.

Tänkte också att det kanske var det han syftade på. Men det förutsätter att han inbillar sig att de där bedragarna faktiskt läser, och förstår, texten i annonserna. Även om de skulle göra det har jag svårt att en sådan rad skulle hindra deras spambots från att kontakta honom.

Hur som helst får han säkert behålla hojen ett tag till, vilket verkar vara precis vad han vill.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Tänkte också att det kanske var det han syftade på. Men det förutsätter att han inbillar sig att de där bedragarna faktiskt läser, och förstår, texten i annonserna. Även om de skulle göra det har jag svårt att en sådan rad skulle hindra deras spambots från att kontakta honom.

Hur som helst får han säkert behålla hojen ett tag till, vilket verkar vara precis vad han vill.

Markus heter säljaren och har angivit Upplands bro som postadress. Telenumret tillhör dock en Carina i Älta.
Nä tusan vet om han verkligen vill sälja =)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag ska nog maila honom och bjuda 50 000:- för den.

Ring upp han å fråga om de går att diskutera priset istället för att maila..

- - - Updated - - -

https://www.blocket.se/lund/Frack_lattkord_hoj_med_drag_i_80912739.htm?ca=23_11&w=2
:kär:kär:kär

Alltså? Kan någon vänlig själ artbestämma den här skapelsen? Det är så mycket som inte verkar sitta där/som det ska på hojen. :3freak:crash

View attachment 444553
View attachment 444554

Ring eller maila å fråga va de är för märke på hojen..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top