vad händer på SRW just nu?

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Det där har jag också läst eller hört men då blir föjdfrågan, hur kunde HMS ha en grupp med olicencierade och amatörlicensierade när det var träning där den 11/4? Licens som licens väl (även om försäkringsskyddet till amatörlicensen är lite sämre). Kanske fel forum att ställa frågan i men Bingo har alltid verkat ha bra koll på försäkringsfrågor.

Åter till frågan, är SRW godkänd av SVEMO eller ej? Om den inte är det, finns det en åtgärdslista från SVEMO som kan göra att den blir godkänd? Nån som vet?

Är ärligt talat orolig för hur det kommer att fungera med personliga olycksfallsförsäkringar m.m, m.m. denna säsongen.


Jag jobbar på den frågan just nu och kommer förhoppningsvis att få en lista på vad som är aktuellt att redigera på / vid banan efter Pro Superbikes "besök" på anläggningen.

Vad gäller SVEMO-banlicensens giltighet eller ej kommer jag också att ta reda på under dagen.
 
Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Den fungerar inte alls när det gäler hastighetstävling som det står i försäkringsbrevet. Även om jag inte anser att det jag sysslar med när jag kör med SSEmse en söndag är hastighetstävling så är ju frågan vad FB anser.
Hade därför varit bättre om licensens försäkring gällde och banan var SVEMO godkänd.

Sen gäller iofs min oro inte bara mig själv, tror många inte har ett fullgott försäkringsskydd denna säsongen även om vi uppmanas av klubben till att teckna en olycksfallsförsäkring. "Det händer inte mig"
Det låter väl egentligen snarare som att du borde se över ditt försäkringsskydd...

En intressant punkt!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag jobbar på den frågan just nu och kommer förhoppningsvis att få en lista på vad som är aktuellt att redigera på / vid banan efter Pro Superbikes "besök" på anläggningen.

Vad gäller SVEMO-banlicensens giltighet eller ej kommer jag också att ta reda på under dagen.

:tummenupp
Vi uppskattar verkligen allt jobb du lägger ner Kurvis.

:hej
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
:tummenupp
Vi uppskattar verkligen allt jobb du lägger ner Kurvis.

:hej
Jag håller också med :tummenupp :)

Kurvis for president!!! :yoparty

Edit: äh fan, han är ju redan det :D

Det där har jag också läst eller hört men då blir föjdfrågan, hur kunde HMS ha en grupp med olicencierade och amatörlicensierade när det var träning där den 11/4? Licens som licens väl (även om försäkringsskyddet till amatörlicensen är lite sämre). Kanske fel forum att ställa frågan i men Bingo har alltid verkat ha bra koll på försäkringsfrågor.

Åter till frågan, är SRW godkänd av SVEMO eller ej? Om den inte är det, finns det en åtgärdslista från SVEMO som kan göra att den blir godkänd? Nån som vet?

Är ärligt talat orolig för hur det kommer att fungera med personliga olycksfallsförsäkringar m.m, m.m. denna säsongen.
Det är möjligt att det har ändrats, men jag tror faktiskt inte det. Blandade HMS olicenseierade med licensförare i samma grupp? Låter konstigt och man bör nog inte utgår från att det upplägget skulle hålla vid en närmare granskning. HMS har under lång tid fuskat med reglerna här, de har bl a tillåtit träning med gathojar i samma grupp som rejshojar om förarna har haft licens. Ta inte HMS agerande som en garanti för att det är i enlighet med reglerna alltså.

En sak som gällde/gäller för att licensförsäkringen skall gälla var/är bl a att hojarna måste vara reglementsenliga - dvs najjade, ha båt osv. Ingen hoj med gatkåpor uppfyller de kraven.

Amatörlicensen gäller precis lika mycket som B-licensen. Det har rått viss förvirring här och det beror på att amatörlicensen är grenoberoende. Den kan alltså gälla snöskoter lika gärna som RR. Men "kursintyget" från licenskursen för RR tillsammans med amatörlicensen gäller som licens, och det går bra att blanda med A- och B-förare. Förutsatt att övriga krav är uppfyllda givetvis.

Reservation för att detta har ändrats, vilket jag dock har mycket svårt att tänka mig.

Det låter väl egentligen snarare som att du borde se över ditt försäkringsskydd...

En intressant punkt!
Jag kan nämna att Länsförsäkringars olycksfallsförsäkring gäller både under träning och tävling. (Ivf senast jag kollade - borde nog läsa villkoren igen...)
 
Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Jag håller också med :tummenupp :)

Kurvis for president!!! :yoparty

Edit: äh fan, han är ju redan det :D
Jupp! O med all jäkla rätt!! :yoparty

Det är möjligt att det har ändrats, men jag tror faktiskt inte det. Blandade HMS olicenseierade med licensförare i samma grupp? Låter konstigt och man bör nog inte utgår från att det upplägget skulle hålla vid en närmare granskning. HMS har under lång tid fuskat med reglerna här, de har bl a tillåtit träning med gathojar i samma grupp som rejshojar om förarna har haft licens. Ta inte HMS agerande som en garanti för att det är i enlighet med reglerna alltså.

En sak som gällde/gäller för att licensförsäkringen skall gälla var/är bl a att hojarna måste vara reglementsenliga - dvs najjade, ha båt osv. Ingen hoj med gatkåpor uppfyller de kraven.

Amatörlicensen gäller precis lika mycket som B-licensen. Det har rått viss förvirring här och det beror på att amatörlicensen är grenoberoende. Den kan alltså gälla snöskoter lika gärna som RR. Men "kursintyget" från licenskursen för RR tillsammans med amatörlicensen gäller som licens, och det går bra att blanda med A- och B-förare. Förutsatt att övriga krav är uppfyllda givetvis.

Reservation för att detta har ändrats, vilket jag dock har mycket svårt att tänka mig.
Jag tänker inte argumentera hit eller dit för jag har inte själv läst vad som gäller. Bara hört från dom som har och du KAN ha fel.
Mao, något som bör undersökas...

Jag kan nämna att Länsförsäkringars olycksfallsförsäkring gäller både under träning och tävling. (Ivf senast jag kollade - borde nog läsa villkoren igen...)
Eller kolla det med Odd, han vet. :tummenupp
 

Robz

Guest
Jodå - den skall gälla för allt vi sysslar med inom MC-sport.

Bland de få undantagen i den försäkringen finns:

"Kärnexplosion eller radioaktiv strålning som har samband med militär verksamhet i vilken den försäkrade deltar"
:rofl
Till saken hör väl att försäkringen går via LRF... :rolleyes:

Däremot sista passusen att "skada som föranletts av att den försäkrade var sinnessjuk...." ...kan ju ...hmmm... Är vi heelt friska som dundrar runt på bana? :D
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Frågade vad som gällde min försäkring och fick svaret "det är inga inskränkningar i olycksfallsförsäkringen vad gäller fritidsaktiviteter" :tummenupp
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Frågade vad som gällde min försäkring och fick svaret "det är inga inskränkningar i olycksfallsförsäkringen vad gäller fritidsaktiviteter" :tummenupp


Samma svar har jag fått från Folksam angående min gruppolycksfallsförsäkring :)
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Lite updates:....

Krönet vid postering 5 justeras med en hel del asfalt.
 

Bifogat

  • asfalt_1_070903.jpg
    asfalt_1_070903.jpg
    138.1 KB · Visningar: 132
Last edited:

Robz

Guest
Hoppas de justerar ingången till procenten och ingången till BMW med en hel del asfalt också :gnissla
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Procenten kommer inte att justeras som det ser ut med framtidsplanerna just nu. Onödiga pengar att plöja ner.
Nu börjar det låta riktigt spännande... Du får gärna berätta mer om du vill. Vi ska inte sprida det vidare :)
 

Robz

Guest
Eller byt ut den italienska gunghästen till nåt... sportigt :D

Äntligen har du skrivit något tokigt :D
Millen är erkänt en av de stabilaste hojar...!
Men den har för lite vikt o för mycket effekt, eller var det kanske tvärtom?

Hmmm... funderar faktiskt på en ny K7 nu när de snart blir billiga...

/Off topic
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Äntligen har du skrivit något tokigt :D
Millen är erkänt en av de stabilaste hojar...!
Men den har för lite vikt o för mycket effekt, eller var det kanske tvärtom?

Hmmm... funderar faktiskt på en ny K7 nu när de snart blir billiga...

/Off topic
Stabil? Är det du som är fet då? Den såg lite svajig ut ner i Liton... Innan jag körde om dig på rakan med min lilla 600... :arsele

Fohk, med en sån blir du sketsnabb ju! BEHÅLL MILLEN!!!!! :tungan
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Äntligen har du skrivit något tokigt :D
Millen är erkänt en av de stabilaste hojar...!
Men den har för lite vikt o för mycket effekt, eller var det kanske tvärtom?

Hmmm... funderar faktiskt på en ny K7 nu när de snart blir billiga...

/Off topic

Va nu förståndig o köp en K6 änu billigare PMa om du vill veta var :yoparty
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top