Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chrill-e

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Sundbyberg
Hoj
Triumph Street Triple - 08
Haha börjar ju undra om killen blivit lurad eller om det är nåt kräm i den?
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Den här annonsen känns lurig på något sätt, vet inte varför :va
http://www.blocket.se/stockholm/Hyosung_650_40844179.htm?ca=11&w=2

"Jag skulle fixa främre cylindern själv, annars är det ingen fel på den. Lite slitet, men är fortfarande ganska bra. Om du funderar på att köpa den, men kan inte byta cylindret själv, så kan du hämta den och jag sätter in den för halva priset (av det man får betala på ett service-center). Vill du se fler bilder så mejla gärna. p.s. satte in frugans nummer då jag inte pratar så bra svenska än. däremot går engelska utmärkt. "
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Den här annonsen känns lurig på något sätt, vet inte varför :va
http://www.blocket.se/stockholm/Hyosung_650_40844179.htm?ca=11&w=2

"Jag skulle fixa främre cylindern själv, annars är det ingen fel på den. Lite slitet, men är fortfarande ganska bra. Om du funderar på att köpa den, men kan inte byta cylindret själv, så kan du hämta den och jag sätter in den för halva priset (av det man får betala på ett service-center). Vill du se fler bilder så mejla gärna. p.s. satte in frugans nummer då jag inte pratar så bra svenska än. däremot går engelska utmärkt. "

Han snackar om en defekt cylinder (annars är där inget fel på den) men kedjan är ju inte ens på dreven samt synliga vältskador på bilden !?.Annonsen luktar mer än lite apa. :va
 
Last edited:

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
http://www.blocket.se/malmo/Honda_CBR_1100XX_Super_BlackBird_40818906.htm?ca=10&w=3

Skumt eller :va Eller är det fler som gör likadant?

"Det som är lite speciellt och ett riktigt stort plus med hojen är att den registrerad i ett annat EU-land (utländska skyltar) vilket gjort jag inte behövt betala någon skatt eller försäkring vilket gjort att jag sparat många sköna tusenlappar. Likaså är parkeringsböter ett minne blott! ;) Och det bästa är att det är helt lagligt!
Alla papper med ägarbevis osv har jag givetvis ."

:D Han tog till sig era åsikter om priset tydligen? Men fortfarande en hel del frågetecken runt ägandet/brukande i "fel" land :smasha
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det kallar jag prisras.10 000:- på tre dagar. :crash

Ja och han lär få gå ner mer för att det ska locka.

Personligen tycker jag det är tillräckigt jobbigt att ha att göra med svenska transportstyrelsen utan att behöva bry mej om motsvarande myndighet i valfritt östeuropeiskt land vart den nu är reggad.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
känns som det borde vara enklare å reg bessa CBR'en å sen sälja .... ingen vid sunda vätskor köper väll den oavsett hur billig den blir när den e reggad utomlands .... bara massa strul å skit
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag har en polare som sedan rätt många år ALLTID köper sin hoj i Polen. Den är reggad där på någon mormor och försäkringen kostar en spottstyver jämfört med Sverige, bortsett från att själva hojen var mycket billigare att köpa. Det är kanske inte så kass ide.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Jag har en polare som sedan rätt många år ALLTID köper sin hoj i Polen. Den är reggad där på någon mormor och försäkringen kostar en spottstyver jämfört med Sverige, bortsett från att själva hojen var mycket billigare att köpa. Det är kanske inte så kass ide.

Han har inte krockat/klotat ännu va ? ... rätt nyfiken på hur det går då
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Nu har den droppat 10 papp till.
Det kanske är bråttom att bli av med den...av något skäl...

View attachment 363219

Ägaren har tydligen en affärsplan i att sätta ett för högt pris från början för att sedan få hojen mer attraktiv genom att dumpa priset.Från 49 000:- till 29 000:- på ca sex dagar med en ny annons den 8/6 är klart uppsendeväckande.Nog inte många gånger man sett detta ... för övrigt luktar det lite apa om denna hoj just nu ... med tanke på utlandsregistreringen och brukandet på svensk mark. :va
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ägaren har tydligen en affärsplan i att sätta ett för högt pris från början för att sedan få hojen mer attraktiv genom att dumpa priset.Från 49 000:- till 29 000:- på ca sex dagar med en ny annons den 8/6 är klart uppsendeväckande.Nog inte många gånger man sett detta ... för övrigt luktar det lite apa om denna hoj just nu ... med tanke på utlandsregistreringen och brukandet på svensk mark. :va

Eller så har han insett att trots att hans annons blivit visad flera hundra, kanske flera tusen, gånger senaste veckan så har inte en enda person ringt.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top