Dagens Blocket! (mc-relaterat)

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Ort
City
Hoj
2010. BMW S1000rr
Den svarta bli billigare..med tanke på priset för 75K, och du slipper 100 mila servicen som kostar ca 3000 kr..så det är ju närmare 72 för den kan man säga mot att köra 80 mil betala 78 000 kr för hoj och sedan 3000 kr.. o serva sen...sen gillar ju jag svart mer än vitt:krama:tummenupp

Enkel mattematik är det värt 81 000 kr vs 72 000 kr för att få en hoj som är VIT och den lilla milskillnaden..

precis denna gedigna analys jag letade efter =), nu har jag bestämt mig., Åker och hämtar hojen imorgon.
 

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011
Betyder det att vi inte ska provköra hojjar på AVA-MC imorgon?
 

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Ort
Oslo
Hoj
R108
Jag skicka en mejl på denna R1 och fick ett ganska roligt svar. www.blocket.se/vi/40232644.htm Orange - 35.000

Mitt mejl till han: (visst är det skambud men egentligen icke då hojen säkert är ägd av 20 stycken, vurpad minst 2-3 gånger med 6000 mil på mätaren, och detta skall inte provköras? hehe... :) Ja, vissa vinner ju på Lotto också)

> Tja
>
> Utan provkörning kan jag bjuda dig 20.000
>
> Tycker du budet är lågt kan jag kontra med att en uprovad hoj kan ju
> vara defekt, växlar kan hoppa ur etc.
>
> Men snabb affär är den tagen för det
>
>
> Mvh

Säljarens svar:

För det första brujar jag inte svaRA PÅ SÅNNA HÄR IDIT mail.. men jag gör ett undan taf.. Sen så lägger man inte bud utan att sett hojen DU är OSERIGÖS.. sen såp är det så att många iditer som du tex kommer bara och provkör och kör sönder den därför tilllåter jag ingen provkörning. och sen är jag inte beroenda av pengar så får jag inte sållt den så kostar den mig 300 kr i månad i försäkring sååå Shot sam tänker jag.. och vill du köpa den så är det din sak att punga fram pengarna och köpa den men efter som du är så korkad så skall jag aha 36000 av dig nu för den,,


:tummenupp:tummenupp
 

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Ort
Solna
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Jag skicka en mejl på denna R1 och fick ett ganska roligt svar. www.blocket.se/vi/40232644.htm Orange - 35.000

Mitt mejl till han: (visst är det skambud men egentligen icke då hojen säkert är ägd av 20 stycken, vurpad minst 2-3 gånger med 6000 mil på mätaren, och detta skall inte provköras? hehe... :) Ja, vissa vinner ju på Lotto också)

> Tja
>
> Utan provkörning kan jag bjuda dig 20.000
>
> Tycker du budet är lågt kan jag kontra med att en uprovad hoj kan ju
> vara defekt, växlar kan hoppa ur etc.
>
> Men snabb affär är den tagen för det
>
>
> Mvh

Säljarens svar:

För det första brujar jag inte svaRA PÅ SÅNNA HÄR IDIT mail.. men jag gör ett undan taf.. Sen så lägger man inte bud utan att sett hojen DU är OSERIGÖS.. sen såp är det så att många iditer som du tex kommer bara och provkör och kör sönder den därför tilllåter jag ingen provkörning. och sen är jag inte beroenda av pengar så får jag inte sållt den så kostar den mig 300 kr i månad i försäkring sååå Shot sam tänker jag.. och vill du köpa den så är det din sak att punga fram pengarna och köpa den men efter som du är så korkad så skall jag aha 36000 av dig nu för den,,


:tummenupp:tummenupp


Hahaha!
Detta gjorde min morgon! :-D

Bra säljare där, han står på sig....
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
tjena står och väljer mellan två hojar och kan inte riktigt se vilken av dem som skulle vara "bäst" med tanke på pris och utförande, tar gärna emot lite hjälp med detta.

Hoj nr1,
+säljs av återförsäljare (lite säkrare),
+lägre miltal (25 mil)
-leo vince slip on
http://www.blocket.se/uppsala/Yamaha_FZ_8_N_40226210.htm?ca=11&w=3

Hoj nr2
+Akra slip on
+SVART :)
+sportkit
-gått lite längre (140mil)
-privat säljare
Har pratat med säljare och kan få ner den till 75'
http://www.blocket.se/kronoberg/Yamaha_FZ8_N_ABS___sportkit___akrapovic_39795083.htm?ca=11&w=3

En grej att tänka på är att garantin börjar ticka den dagen cykeln lämnar handlaren så kolla när privatsäljarens cykel togs i bruk...
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Jag skicka en mejl på denna R1 och fick ett ganska roligt svar. www.blocket.se/vi/40232644.htm Orange - 35.000

Mitt mejl till han: (visst är det skambud men egentligen icke då hojen säkert är ägd av 20 stycken, vurpad minst 2-3 gånger med 6000 mil på mätaren, och detta skall inte provköras? hehe... :) Ja, vissa vinner ju på Lotto också)

> Tja
>
> Utan provkörning kan jag bjuda dig 20.000
>
> Tycker du budet är lågt kan jag kontra med att en uprovad hoj kan ju
> vara defekt, växlar kan hoppa ur etc.
>
> Men snabb affär är den tagen för det
>
>
> Mvh

Säljarens svar:

För det första brujar jag inte svaRA PÅ SÅNNA HÄR IDIT mail.. men jag gör ett undan taf.. Sen så lägger man inte bud utan att sett hojen DU är OSERIGÖS.. sen såp är det så att många iditer som du tex kommer bara och provkör och kör sönder den därför tilllåter jag ingen provkörning. och sen är jag inte beroenda av pengar så får jag inte sållt den så kostar den mig 300 kr i månad i försäkring sååå Shot sam tänker jag.. och vill du köpa den så är det din sak att punga fram pengarna och köpa den men efter som du är så korkad så skall jag aha 36000 av dig nu för den,,


:tummenupp:tummenupp

Shot sam :D
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Jag skicka en mejl på denna R1 och fick ett ganska roligt svar. www.blocket.se/vi/40232644.htm Orange - 35.000

Mitt mejl till han: (visst är det skambud men egentligen icke då hojen säkert är ägd av 20 stycken, vurpad minst 2-3 gånger med 6000 mil på mätaren, och detta skall inte provköras? hehe... :) Ja, vissa vinner ju på Lotto också)

> Tja
>
> Utan provkörning kan jag bjuda dig 20.000
>
> Tycker du budet är lågt kan jag kontra med att en uprovad hoj kan ju
> vara defekt, växlar kan hoppa ur etc.
>
> Men snabb affär är den tagen för det
>
>
> Mvh

Säljarens svar:

För det första brujar jag inte svaRA PÅ SÅNNA HÄR IDIT mail.. men jag gör ett undan taf.. Sen så lägger man inte bud utan att sett hojen DU är OSERIGÖS.. sen såp är det så att många iditer som du tex kommer bara och provkör och kör sönder den därför tilllåter jag ingen provkörning. och sen är jag inte beroenda av pengar så får jag inte sållt den så kostar den mig 300 kr i månad i försäkring sååå Shot sam tänker jag.. och vill du köpa den så är det din sak att punga fram pengarna och köpa den men efter som du är så korkad så skall jag aha 36000 av dig nu för den,,


:tummenupp:tummenupp
Ajj, mina ögon.. (förtydligande om pojken i brevet, dvs "Mikael" läser detta; Ahjk, mona öogn..)
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Ajj, mina ögon.. (förtydligande om pojken i brevet, dvs "Mikael" läser detta; Ahjk, mona öogn..)
Denne "Mikael" har knappast svenska som modersmål.
Eller så gjorde han nåt annat under svenskalektionerna..
Från min sida sett: Ingen provtur - inget köp.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top