vad händer på SRW just nu?

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Vad händer på SRW just nu?

Var ute på banan idag och pejlade läget...
Vid lunchtid idag såg det ut såhär vid snabbvänstern mellan postering 3 och 4.
Fotot är taget i princip vid 4.ans postering men jag stod ungefär mittemellan räcket och bankanten.
OBSERVERA! Räcket och nätstaketet är ej uppsatt ännu...:tungan

p1010014_1024.jpg
 
Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Nice, ser ut som man kan få en flygtur om man håller sig på hjulen när man går av där.. :yoparty
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ser riktigt bra ut det där. Det ska bli kul att köra banan i ny säkerhetsskepnad.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Hoppas det inte är ett tecken att de bygger ut avvåkningszonerna samma år som jag kom i klubben...
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hoppas det inte är ett tecken att de bygger ut avvåkningszonerna samma år som jag kom i klubben...
Jodå, visst är det ett omen. Men se det positivt. Du har en skyddsängel som ser med mildhet och värme på dig :tummenupp
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Ser riktigt bra ut det där. Det ska bli kul att köra banan i ny säkerhetsskepnad.

De som sett hur partiet sett ut innan ombyggnaden förstår nog hur mycket mer plats där kommer att vara för eventuella utflykter i det gröna...
Förutom mer plats så är området utanför banan försett med avåkningsgrus och gräsarmeringssten.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
De som sett hur partiet sett ut innan ombyggnaden förstår nog hur mycket mer plats där kommer att vara för eventuella utflykter i det gröna...
Förutom mer plats så är området utanför banan försett med avåkningsgrus och gräsarmeringssten.
Jepp. En jäkla skillnad. Vad skall man nu skylla sin låga fart i den kurvan på... :näsblod

Var kommer de att placera räcket? Ute vid "stupet" som man ser till vänster? Eller blir det en däckstrave eller nåt istället för räcke.
 

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Skåne(kävlinge)
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Men sluta lägga in massa bilder på banan, får sjuk abstinens varenda gång!!!!!:arsele :D :tungan

Fan va nice de ser ut annars med dom nya avåkningszonerna!!!!:tummenupp
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Jepp. En jäkla skillnad. Vad skall man nu skylla sin låga fart i den kurvan på... :näsblod

Var kommer de att placera räcket? Ute vid "stupet" som man ser till vänster? Eller blir det en däckstrave eller nåt istället för räcke.


Med tanke på att det är ca 10 meters nivåskillnad mellan krönet på utfyllnaden och marken utanför banområdet så blir det balkräcke och nätstaket enligt krav från SVEMO och Svenska Bilsportförbundet.

Räcket kommer att placeras utanför den körbara "väg" (man kan svagt skönja en grusväg på bilden) som ligger i ytterkanten av avåkningsgruset.

Skall kanske tillägga att det gamla räcket stod i linje med den lilla träbit som syns längst till höger i bild...
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Räcket kommer att placeras utanför den körbara "väg" (man kan svagt skönja en grusväg på bilden) som ligger i ytterkanten av avåkningsgruset.
Det är svårt att uppskatta avstånd på bilden. Kan det vara ca 15 meters avåkningszon? Ser i vart fall ut att räcka till. Bra jobb, btw, jag misstänker att du har skitat ner händerna lite i detta projekt :)

Jepp, det får bli det gamla vanliga. Samma som jag kört med i fyra år. Undrar om någon tror på det :D
 
Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
...jag misstänker att du har skitat ner händerna lite i detta projekt :)
Lite var nog gårdagens underdrift är min misstanke... :rolleyes:

Det här ser riktigt jäkla bra ut! Sturup är på hugget, det är kul. Vilken annan bana har fått "säkerheten utbyggd" så här mkt på så kort tid?

Sydskånes Emse har verkligen hittat ett guldkorn här!

Fett jobbat Hasseman! :tummenupp
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Ni menar med dessa bilder att tom JAG ska kunna köra fort hädanefter på SRW!??! :yoparty

.....jaja...om jag får en plats till den dagen..... :gråta
 

Robz

Guest
Knäskrapscurbs in mot BMW!!! :yoparty
Äntligen - bort med däcktraven bara....
Eller svängen blir nu kanske rakare förresten?

Har ni tagit bort de förhatliga svackorna i BMW och Procenten?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top