Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Iof, men den är ju iaf UNIK ju! :)



Absolut!

Varenda såndärna XSR 900 är unik!

Yamaha själva skrev:
XSR900 är unik.

Vill man ha sin unika hoj lite mer unikare så finns det ett stort tillbehörsprogram med "tape-on" personlighet att addera.

Är man sugen på en unikaste XSR 900 så får man gå till en biltrimmare som heter Abarth. Han dog visserligen 1979, och ledsnade på motorcyklar redan waaay innan andra världskriget, men hans firma har i vart fall en unik logga.
...som man kan lura i folk att den har med motorcyklar att göra.

Typ som att Koppartrans är kläder, eller att Belstaff är... ...well, det är ju kläder - men inget som man vill visa sig i om man känner historien.

Så, en Abarth XSR 900 med rätt tillval ur katalogen har alla chanser att bli nästan lika unikarest som en Roffes-chopper.

Bitter, moi? :crash
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Absolut!

Varenda såndärna XSR 900 är unik!



Vill man ha sin unika hoj lite mer unikare så finns det ett stort tillbehörsprogram med "tape-on" personlighet att addera.

Är man sugen på en unikaste XSR 900 så får man gå till en biltrimmare som heter Abarth. Han dog visserligen 1979, och ledsnade på motorcyklar redan waaay innan andra världskriget, men hans firma har i vart fall en unik logga.
...som man kan lura i folk att den har med motorcyklar att göra.

Typ som att Koppartrans är kläder, eller att Belstaff är... ...well, det är ju kläder - men inget som man vill visa sig i om man känner historien.

Så, en Abarth XSR 900 med rätt tillval ur katalogen har alla chanser att bli nästan lika unikarest som en Roffes-chopper.

Bitter, moi? :crash

Åh. Roffes-chopper.. santee bakram, Bates sadel och lykta och franks gafflar på nåt ruttet oljepissande skrälle. Ett recept på :ligga som aldrig riktigt fungerade
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag brukar inte kritisera streetfighters då jag alltid tyckt att de, även om de inte alltid är snygga, har bidragit till en vilja att engagera sig mera i sin motorcykel än bara äga den.
Men...
28 papp för en väldigt basic streetfighterombyggnad som är allt annat än snyggt gjord :jisses

Underdimensionerat avgasrör som döljs med hjälp av avgasbandage, sadel som saknas och har ersatts av skummgummi som inte passar in. Hela sadelkonstruktionen är ju dessutom höjd rakt uppåt med synliga stag/plattjärn. Bakcuts med ett oregelbundet format hål i sig ?!? Gasvajrarna ser ut att vara dragna så att de kommer att ligga an mot något när man svänger.

GSXSF.jpg
https://www.blocket.se/lulea/Suzuki_GSX_R_750_streetfighter_79570138.htm
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag brukar inte kritisera streetfighters då jag alltid tyckt att de, även om de inte alltid är snygga, har bidragit till en vilja att engagera sig mera i sin motorcykel än bara äga den.
Men...
28 papp för en väldigt basic streetfighterombyggnad som är allt annat än snyggt gjord :jisses

Underdimensionerat avgasrör som döljs med hjälp av avgasbandage, sadel som saknas och har ersatts av skummgummi som inte passar in. Hela sadelkonstruktionen är ju dessutom höjd rakt uppåt med synliga stag/plattjärn. Bakcuts med ett oregelbundet format hål i sig ?!? Gasvajrarna ser ut att vara dragna så att de kommer att ligga an mot något när man svänger.

View attachment 443626
https://www.blocket.se/lulea/Suzuki_GSX_R_750_streetfighter_79570138.htm

Imponerande kraschpuckar med. Den på höger sida ser ju nerslipad ut med.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
https://www.blocket.se/vi/79602960.htm


Håhåå! Här har vi nästan en värdig arvtagare

Men för i helvete Chronic, du måste ju å det bestämdaste varna för dylika bilder! Alltså nu måste jag torka upp finaste söndagspilsnern från datorskärmen som fick sig en rejäl wtf-dusch! TR-maskinerna är ju bra vidriga (otroligt nog blev efterföljaren Virago ännu hemskare, en svart period i Yamahas tidsepok!)
Tänk att det finns folk som känt att det här med fartvinden är ett problem...Hmm hur ska jag lösa det? Nä men titta ,en sån där fjällpulka där fram blir ju skitbra! Verkligen! Lyset då? Dit med en fyrkantig sökarlykta så är saken biff! Ja jevlar..!:huvet:smasha:dummer
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Frågan är - hur jävla stor är den där kåpan som får en 1000 -kubikare att se ut som en liten moppe?

Artikelnummer TR1->FS1 månne?

Kåpan i sig är en Pichler. Ooomåttligt populär just då när denna hojen var ny, och ssvviinnddyyrr. Kostade lackad och klar i regionen kring 10 papp.
...på en hoj som listade typ 33 papp eller så.

Ändå stod folk och trampade ner varandra för att få tag på en. Jag minns att det var fukking väntelista för att få vanställa sin hoj på detta viset.

Men priset då? Priset på hojen i annonsen?
Tänk bort kåpan, även om det är svårt när man en gång bränt näthinnan.
6000 spänn för en gångjärns-etta är ju ett bargain!

TR1 är på en och samma gång både värdelös och åtråvärd. För 6 papp säger jag tjöööp!!!!!

Skär och kapa så mycket du vill, och montera däcken ut och in om du vill - inget, absolut inget kan påverka egenskaperna negativt.
Speciellt inte om man befriar hojstackaren från svartbygget som den burit på raka armar framför sig hela livet.

Edit: jag har tagit skärmdumpar.
Kommer att lägga upp dem här när annonsen är borta.
Det lär gå ganska snabbt...
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Precis en sådan kåpa skändade vår projekt-bumse när vi hittade den.

Magiskt ful, den var dessutom gjord för att sitta ihop med en nederdel i samma stil. Gav Guldvingestorlek åt alla hojar över 250 cc. Ingen blir förvånad om jag berättar att högtalare och stereofack redan satt där.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top