Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
https://www.blocket.se/vi/78749235.htm


Sista meningen, vill han hota klåfingriga internationella hojtjuvar, ute efter hans livsverk?

Även "Går mycket bättre än man kan tro" är ju intressant, menar han att man tror den ska gå dåligt och att det därför är förvånande när den ens startar? eller att den går så mycket bättre än normalt att den är UnIK just för det? :p
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
https://www.blocket.se/vi/78764614.htm

2fe08f408aeebf49615732b02e61bc33.jpg

f370fefb4c2ed51673b90d83b9434d4e.jpg


En hoj från 1979 som nästan inte rullat alls. Hamnar i händerna på en som bygger ”caferacer” enligt rådande fluga.

Man gör som man vill med sina grejor men nog gör det lite ont när lågmilare slaktas på detta sätt. :cry
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
42 papp för en i mina ögon en kass hoj:arsele

Men så himla kass är inte modellen. 108 hästar på slangen och en körställning och geometri som verkligen inbjuder till bakhjulsåkning. Min då sprillans LTD750 -81 fick min bror som passagerare att tjuta "STANNA" som en fjortis efter ett par hundra meter. Bakdäcken Hyland efter 150 mil.
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
BMW G310GS 2021
https://www.blocket.se/vi/78765375.htm

Om vi för en stund blundar för det vansinniga priset och istället koncentrerar oss på meningen ”går på bakhjulet”...

Inte fan går en sån på bakhjulet om man inte är Arto Nyqvist

Det måste vara fel på min... :confused: Kan möjligtvis få framhjulet att lätta lite på ettan, om jag verkligen provocerar...
Gillar den iallafall :tummenupp
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Just nu 8849 Blocket-annonser som innehåller ordet "unik". Förvånansvärt nog inte mer än 554 motorcyklar...I vilket fall som, tänk om Leif från Saleboda mönsterskyddat namnet på sin styrdämpare. Han hade skrattat hela vägen till banken, hela vägen hem plus ett varv runt jorden.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Just nu 8849 Blocket-annonser som innehåller ordet "unik". Förvånansvärt nog inte mer än 554 motorcyklar...I vilket fall som, tänk om Leif från Saleboda mönsterskyddat namnet på sin styrdämpare. Han hade skrattat hela vägen till banken, hela vägen hem plus ett varv runt jorden.

Det hade nog fallit på stavningen, hörru.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/vi/78764614.htm

2fe08f408aeebf49615732b02e61bc33.jpg

f370fefb4c2ed51673b90d83b9434d4e.jpg


En hoj från 1979 som nästan inte rullat alls. Hamnar i händerna på en som bygger ”caferacer” enligt rådande fluga.

Man gör som man vill med sina grejor men nog gör det lite ont när lågmilare slaktas på detta sätt. :cry

Är tanken med att rensa undan luftburk och allt under sadeln att man skall kunna beundra bromspumpen från två håll? Isf har han verkligen lyckats bra.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Det måste vara fel på min... :confused: Kan möjligtvis få framhjulet att lätta lite på ettan, om jag verkligen provocerar...
Gillar den iallafall :tummenupp

Instämmer. Skulle inte påstå att min går upp på bakhjulet lätt på någon växel (trots stage 3-kit). Fortfarande en grym hoj, men någon bakhjulsmaskin är det inte.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Men hallå hojen har 10-15 år gamla Öhlins prylar! Alla vet att gamla öhlins delar gör hojen direkt till en GP hoj som enkelt kan matcha nu tidens gp hojar.
Lätt värd det priset de vill ha för sina begagnade öhlins monterade hojar!

Öhlins är det enda märket som inte åldras, så köp öhlins fjädring eller framgafflar nu till din hoj och de kommer se till att din hoj är lika bra som de kommande hojarna i framtiden.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top