Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Exakt min tanke också. Såg dessutom en rejält överprisad vtr. I annonsen stod det säljes pga tillökning i familjen. ska se om jag hittar den

https://www.blocket.se/stockholm/Honda_VTR_1000f_Firestorm_73592412.htm?ca=1_9&w=3

Även om det ör en 00 så är 30 för mycket. Kanske 25 på sin höjd om den gått lite.

när min familj fick tillökning frågade jag om jag kanske inte skulle sälja någon hoj.

-Nej, jag vet hur du blir utan motorcykel! :tummenupp

Och ibland hände det att hon tyckte jag skulle köra en tur så hon fick lite lugnt... :D
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
när min familj fick tillökning frågade jag om jag kanske inte skulle sälja någon hoj.

-Nej, jag vet hur du blir utan motorcykel! :tummenupp

Och ibland hände det att hon tyckte jag skulle köra en tur så hon fick lite lugnt... :D
Now that´s the spirit, does she have a sister?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nu säljer du motorcykeln, annars är det slut!

Älskling, jag satte just ut den på blocket, vi får hoppas någon vill ha den annars måste jag ju behålla den... :tungan

Exakt min tanke också. Såg dessutom en rejält överprisad vtr. I annonsen stod det säljes pga tillökning i familjen. ska se om jag hittar den

https://www.blocket.se/stockholm/Honda_VTR_1000f_Firestorm_73592412.htm?ca=1_9&w=3

Även om det ör en 00 så är 30 för mycket. Kanske 25 på sin höjd om den gått lite.

Ja självklart, så långt tänkte inte jag... Men "Värst i Sverige" då, han hade väl inte behövt ta i sådant?
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
när min familj fick tillökning frågade jag om jag kanske inte skulle sälja någon hoj.

-Nej, jag vet hur du blir utan motorcykel! :tummenupp

Och ibland hände det att hon tyckte jag skulle köra en tur så hon fick lite lugnt... :D


Ungefär samma här hemma. Enda som gnäller på mig är min far. För när jag var nyfödd sålde han sin hoj. Förmodligen på morsans uppmaning. Och därför har han varit bitter på mig för att jag lever livet trots ungar hus och käring:p
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Bild:
HEgHUea.jpg


Annu en som saljer hoj for en avliden anhorigs rakning.
Vi kommer fa se mycket sadant framgent.

Nitarna...? Det var det du fastnade for?

Maste saga att jag mer funderar over...
6cZ0Tdg.jpg


...det dar toppboxfastet - ovanpa toppboxen.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bild:
HEgHUea.jpg


Annu en som saljer hoj for en avliden anhorigs rakning.
Vi kommer fa se mycket sadant framgent.

Nitarna...? Det var det du fastnade for?

Maste saga att jag mer funderar over...
6cZ0Tdg.jpg


...det dar toppboxfastet - ovanpa toppboxen.

Jae, tyckte det var lite fel genre för det faktiskt.
Men nu när du säger det finns det en del annat guld.
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125

Cire

Ny medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
Bromma
Hoj
15 Kawasaki Versys
Något jag reflekterat över är detta med betalning innan provkörning. Brukar folk ge 30, 40, 50 tkr innan de provkör? Jag har krävt att man ger så den täcker självrisk på ca 5000 tkr och även fått göra så när jag provkört andras.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Något jag reflekterat över är detta med betalning innan provkörning. Brukar folk ge 30, 40, 50 tkr innan de provkör? Jag har krävt att man ger så den täcker självrisk på ca 5000 tkr och även fått göra så när jag provkört andras.

Det hade jag aldrig betalat och jag har aldrig varit med om att någon har krävt det heller, snarare har de bett mig provköra innan jag har hunnit säga något.
Men det har kanske att göra med vilket intryck man ger, jag brukar dessutom inte heller åka och titta på något jag inte har tänkt köpa, tror inte ens att jag någonsin har tittat på en tvåhjuling utan att ha köpt den.
 

Täppas

Guest
Jag har hört att folk åker runt och bedömner skick på hojar åt andra... då blir det ju ingen affär och kanske problem med trovärdighet ?
(På många sätt)
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top