Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag provkörde en ZX-9R för mindre än ett år sedan. Det var också en -98, men den hade gått lite mindre än ovanstående. Den var utsatt för 22 ksek, men efter lite bästa-priset-kompis kunde han släppa den för 19 ksek.
Runt 20' är väl normalt för en 20 år gammal hoj.
Kanske upp till 25' ifall det är högsäsong och den är i väldigt fint skick.
Skulle den ha överladdning så skulle 35' vara ett bra riktvärde.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot

Jag provkörde en ZX-9R för mindre än ett år sedan. Det var också en -98, men den hade gått lite mindre än ovanstående. Den var utsatt för 22 ksek, men efter lite bästa-priset-kompis kunde han släppa den för 19 ksek.

Runt 20' är väl normalt för en 20 år gammal hoj.
Kanske upp till 25' ifall det är högsäsong och den är i väldigt fint skick.
Skulle den ha överladdning så skulle 35' vara ett bra riktvärde.

32000 gav jag för min zx9r -98 om jag minns rätt.


... 2009
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Sjukt! Säljaren måste ju blivit duktigt blåst själv om han nu la 27k för motorjobbet och 13k för elen på en gammal rysshoj!

En helt original -57:a i bra skick är värd det då det är ont om dem, men denna är inte ens original. Så ja, han har blivit blåst.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Sjukt! Säljaren måste ju blivit duktigt blåst själv om han nu la 27k för motorjobbet och 13k för elen på en gammal rysshoj!

Ja, och själv erkänner det i en annons. :confused:

Men okay, kan man få "gjutgärnspjäs" till något positivt i MC-sammanhang så är väl det mesta möjligt.
Vad kan vara gjutjärn på en gammal rysshoj? Cylindrar - ja! Vevaxel - troligen. Svänghjul...? Kanske. Om det är så, så skulle jag tala tyst om det.
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Det enda som är gjutjärn är cylindrarna, veven är inte gjutjärn då det inte hade hållt. Motorblock, toppar etc. är aluminium.

Men 90.000kr........då har man missförstått värdet nått ofantligt i detta fallet.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kolla skicket på kedjan på bild 6 :va Ser ut som det var längesedan den fick någon form av olja :D

:D Det är så klart en försmord O-ringskedja som inte behöver smörjas ! Eller hur ? :D
(Själv smörjer efter eller före varje tur. Men det är väl rätt onödigt egentligen ? Vad vet jag :va)
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
En helt original -57:a i bra skick är värd det då det är ont om dem, men denna är inte ens original. Så ja, han har blivit blåst.

Tror på det du säger, att en originalhoj kan vara värd en stor summa. Tyckte bara att det lät saftigt med 27k för en renovering av en så ytterst primitiv motor som en gammal rysk boxertwin. Likaså 13k för elsystemet. Kan inte vara många komponenter på en sån hoj.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.



Det är billigt för en Maico 490.

Verkligen! ...men den lurige jäkeln har lagt till ett "eller bud".
Skulle tro att "10 papp" inte räcker så långt. Det lär nog skena i väg uppåt rätt rejält.
Typ som hojen själv...

Hadde en sån för ca 30 år sen .Väldigt spännande när gasen hängde sej i ett hopp :)

Ja, det där var äkta widow makers på alla sätt och vis.
Och! man behövde inte köra dem själv - jag vart överkörd av en sådan på Kråk för lite drygt 30 år sedan och har ont ibland ännu. Var det du, din Berserk...? :7peta
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Verkligen! ...men den lurige jäkeln har lagt till ett "eller bud".
Skulle tro att "10 papp" inte räcker så långt. Det lär nog skena i väg uppåt rätt rejält.
Typ som hojen själv...



Ja, det där var äkta widow makers på alla sätt och vis.
Och! man behövde inte köra dem själv - jag vart överkörd av en sådan på Kråk för lite drygt 30 år sedan och har ont ibland ännu. Var det du, din Berserk...? :7peta
Nej körde bara lite på Skivarps crossbana med den
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Skivarp? Med utsikt över... ...ja, vad tusan man kallar vattnet där. Östersjön, typ?
Dit kom jag mitt i natten en gång, och förundrade mig över dels att det var en bonde som höll på att plöja sina gärden där nere på slätten, mitt i natten - och dels att han hade så jäddra mycket ljus på traktorn sin.

Strax därpå insåg jag att det var Polenfärjan på väg ut som jag stod och glodde på... :glömdet


Off topic? Oh jä! :rock
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top