Aprilia Factory SuperCharged

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Schyrre! Skulle jag inte rejsa med min RSV Factory skulle jag definitivt ha den som gathoj med enorm puts på. Det är en grym hoj från början. Fast med den effekt du tänkt plocka ur vore ju inte fel :D

Slirkopplingen förstår jag inte varför den behöver se "snygg" ut. Den är ju ändå bara innanför en motorkåpa. Hehe!
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Schyrre! Skulle jag inte rejsa med min RSV Factory skulle jag definitivt ha den som gathoj med enorm puts på. Det är en grym hoj från början. Fast med den effekt du tänkt plocka ur vore ju inte fel :D

Slirkopplingen förstår jag inte varför den behöver se "snygg" ut. Den är ju ändå bara innanför en motorkåpa. Hehe!

Man kanske skulle göra en kåpa i härdad plexiglas.......då syns den ju....:D

/J
 

Brandstr

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sweden
Hoj
En
bara en fråga. Vad gör man när man trådgnistar? Är det som en slags plasmaskärare? Man skär ut detaljer i nc-maskin?
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Mera information nu, Riktigt kul bygge.
Har alltid tyckt kompressor slår turbo i coolhetsfaktor : )
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Trådgnistning är lite som att skära med en het ståltråd i frigolit. Skillnaden är att man lagt ström på tråden och jordat stycket som man skär i, överslaget mellan tråd och arbetsstycket "gnistar" bort material. Maskinerna jobbar med extremt bra pressicion (om den är välservad dvs.).

Edit/
Glömde bort att berömma det coola bygget i tråden!:tummenupp
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
2850865 Det finns ju redan......:D......bara å köp. Klart det går..lite tid och meck så blir det nog bra.

/J
Hojen på bilden är fixad i England, till ett högt pris i "SEK"..

Min fråga är om du hade kunnat tänka dig ett sådant projekt längre fram (vinter 07-08), till ett för dig fördelaktigt "självkostnadspris"..
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Fasen riktigt häftigt:tummenupp :yoparty
Ser med stor spänning emot hur ditt projekt fortskrider.
 

Mad dog

Twin Power
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Ulricehamn
Hoj
Aprilia Rsv Factory, Honda Cr 250
Tjenare mannen. Nu måste jag verkligen komma ner till dig i sommar och kolla in bygget och se var du sätter allt:va . En polare till mig som också kör Aprilia förstås och håller på med drag race top door klassen är sugen på att hänga med också, om det är ok, han har ju första modellen av millen som kom så ha behöver ju absolut lite mer effekt:hihi . Hade varit kul särskilt om du fått klart bygget tills dess så vi kan ta en sväng, det blev ju aldrig av förra sommaren:( . jävligt kul att se att du verkligen kommit i gång och det ser ju ut som det kommer bli bra:tummenupp . intressant att se var du satt alla prylar, utifall man ska trimma lite i framtiden:yoparty . Mvh
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Tjenare mannen. Nu måste jag verkligen komma ner till dig i sommar och kolla in bygget och se var du sätter allt:va . En polare till mig som också kör Aprilia förstås och håller på med drag race top door klassen är sugen på att hänga med också, om det är ok, han har ju första modellen av millen som kom så ha behöver ju absolut lite mer effekt:hihi . Hade varit kul särskilt om du fått klart bygget tills dess så vi kan ta en sväng, det blev ju aldrig av förra sommaren:( . jävligt kul att se att du verkligen kommit i gång och det ser ju ut som det kommer bli bra:tummenupp . intressant att se var du satt alla prylar, utifall man ska trimma lite i framtiden:yoparty . Mvh

Till sommaren ska den vara klar.....inget snack. Klart ni ska komma hit och kolla på hojen och köra lite V990 Power. Ser fram emot ditt besök.:)

Vill bara fälla in att standard ger min hoj ca 130hk i Marcussen MC's bänk, samtidigt som min polares R1-06 ger 155hk. Det kan låta mycket med 25hk skillnad men i verkligheten är det bara på toppfart det skiljer. I acc är det lika. Vridet i min Factory är ca 5Nm mer med ca 108Nm vid 6000.

Kan man öka effekten till "säkra" 160hk och ??? Nm så blir det sjukt bra.

/J
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Kopplingsbyte

Bytte koppling ikväll. Behövde ett specialverktyg....vad göra? Jo, ett själv så klart. I all hast fick jag inte med bilder på den färdiga monteringen.....:näsblod ....kommer imorrn.

/J
 

Bifogat

  • Verktyg 1.JPG
    Verktyg 1.JPG
    95 KB · Visningar: 326
  • Verktyg 2.JPG
    Verktyg 2.JPG
    123.9 KB · Visningar: 315

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Imponerad är ordet!! :tummenupp

Hoppas att det blir bra.
 

Smirre

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 640smr -06
Nu börjar jag få lite abstinens... Vad händer med bygget? Upp med bilder nu för fan :yoparty
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Bytte koppling ikväll. Behövde ett specialverktyg....vad göra? Jo, ett själv så klart. I all hast fick jag inte med bilder på den färdiga monteringen.....:näsblod ....kommer imorrn.

/J


Det var ett riktigt seriöst verktyg. Du skulle sett vad jag använde senast jag skulle lossa kopplingsmuttern. :rolleyes:
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top