Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Man får vara nöjd med att ha en z750 twin från samma tidsera :/
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
32AE2121-CA79-4711-B905-7B93AFEA64F4.jpg
Kjellinfekterad Yamaha.
:)
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Fortfarande inga Öhlins-produkter på någon av bilderna i annonsen...

Och jag blir lika uppgiven varje gång någon idiot listar "kompletta nycklar" som ett argument för att köpa just deras hoj. Att alla nycklar ingår är väl för helvete en självklarhet...? Eller lever dessa människor i en vardag med öststatsfordon och suspekt historik...?

kompletta nycklar / alla nycklar på en Yamaha, så är det självklart 2 st svarta, samt 1 st masterkey. o jag tycker personligen att om det finns 2 hojar med samma utrustning av samma årsmodell, men den ena har bara en svart nyckel, så faller självklart den bort.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om jag ringer på en annons och det visar sig att masternyckel eller en eller båda svarta nycklar saknas, då åker jag inte ens och tittar på den hojen. Oavsett pris. Min erfarenhet säger mig att då är det något lurt i görningen och att det troligen rör sig om en eller annan form av stöld, alternativt om ett gammalt sönderkraschat banlik som skall säljas som något annat. Om det skulle visa sig att ägaren - mot förmodan - tappat bort en eller flera nycklar så säger det ganska mycket om ägaren och då åker jag inte heller och tittar på den hojen.

Att nycklarna är kompletta är för mig lika självklart som att ägarförhållandena är gröna såväl som att en R6:a har fyrcylindrig 600 cc motor. Alltså något som inte ens ska behöva nämnas i annonsen.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Samma att han skriver att den besiktades med blankt papper den 25/5. Men man ser att förra besiktningen var 18/4 då den inte gick igenom.

Hade varit bättre att bara skriva nybesiktad.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Det var många unika google translate formuleringar samt StOrA bOKstäVeR överallt:
"Då den ursprungligen är gjort för att köras på bana?"
"Kan man köra lite över 320 km/ tim på egen risk"
"Om någon vill äga en Unik Mc ? 160 Hk"
"Väger ca 100 kg mindre än en Standard Mc Därav en Gjord för Banan "
"Så bjud så högt ni Kan Om Ni Vill Bli Ägaren Till Den Enda I Sitt Slag i Sverige ?"
"Får Jag Ett Bud Som Jag Inte Kan Motstå Jaa,Då kanske jag accepterar Efter jag sett er provköra Och Kan Hantera denna Vild Häst MC annars Inte"
"Välkommen Med Ett Bud & Ju Högre Desto Större Risk Att Just Du Blir Ägaren till MCn
Mvh Franco i Kungshamn"

Sen känns priset på 69 750:- kanske lite väl högt
:rofl

Och det mest bisarra är att det finns en person med det namnet, boende i Sotenäs som äger en Kawasaki från 1999.... Så annonsen är nog inte fejk....
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Just det här med "tyvärr måste jag" "med en tår i ögat" "jag vill egentligen inte"

Om det tar emot så ini helVet, behåll skiten!

#behallskiten
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Annonsen borta, men jag hade den uppe i en flik.

View attachment 443881

Killen måste fylla fyrtio och vara utsatt för ett tvättäkta födelsedagsskämt. Alternativt ha riktigt ont i huvudet. Sjuttio papp för den medelmåttigaste av medelmåttiga nittiotalshojar...??? Javisst. Dessutom sönderskruvad av någon som pratar äkta förortssvenska. Jojo, inte undra på att man blir sugen...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top