Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jösses, bilden på den gröna Falcon Gassern har ju suttit som affisch i ett garage jag haft.
Kanske inte främst för bilens skull... :tuttar

Topic: Vandaliserade motorcyklar.

Jag kan hålla med i stort, men inte just i det aktuella fallet.
Vi får enas om att vara oense, så att tråden kan gå vidare, okay?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tycker fortfarande att en gammal Honda cb 500/750 är snyggat me café sadel i helläder, tt styre å 4 till 1 system....
Va snyggt när de begav sig å funkar än idag...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
På nåt sätt tycker jag den ser ut lite som att den modifierades på 70-talet och sedan bara putsats. Inte nåt jag skulle vilja köra omkring med men jag tycker ni kritiserar den lite för mycket.

Köpte bil för några år sedan av en man som var ung på 70-talet, han visade mig sin gamla Amazon som han byggt ihop precis som den han hade i sin ungdom. Fult jävla jalusi i bakrutan, gangsterkeps, L88-scoop på huven, bortplockad stötfångare fram men inte bak, B20 med webrar, plåtfälgar utan navkapslar med snobbringar...
Helt enkelt egentligen ganska ful men ändå så jävla rätt eftersom det var så dom såg ut då.

Jag håller med dig till 100%, men det extra roliga var att det stod i den långa annonstexten att den byggdes typ 2014, vilket gjorde det obegripligt. Nu har han tagit bort nästan all text i annonsen:hihi
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Köpte bil för några år sedan av en man som var ung på 70-talet, han visade mig sin gamla Amazon som han byggt ihop precis som den han hade i sin ungdom. Fult jävla jalusi i bakrutan, gangsterkeps, L88-scoop på huven, bortplockad stötfångare fram men inte bak, B20 med webrar, plåtfälgar utan navkapslar med snobbringar...
Helt enkelt egentligen ganska ful men ändå så jävla rätt eftersom det var så dom såg ut då.

Byt ut Amazon mot fjortontvåa och lägg till R-kam, ESAB-diff, fyra Marshal modell stor, åtta liter milen och KG-katalogen i dörrfickan så känns det ju som igår. Vadå ful...? Detta är smakfull kustom på högsta nivå...!
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Byt ut Amazon mot fjortontvåa och lägg till R-kam, ESAB-diff, fyra Marshal modell stor, åtta liter milen och KG-katalogen i dörrfickan så känns det ju som igår. Vadå ful...? Detta är smakfull kustom på högsta nivå...!

R-kamen funkar dåligt förutom på full gas...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den är ju så udda så den är cool.
Lite mindre bakstänka och mindre ljuddämpare skulle dock göra underverk.

Jag tycker svingen ser lite fel ut med, passar liksom inte ihop med resten av formspråket så att säga. Framlyset hade gärna fått vara ett vanligt runt lyse med. :hihi
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Behöver nog flytta fram fotpinnarna en aning också skulle jag gissa? Kan nog se lite lustigt ut när man sitter ner om man är längre än 150cm? Knäna i nylletvarningtyp :crash
 

Täppas

Guest
Behöver nog flytta fram fotpinnarna en aning också skulle jag gissa? Kan nog se lite lustigt ut när man sitter ner om man är längre än 150cm? Knäna i nylletvarningtyp :crash

Jag tror den framflyttning som redan är gjord räcker, mer blir snarare för mycket av det goda...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Den här såg jag på en swapmeet förra året:rofl
 

Bifogat

  • Ducceshopper.jpg
    Ducceshopper.jpg
    121.6 KB · Visningar: 175
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top