Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Måste vara en vass rackare, den går på bakhjulet redan stillastående ju :D

-------------------------

Funkar perfekt, inga fel....

https://www.blocket.se/vi/78773701.htm
976da8734747241789a8473db5d2e20e.jpg


Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Så enkelt, så cleant, vad mer behöver en intresserad köpare veta? :)
 
Last edited:

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
https://www.blocket.se/alvsborg/Kawasaki_Z_250_C2_78864985.htm?ca=11&w=3

Kawasaki Z 250-C2 -81 35 000 kr

Kawasaki Z250 Model 1981 (37 år)
Motorefekt 246 cc 39hk / 14 kw Elstart
Dax att sälja har inte rullat på 16 år pga tappat intresse
äldre gubbe. Vägmättarställning på besiktning 2002-03-14 var 19844 km och nu 20010 km .Mc är besiktigad tills 2019-07-01 och allt funkar perfekt.Elstart mm.
En glädje att både köra och äga.
Önskar endast komma i kontakt med seriösa spekulanter och skambud undanbedes.
Har ni frågor så hör av er.
Finns i Trollhättan
------------------------------------------------

14 kw motsvarar inte 39 hk. Snarare 18-19. :fakta
Priset 35 000 för den kan bli svårt. Fast ett bra objekt att bygga en Tracker/Cafe/Brat/Bus/Custom-hoj av. :zpy
En av de fulaste hojarna Kawasaki tillverkade på 80-talet.

Svårt val, då jag kan få en V-Max och ett Ducati 620 monster för mindre pengar... Nä det får bli Kawan! ;-)

P
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Apropå framgafflar. Nu ligger det drygt 30 annonser där annonsörerna tror att varje gaffelben är en framgaffel och att motorcykeln då har två framgafflar. Det är fel och dessa förtjänar att hamna i tråden. :arsele
https://www.blocket.se/hela_sverige...&st=s&ps=&pe=&rs=&re=&c=&ca=11&is=1&l=0&md=th


Apropå att veta vad det är man säljer. Heter det Kawasaki eller Kawazaki?
https://www.blocket.se/hela_sverige...&st=s&ps=&pe=&rs=&re=&c=&ca=11&is=1&l=0&md=th

Och 7 av dessa 30 är MC-firmor. :rofl
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ser ju välgjort ut och eg förtjänar nog byggaren att få den där slanten men dessvärre är det ju ingen lysande timpeng att renovera gamla japshojar.

Jag har köpt några snäppet bättre originalare för 10” och scramblat till dem med ( jaja EBaygrejer varvat med välfyllt hojprylslager ) och fått 20”

Tricket är att skita i att byta alla lager, måla ram osv utan bara se till att göra en service med belägg, olja och filter.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Vad är egentligen tanken bakom att alla ska bygga café-racer av sina gamla sorgebarn till motorcyklar? Är det den spruckna sadeln som ger ett behov av att kapa saker i bitar och skapa något osmakligt efter ett svunnet ideal och på det sättet manifestera sin brist på sinne för proportioner?
Ergonomin förefaller ofta tänkt för personer med Marsupilamis vighet och knappast för de ischiasdrabbade åldringar som skapar de enligt egen utsaga unika kreationerna.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vad är egentligen tanken bakom att alla ska bygga café-racer av sina gamla sorgebarn till motorcyklar? Är det den spruckna sadeln som ger ett behov av att kapa saker i bitar och skapa något osmakligt efter ett svunnet ideal och på det sättet manifestera sin brist på sinne för proportioner?
Ergonomin förefaller ofta tänkt för personer med Marsupilamis vighet och knappast för de ischiasdrabbade åldringar som skapar de enligt egen utsaga unika kreationerna.

Att man sitter skönt på en åttiotalslimpa är ju inget snack om, men det blir sällan några större skillnader i körergonomi med ett litet crossstyre och en eBaylimpa. Jag har en som kostade 300,- med frakt och den sitter jag gött på i femton mil.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Vad är egentligen tanken bakom att alla ska bygga café-racer av sina gamla sorgebarn till motorcyklar? Är det den spruckna sadeln som ger ett behov av att kapa saker i bitar och skapa något osmakligt efter ett svunnet ideal och på det sättet manifestera sin brist på sinne för proportioner?
Ergonomin förefaller ofta tänkt för personer med Marsupilamis vighet och knappast för de ischiasdrabbade åldringar som skapar de enligt egen utsaga unika kreationerna.

Alltså, folk gör ju som de vill med sina saker...
Hojen är från början "vintage" och styla den..? Ja va tusan, sporthojsfolket sliter ju också bort under tail, skylthållare, backspeglar och smackar på mer eller mindre snygga och odugliga LED blinkers så fenomenet finns där i alla generationer.

Men, och som du är inne på, om man nu gör det så gör det iaf hyggligt konsekvent.
Det där blinkers och ljusreglaget sticker ut som en jäkla vårta på Mona-Lisas panna och strajpa för helsike upp kabeln! Det där är snubbel på mållinjen.

Sen, (suck.. snälla, kom igen mannen) Seriöst, vad är tanken med gaffelbälgarna, i en säljesannons?

två.jpg

ett.jpg
:hihi :hihi
 
Last edited:

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
https://www.blocket.se/goteborg/Husqvarna_701_Motard_78985587.htm?ca=15&w=3

Bitter kille? :7peta

Jag ger upp att lära mig köra bakhjul, jag är för gammal och tänker på konsekvenserna om det går fel. Du som inte har dom gränserna är välkommen att komma och titta och köpa min hoj. Finns ingen mening att ha en sådan här cykel om du inte vill busa och är rädd för polisen eller pensionärer som bara hatar dig när du kör på deras gångbana. Det går inte köra lagligt med denna typ av hoj.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top