Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
På bild nummer 6 i Blocketbildspelet kan man se nummerskylten skymta genom ekrarna.
På andra bilder som visar vänstersidan är skylten bortstädad.

Yta yta yta.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Är det jag som inte förstår? Eller säljaren? En gammal trevlig Honda 750 är aldrig fel. Historisk modell. Men... 95 000 kr för en hoj som inte ens är hopsatt? Har jag missat något? Är det för att det är en tidig modell (1970)?

"Den har stått i många år och behöver en genomgång och service. Och den är ej ihopsatt efter lackeringen"
"Har inga bra bilder som den står nu"


https://www.blocket.se/goteborg/Honda_CB750_K0_78276610.htm?ca=15&w=2

H750.jpg



"Om den inte säljs kommer jag göra jobbet och sätta ut den på eBay senare i vår. MEN då till ett helt annat pris"

- Lägre? ;) ;)
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Är det jag som inte förstår? Eller säljaren? En gammal trevlig Honda 750 är aldrig fel. Historisk modell. Men... 95 000 kr för en hoj som inte ens är hopsatt? Har jag missat något? Är det för att det är en tidig modell (1970)?

"Den har stått i många år och behöver en genomgång och service. Och den är ej ihopsatt efter lackeringen"
"Har inga bra bilder som den står nu"


https://www.blocket.se/goteborg/Honda_CB750_K0_78276610.htm?ca=15&w=2

View attachment 442313



"Om den inte säljs kommer jag göra jobbet och sätta ut den på eBay senare i vår. MEN då till ett helt annat pris"

- Lägre? ;) ;)


Klassiskt! Gubben har slagit i kärringa att den är värd en månads Floridasemester senaste femton åren, nu är det dags och latmasken orkar inte ens skruva ihop skiten men hoppas ändå på Top Dollar, familjefiasko i den mindre skalan
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Antar att snubben gogglat och hittat denna länken:

http://www.classicmotor.se/artiklar/experten/20170629/varde-pa-honda-cb-750/

Eftersom allt som står i tidningar är sant så upplever väl säljaren att han lämnar en jäkligt schysst rabatt till den stackare som köper hojen i kartonger och skall försöka sätta ihop den själv.

Edit:
Vad kostade en CB 750 1970?
Jag vill minnas att den var skohornad in just under 10 papp.
10.000 kronor 1970 torde vara typ 75.000.- idag.

Den summan tror jag det finns folk som vill betala för en K0a.

Hel och ren, ihopsatt komplett och väl fungerande.

95' för en hög delar? Jag ställer mig i Tmax-hörnan och ser avvaktande ut...
 
Last edited:

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Avgörande för priset är om motorn är sandgjuten eller pressgjutet.
Tidiga Hondor var sandgjutna.

Jösses, vad synd det är om folk som ligger vakna på nätterna och fantiserar om hur bra livet vore om bara motorn på gammelmoppen hade varit sandgjuten... Eller tror att man kan köpa sig till ett bra liv.

Visst, att köpa ett boende i ett område där man inte behöver kolla sig över axeln hela tiden eller kan vakna upp till fågelsång i stället för industribuller, det kan jag förstå. Men att fästa sånt värde vid döda ting, kommer alltid att göra en besviken när man väl har det. För det visar sig oftast att livet inte blev så värst mycket bättre när allt kom omkring. [/Filosofi-mode]
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jösses, vad synd det är om folk som ligger vakna på nätterna och fantiserar om hur bra livet vore om bara motorn på gammelmoppen hade varit sandgjuten... Eller tror att man kan köpa sig till ett bra liv.

Visst, att köpa ett boende i ett område där man inte behöver kolla sig över axeln hela tiden eller kan vakna upp till fågelsång i stället för industribuller, det kan jag förstå. Men att fästa sånt värde vid döda ting, kommer alltid att göra en besviken när man väl har det. För det visar sig oftast att livet inte blev så värst mycket bättre när allt kom omkring. [/Filosofi-mode]
Blir man inte lyckligare av omotiverat dyra leksaker och av att tillhöra fräcka sandgjutnahondamotorklubben alltså? Verkar vara en sjukt vanlig massuppfittning bland gubbar i alla åldrar annars.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag blir iaf ofta lycklig av att äga en udda hoj, sandgjutet block eller annan kul feature.

Jag kan ligga sömlös av lycka till och med, är inget synd om mig...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top