Dagens Blocket! (mc-relaterat)

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
"Ombyggd med fokus på prestada :va:3freak "
Hallååååå CX 500 , jag förknippar inte den med prestanda.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
"Ombyggd med fokus på prestada :va:3freak "
Hallååååå CX 500 , jag förknippar inte den med prestanda.

Hallååå!
CX500 är en av få hojar som kommit med turbo från fabrik. :fakta
Att turbon sedan bara gjorde hojen tyngre, inte gav någon direkt prestandaökning är ju en annan femma. :hihi
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
https://www.blocket.se/stockholm/Honda_CX500___Sveriges_finaste_cafe_racer_80241399.htm?ca=11&w=1

Den här tyckte jag var lite cool, jag som brukar fnysa åt Kafferäsers. :3freak
Om priset är rätt? Japp, i alla fall om han får vad han begär, annars var det nog inte det.

Håller med dig! Han har lagt en del tid till detta bygge. Helt ok.
Hitta fel är alltid lätt, men ack så tråkigt, hitta fel och få negativa vibbar, varför då?
Göra tvärtom är klart roligare!
Mvh Toyman

Finns inget felfritt och ingen är felfri. Så varför inte bara bestämma sig. Min attityd.... jag skiter i felen... om jag inte ska köpa den. Då får väl de bli argument för en prisförhandling!
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Håller med dig! Han har lagt en del tid till detta bygge. Helt ok.
Hitta fel är alltid lätt, men ack så tråkigt, hitta fel och få negativa vibbar, varför då?
Göra tvärtom är klart roligare!
Mvh Toyman

Finns inget felfritt och ingen är felfri. Så varför inte bara bestämma sig. Min attityd.... jag skiter i felen... om jag inte ska köpa den. Då får väl de bli argument för en prisförhandling!

Så rätt. "Den som kan glädjas åt lite har mycket att vara glad för".
Jag tror han är rätt nöjd med sin kreation och det borde han vara Han fick ju en inbiten originalare (dvs jag som nästan aldrig bygger om något) att reagera positivt på ombyggnaden.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/vi/80350968.htm

Fan har jobbat en hel del ändå, gaffel och inte minst kurviga svingförstärkningar med en doft av Italien. Modigt med enkeldämparen, men funkar kanske hur jävla bra som helst.

Respekt för arbetsinsats utöver det vanliga

Svingen i all ära, men vad säger bakramen när stötdämparen är fullt hoptryckt...?

Tja, det är väl det som byggherren kommit fram till själv, och därför vill sälja.

Priset, och det implicita 'jag tar vad jag kan tänkas få' i texten tyder på en släng av blekhet.
Eftertankens kranka, typ...

Ännu en hoj planlöst söndersågad.
Undrar hur detta med bursvingen ser ut på kardansida...?

Nå, hans hoj, hans pengar och hans nedlagda tid.
Inte så att man sörjer en förlorad CBX 600E direkt, men en vacker dag kommer hojar med fyrkantiga framlampor tillbaka i ropet - och då helst med stressfyror kopplade till kardan.




Nej, inte ens jag tror på det scenariot.
Men om - då är det XJ 750 Seca som leder ligan - dubbla rektangulära lampor staplade på varandra.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hehe byggaren glömde nog bakramen, det gjorde jag också.

Notrightrider, du är så jävla rolig, på riktigt:)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ser ut som en klassisk Orion, dessa hade 14"/12" som standard, möjligt att en så gammal 150cc haft ännu större framhjul, och sen har ägaren dragit på ett 10" bak.
Oavsett vad så är priset satt 3 gånger för högt, 3 papp är väl vad en fiddy av ett bättre märke från den årstiden är värd :glömdet

Har han lyckats få ihop 14/10? Men det ser ju inte riktigt riktigt ut
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Har han lyckats få ihop 14/10? Men det ser ju inte riktigt riktigt ut

Det ser fruktansvärt skevt ut, men underskatta aldrig en tonårings okunskap :fyllisar
Känner några som köpte fiddy mot slutet av högstadiet som aldrig skulle fått OK att köpa en fiddy, sköttes inte enligt serviceboken direkt :rofl
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det ser fruktansvärt skevt ut, men underskatta aldrig en tonårings okunskap :fyllisar
Känner några som köpte fiddy mot slutet av högstadiet som aldrig skulle fått OK att köpa en fiddy, sköttes inte enligt serviceboken direkt :rofl

Ja Fiddypriserna skapade en ny typ av köpare som valde mellan den och en ny dator typ. En japansk cross eller moppe från åttiotalet och framåt kan knappt meckas ihjäl, till skillnad från dessa kineser, som tvärtom glatt tar emot varje chans de får att gå sönder på nya innovativa sätt som man inte riktigt känner igen från sin egen uppväxt
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Ja Fiddypriserna skapade en ny typ av köpare som valde mellan den och en ny dator typ. En japansk cross eller moppe från åttiotalet och framåt kan knappt meckas ihjäl, till skillnad från dessa kineser, som tvärtom glatt tar emot varje chans de får att gå sönder på nya innovativa sätt som man inte riktigt känner igen från sin egen uppväxt

Ofta så kan man hitta en Orion 125cc till salu för 4k+, gärna med ett par år på nacken, för en hoj som kostar under 4k ny....
Äkta fantasipriser, hade man lagt samma pengar på en äldre 85 eller 125cc japanare så hade man fått en bra mycket bättre och mer lättskruvad hoj :död
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
cdc74041c593ef31bfa38eefeba16756.png
7da72290877cb86417cac95686a2bb17.png



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top