Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Nu har dom ivf börjat sänka priset så sakteliga, tippar på att dom får sänka den en 20-25 till minst:crash

http://www.blocket.se/goteborg/Aprilia_RSV_1000_Mille_R_12_Man_Garanti_57189165.htm?ca=20&w=3

Hehehe tokiga är dem, vemfan köper en gammel mille för 70 000 när det finns en som gått betydligt mindre för halva priset http://www.blocket.se/lund/Aprilia_RSV1000R_57019821.htm?ca=16&w=3 men den verkar iofs inte heller bli såld ;)

en del handlare kanske tror det är äkta guld i gafflarna, visst är det snyggt men R modellen va ju typ 20% dyrare än den vanliga när den var ny, så varför skulle en begagnad vara värd 100% mer?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hehehe tokiga är dem, vemfan köper en gammel mille för 70 000 när det finns en som gått betydligt mindre för halva priset http://www.blocket.se/lund/Aprilia_RSV1000R_57019821.htm?ca=16&w=3 men den verkar iofs inte heller bli såld ;)

en del handlare kanske tror det är äkta guld i gafflarna, visst är det snyggt men R modellen va ju typ 20% dyrare än den vanliga när den var ny, så varför skulle en begagnad vara värd 100% mer?

Den låg ute för 75' från början:crash
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Hehehe tokiga är dem, vemfan köper en gammel mille för 70 000 när det finns en som gått betydligt mindre för halva priset http://www.blocket.se/lund/Aprilia_RSV1000R_57019821.htm?ca=16&w=3 men den verkar iofs inte heller bli såld ;)

en del handlare kanske tror det är äkta guld i gafflarna, visst är det snyggt men R modellen va ju typ 20% dyrare än den vanliga när den var ny, så varför skulle en begagnad vara värd 100% mer?

Fast just den du länkar till skulle jag aldrig betala annonspriset för heller. Den personen som byggt ihop det där kåpsetet måste ha varit redigt på lyset.
Ska man laga en krashad hoj, och förvänta sig att få toppdollars för den, så kan man väl åtminstone se till att göra det ordentligt.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Fast just den du länkar till skulle jag aldrig betala annonspriset för heller. Den personen som byggt ihop det där kåpsetet måste ha varit redigt på lyset.
Ska man laga en krashad hoj, och förvänta sig att få toppdollars för den, så kan man väl åtminstone se till att göra det ordentligt.

Nu kanske jag är halvblind men exact var är den lagad nånstans? Och om det inte framgick så mena jag att även den är något överprisad då en mille ofta ligger runt 20k i pris när man ser en (är ju inte överdrivet vanliga). Hade kunnat tänka mig betala kanske 30k för en fin R men 40 är för mycket oavsett
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Nu kanske jag är halvblind men exact var är den lagad nånstans? Och om det inte framgick så mena jag att även den är något överprisad då en mille ofta ligger runt 20k i pris när man ser en (är ju inte överdrivet vanliga). Hade kunnat tänka mig betala kanske 30k för en fin R men 40 är för mycket oavsett

Med tanke på att både toppkåpa och bakdelen saknar dekaler och underkåpan är från en helt annan färgsättning så drar jag lätt slutsatsen att de delarna troligtvis blivit utbytta.
Jag har inget emot hojar som skrapats någon gång, men om man ska ta betalt för grejerna som om de vore i mint kondis så får man som sagt anstränga sig lite mer än så.

Jag förstod att du menade att även den var för dyr trots att den ligger på halva priset jämfört med den andra. Det var nog bara jag som slarvade i formuleringen i svaret.
 

TobbeW

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Mora
Hoj
YZF600R Thundercat
http://www.blocket.se/jamtland/Yamaha_Yzf_600r__96_57257912.htm?ca=2&w=2

xristo (nya x-kjell?) säljer nu sin 72kw thundercat som gör 300km/h!! Den måste ha någon form av anti-luftmotstånds-grej på sig, tänk powercommander, men glömde skriva det i annonsen....

Yamaha thundercat´n suger ju in luften där fram så ju fortare du kör desto mer laddar det på. som turbo :crash
mätarna slår i botten direCkt! :fakta hehe
Min ligger också ute på blocket för 15 och inte en jävel har hört av sig till mig så jag hoppas ingen hör av sig på den heller :lol
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Fyllemoppe?
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1415873655672.jpg
    uploadfromtaptalk1415873655672.jpg
    129.2 KB · Visningar: 429
  • uploadfromtaptalk1415873666823.jpg
    uploadfromtaptalk1415873666823.jpg
    133.6 KB · Visningar: 415

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Visst är den inte i bästa skick, men om den startar o går bra och är inställd med effektsystemet och är "perfekt första motorcykel".. Varför skriver man då att den säljs som "RESERVDELS FORDON"?

ducano.jpg
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Klipp och klistra, misstag händer.

Nått konstigt är det! Gillar däremot hur dom har klippt plåten runt dämparna:yoparty kan vara därför den har körförbud trots att den har varit besiktigad åtminsone en gång under sitt korta liv i sverige.

image.jpg
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Nått konstigt är det! Gillar däremot hur dom har klippt plåten runt dämparna:yoparty kan vara därför den har körförbud trots att den har varit besiktigad åtminsone en gång under sitt korta liv i sverige.

View attachment 413309

Vänster dämpare och blinkers är lägre än högra dito, höger blinkers sitter snett.

jo absolut, men har man tagit sig tid o tagit så mycket bilder (vilket är skitbra, mer sånt på blocket) kan man väl ta sig tid att läsa igenom annonsen :)

Jag har själv butik på blocket och man kan kopiera sina egna annonser rakt av med ett knapptryck, BILDERNA följer dock inte med.
Så har man då 15 annonser att lägga upp och 15 andra saker i tankarna så förstår jag att man kan göra misstag.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vänster dämpare och blinkers är lägre än högra dito, höger blinkers sitter snett.



Jag har själv butik på blocket och man kan kopiera sina egna annonser rakt av med ett knapptryck, BILDERNA följer dock inte med.
Så har man då 15 annonser att lägga upp och 15 andra saker i tankarna så förstår jag att man kan göra misstag.

Fast den här hojen med lite tvivelaktig historik är högst sannolikt korrekt prissatt! Dom vill förmodligen inte få en massa frågor, ta skiten billigt och knip igen typ. Får man fråga vad du säljer? Pm:a om du inte vill berätta här:)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Visst är den inte i bästa skick, men om den startar o går bra och är inställd med effektsystemet och är "perfekt första motorcykel".. Varför skriver man då att den säljs som "RESERVDELS FORDON"?

View attachment 413308

en MC handlare måste enligt lag ge minst 6 månaders garanti på en begagnad cykel, medans begagnade reservdelar har "runt hörnet" garanti. Förstår om de vill undvika garanti på en gammel ducce ;) priset är ju satt därefter också
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top