Dagens Blocket! (mc-relaterat)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag svarar oftast lika kort som de frågar men har insett att de ofta förväntar sig en hel roman med ytterligare information som svar trots att de själva varken presenterar sig eller ens orkar inleda med ett enkelt hej eller avsluta med frågetecken. "Finns hoj kvar"

Om det är en gammal annons kan jag nog inleda med samma fråga, folk brukar vara väldans dåliga på att ta bort annonser, även när det står "Annons kvar = motorcyckel kvar".
Dock ringer man ju upp vid positivt svar. Nästa dag endast om det är sent på kväll eller liknande.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Du får som köpare bara utgå från att den utannonserade hojen finns kvar, att bara fråga "om den finns kvar" resulterar bara för min del att jag inte ens svarar på frågan. Men det är mest för stunden.

För övrigt kom första "finns den kvar" samma kväll, för att som så många andra, aldrig återkomma efter ett jakande svar.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Du får som köpare bara utgå från att den utannonserade hojen finns kvar...

:D alla sitter ju inte online vid sin mailbox heller så mailar man korta frågor blir det ju lätt ungefär så här.
dag 1, Kund: Finns hoj kvar
dag 2, Säljare: Ja
dag 3, Kund: Är däcken bra?
dag 4, Säljare: Ja, dom är nya.
dag 5, Kund: Kan jag komma och titta?
dag 6, Säljare: Ringa och fråga han som köpte den för tre dagar sedan. :banana
 

Snowman89

Guest
Jag har fått 4-5 meddelanden på blocket denna vecka

"Hej finns hojen kvar"

Man svarar ja, sen är det tyst. Detta fenomen är det som jag finner mest märkligt. Någon med en teori?

Mitt förakt för dessa miffon är enormt

Jag har samma problem och håller helt med..
Likaså när folk frågar efter skavanker eller skick, varpå man svarar att det inte finns några eller att den är i bra skick, sen hör man inget mer.
Vill folk inte köpa saker i bra skick?
Var personen ute efter en sönderskruvad hoj för samma peng?

På tal om nötter på blocket så fick jag detta meddelande skickat till mig idag via blocket.
"Slavcylinder??"

Kort och koncist förvisso, trist nog har jag ingen aning vad slavcylindern ska passa för hoj eller om det kanske är en bil?
Så den personen får glatt leta vidare..

Jag förstår varför folk inte orkar med att sälja saker privat..
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag har fått 4-5 meddelanden på blocket denna vecka

"Hej finns hojen kvar"

Man svarar ja, sen är det tyst. Detta fenomen är det som jag finner mest märkligt. Någon med en teori?

Mitt förakt för dessa miffon är enormt

Teori: Säljare av andra hojar på Blocket som hör av sig när dom tycker att det börjar bli för jäkla dött i deras egen inbox...?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Teori: Säljare av andra hojar på Blocket som hör av sig när dom tycker att det börjar bli för jäkla dött i deras egen inbox...?


Kanske. Tror mer på drömmare utan pengar, som "hoppas" den är såld så de slipper fråga frun.

Sålde en hoj förra veckan, skönaste 60+ gubben som inte ens ville provstarta men skulle köra offroad ett gäng i Täby redan dagen efter. Hoppas han hade roligt:)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag förstår varför folk inte orkar med att sälja saker privat..

Jag förstår inte heller, men de få som faktiskt kommer i tid, köper och lastar väger upp för alla dårar.

Dessutom är de flesta av mina hojar i en prisklass hojfirmor inte tar i med en radiostyrd tång.

Så jag har inget val.

Den här fick jag i fredags:D:D:D:D

"Tjena gubben såg din annons på blocket, tänkte bara fråga om de fanns någon möjlighet att du skulle kunna ta dig till Göteborg med den är väldigt intresserad och är 110% säker på att de kommer vara mitt framtida fordon men det är bara förlångt för mig för har ej tillgång till bil kan slänga på en extra slant. Mvh David"
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Vad säger regelverket om släp till MC? Är det samma som för bil med tjänstevikt och allt vad det heter som avgör, eller är det andra bestämmelser?

(Jo, jag inser det dumma i att utgå ifrån att du är helt påläst i ämnet bara för att du länkar till en annons på Blocket.)

Jag har ingen aning va de är för regler å lagar om de, hamnar under onödigt info...
Jag skulle inte ta imot den även om jag fick den...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad säger regelverket om släp till MC? Är det samma som för bil med tjänstevikt och allt vad det heter som avgör, eller är det andra bestämmelser?

(Jo, jag inser det dumma i att utgå ifrån att du är helt påläst i ämnet bara för att du länkar till en annons på Blocket.)

Det är inte samma regler. Exakt vad de är kommer jag däremot inte ihåg.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Underbar annons och önskar att någon gör samma sak för mig framledes (inte så långt kvar till 80 bast tyvärr, men kanske till min 60-årsdag). Då går den i alla fall inte ut på Blocket hoppas jag :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top