Gsx 750 Tråden

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Gästrikland
Hoj
SÅLD
Tänkte att jag skulle starta en tråd om suzuki gsx 1998-2003 för alla möjliga frågor och svar.

MvH// Johnny :tummenupp
 
Last edited:

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Jag har en fråga ! Vill någon köpa mitt oanvända slipon som passar GSXR 600-750-1000 kring -00-03? :7peta
För övrigt saknar jag min R750 som var den underbaraste jag kört hittills. Hon dog på Kinnekulle. V.I.F. :(
 

JAxx

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Norrtälje
Hoj
CBR900RR -97
Hur tar man lättast bort plasten runt registreringsskylten? ni som gjort det, skar ni av den delen som styck ner från plasten i hjulhuset eller bytte nu ut hela stycket mot nått annat, i så fall hur och mot vad?
 

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Gästrikland
Hoj
SÅLD
Tjenare! ja har bara kapat en del av bakstänkan vid nummer plåten.... det såg så jäkla bökigt ut att kapa sönder hela innerskärmen. :yoparty
 

JAxx

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Norrtälje
Hoj
CBR900RR -97
Tjenare! ja har bara kapat en del av bakstänkan vid nummer plåten.... det såg så jäkla bökigt ut att kapa sönder hela innerskärmen. :yoparty

Jag ska prova kapa min i helgen, ska nog försöka kapa bort allt som sticker ner och flytta mina nya miniblinkers som jag beställde idag till det bakre skruven som håller "lyfthandaget",och flytta ner nummerplåten en bit under baklycktan med ett nytt fäste.

Vad kapade du med för nått?
 

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Gästrikland
Hoj
SÅLD
Nu har jag hittat ett bra slip-on till bra pris till våra gsx750 cyklar, det heter GPR och är till gsx750F men enligt återförsäljaren passar det på våra hojjar också. Priset jag köpte mitt för är 3298,00 kr, och då är även mellanröret från burken med, det är en oval rostfri burk. Mvh// johnny
 

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Gästrikland
Hoj
SÅLD
Tjenare!
orginalet byter jag ej bort, du kan köpa GPR systemet hos dom som säljer dom, kanske lelles säljer GPR vet ej!!!! men du ska iallafall köpa det till en gsx 750F modellen det passar även på gsx 750n iallafall om du köper ett gpr slip-on, monterade mitt igår och blev riktigt nöjd med både sång och hur bra det passade.
Det enda du måste göra om du köper GPR eller Sibring system som lelles säljer är att du måste ta bort centralstödet,det fins ingen stoppklack på slip-on pipan som det gör på orginal röret,men det gör ju inget direkt.
Det går ej att besikta med det db är alldeles för hög om du har ett GPR som jag.
Mvh// Johnny :yoparty
 

Sniper

Guest
Tjenna!

Min gammelgixxer (99,a) Kastar upp olja i luftburken , jag tycker det är
onormalt mycket om jag jämför men mina tidigare K3 och K4 1000, på dom
kom det ytterst lite.

Är det nogon annan som märkt detta:va Kan tillägga att jag kör inte särskillt
mycket på slangen.
 

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Gästrikland
Hoj
SÅLD
Ja vet att GPR passar för det här systemet jag monterade på hojen igår är till gsx 600-750F och passade klockrent till min hoj.
Jag har inte kört den än bara startat upp den efter vinter förvaring, förnärvarande står det på pallbockar med hjulen borttagna.
Så för tillfället vet jag ej hur det beter sig med den nya systemet,och vet inte heller om det går magert eller inte, det visar väl sig nästa vecka, men det ska inte vara några problem med bränsle blandningen brukar typ alldrig gå för magert med bara ett slip-on på när man har orginal luftfilter på hojen.
Men bilder kommer så fort jag får tummen ur a***et och komma ihåg att ta med kameran nån gång. :yoparty :tummenupp :D
 
Last edited:

JAxx

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Norrtälje
Hoj
CBR900RR -97
Ja vet att GPR passar för det här systemet jag monterade på hojen igår är till gsx 600-750F och passade klockrent till min hoj.
Jag har inte kört den än bara startat upp den efter vinter förvaring, förnärvarande står det på pallbockar med hjulen borttagna.
Så för tillfället vet jag ej hur det beter sig med den nya systemet,och vet inte heller om det går magert eller inte, det visar väl sig nästa vecka, men det ska inte vara några problem med bränsle blandningen brukar typ alldrig gå för magert med bara ett slip-on på när man har orginal luftfilter på hojen.
Men bilder kommer så fort jag får tummen ur a***et och komma ihåg att ta med kameran nån gång. :yoparty :tummenupp :D
Vore jätte kul att höra hur det låter, kan du spela in lite ljud och lägga upp.

Hittat några ljud klipp från GSX750 detta är ett Speed Pro Eagle Mach 7, låter ganska ok tycker jag.
http://www.freaxs.de/msb/zubehoer_pics/Eagle%20Mach%207.mp3

Så här blev kapningen av plasten och nya blinkerserna på min hoj. (Hur det blev till vänster, hur det var innan till höger.)
qwerty.jpg
 

Sniper

Guest
Tjenna!

Min gammelgixxer (99,a) Kastar upp olja i luftburken , jag tycker det är
onormalt mycket om jag jämför men mina tidigare K3 och K4 1000, på dom
kom det ytterst lite.

Är det nogon annan som märkt detta:va Kan tillägga att jag kör inte särskillt
mycket på slangen.


Oopps missade att det fattades ett R i tråden ska inte störa med frågor
här mer:tummenupp
 

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Gästrikland
Hoj
SÅLD
det blev bra med kapningen, det ljudet so jag lyssnade på som du hade som länk lät inte som det var en gsx750 där inte, det var för mörkt ljud för att vara en radfyra motor det, lät snarare som det kunde vara en suzuki tl 1000 v-twin eller en hondatr 1000 F/sp1-2 det där.
Men mitt system låter som alla andra sport hojar med slip-on på, vasst och härlig sång. Mvh// Johnny :tummenupp
 

JAxx

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Norrtälje
Hoj
CBR900RR -97
det blev bra med kapningen, det ljudet so jag lyssnade på som du hade som länk lät inte som det var en gsx750 där inte, det var för mörkt ljud för att vara en radfyra motor det, lät snarare som det kunde vara en suzuki tl 1000 v-twin eller en hondatr 1000 F/sp1-2 det där.
Men mitt system låter som alla andra sport hojar med slip-on på, vasst och härlig sång. Mvh// Johnny :tummenupp

Ljudet kan mycket väl vara från nånn annan hoj, hittade ljudet på www.gsx750.de så jag antog att det var till en sådan.
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Hehe, en gsx750-tråd!
Vad Trevligt.
(Fast jag tror inte det är så många här som kör gsx750)
Och med en medlem från NT också.
Vi kanske syns på någon styrning i sommar, jag snurrar i Norrtälje med omnejd.
Jag har valt att hålla min mc i typ originalskick, jag orkar nog inte kapa skärmar och modifiera.
Värmehandtag har jag monterat.
Jag hade funderingar på att porta toppen, men jag vet inte.
Era ombyggen är ju snygga.
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Min första hoj var en -99:as GSX svart och snygg, hade bara gått 450mil när jag köpte den. *suck saknar den ibland*
Satte dit en liten toppkåpa från Roffes MC (se gsx 1400 tråden, finns bilder där) bytte styre till ett svart crosstyre (blev ljusår bättre än orginal)
Även jag kapade bakskärmen så kort som det gick, tänkte bygga mig en undertail i rostfritt men det blev aldrig av.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top