Kalmar-tråden

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
O alla ni som har supermotarder är ni inte sugna på o köra bana med dom ?:D

Skiter björnen i skogen?
Är solen gul?
Kommer hösten innan vintern?

Kul med retoriska frågor.....KLART VI VILL!!!

Vad vet du som inte vi vet?

Bring it on.
Bus
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Länken som hedgehog la ut är tagen från våran hemsida... kmkrr.se o är mycket riktigt vad som är speciellt för att få köra i Kalmar på Skogstorps motorbana.

Tillkommer gör uppsamlingskärl osv samt givetvis lämpliga skydd...träningsavgift tillkommer också men allt det där finns att hitta på hemsidan.

Det har mycket riktigt varit totalt körförbud för motarder, men vi har stridit stenhårt för att få fortsätta köra och vi har lyckats att lösa situationen så att vi nu får köra igen.

Vad som däremot är oehört viktigt är att vi verkligen hjälps åt att följa dessa regler vi har satt upp, annars kommer vi själva att stänga för vidare körning för att det inte ska äventyra för resten av verksamheten i sektionen:tummenupp

Kontaktuppgifter finns också på hemsidan om ni har frågor om någonting !


Mvh Jonas
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
tyvärr...blir ingen motard.....pengarna gick till en motor till bullen.....som posten förstörde på vägen ner från Stockholm....

...gillar inte när andra förstör mina prylar, är tillräckligt bra på att göra det själv.
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
tyvärr...blir ingen motard.....pengarna gick till en motor till bullen.....som posten förstörde på vägen ner från Stockholm....

...gillar inte när andra förstör mina prylar, är tillräckligt bra på att göra det själv.

Får du ersättning för skadorna? Har hört att posten inte är villiga att betala ersättning..
 

12 O`clock

ADRENALINE IS A LIFESTYLE
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ljungnäs
Hoj
Yamaha R1-05 Gsxr 750 -98 stuntedition
tyvärr...blir ingen motard.....pengarna gick till en motor till bullen.....som posten förstörde på vägen ner från Stockholm....

...gillar inte när andra förstör mina prylar, är tillräckligt bra på att göra det själv.

Fy fasen va surt!!! Kan du bevisa att det var dom?
Dom ersätter men är sega att snacka med:confused:
Hoppas det löser sig till något vettigt....

Ha d gott:)
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Får du ersättning för skadorna? Har hört att posten inte är villiga att betala ersättning..

Har köpt från en skrott så köplagen säger att sedan de skickade det så är det deras problem....så pengarna får jag tillbaks....och de tar strid med posten angående reparation och om de vinner får jag en ny renoverat motor..(posten lyckades knäcka motorfästet så ena motorhalvan måste bytas ut)..om de förlorar missar jag ut på en 07 1200cubics motor med 312 mil och alla tillbehör man behövde + lite till för mycket mindre pengar än vad det borde kostat :huvet

...postens "experter" har redan sagt det var emballage fel och frånsäger sig ansvaret men det kvittar hur man än packar ihop nåt när nåt stort ramlar på den :va så skrotens jurist höll på med överklagan nu... vi få se:gnissla

Fy fasen va surt!!! Kan du bevisa att det var dom?
Dom ersätter men är sega att snacka med:confused:
Hoppas det löser sig till något vettigt....

Ha d gott:)

...skroten har bilder när den skickades och en jurist...tyvärr så sköter posten all reklamation inom företaget så det är självklart att de nekar och deras besiktningsgubbar säger att det var skrotens fel...så man få se vad som händer.
 
Last edited:

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Har köpt från en skrott så köplagen säger att sedan de skickade det så är det deras problem....så pengarna får jag tillbaks....och de tar strid med posten angående reparation och om de vinner får jag en ny renoverat motor..(posten lyckades knäcka motorfästet så ena motorhalvan måste bytas ut)..om de förlorar missar jag ut på en 07 1200cubics motor med 312 mil och alla tillbehör man behövde + lite till för mycket mindre pengar än vad det borde kostat :huvet

...postens "experter" har redan sagt det var emballage fel och frånsäger sig ansvaret men det kvittar hur man än packar ihop nåt när nåt stort ramlar på den :va så skrotens jurist höll på med överklagan nu... vi få se:gnissla



...skroten har bilder när den skickades och en jurist...tyvärr så sköter posten all reklamation inom företaget så det är självklart att de nekar och deras besiktningsgubbar säger att det var skrotens fel...så man få se vad som händer.

Lycka till! Jag håller tummarna!:tummenupp
 

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 500 SMR
Tycker de börjar bli lite tunt med folk på åkningarna.... kallt som fan börjar de bli men de e ju inte vinter än så kom igen nu....
Vore kul med lite uppslutning på onsdag:tummenupp
b.t.w va e de för tid på lördag??
 

Henkew

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Orust
Hoj
Tenere 660 2011
Tycker de börjar bli lite tunt med folk på åkningarna.... kallt som fan börjar de bli men de e ju inte vinter än så kom igen nu....
Vore kul med lite uppslutning på onsdag:tummenupp
b.t.w va e de för tid på lördag??

När och var på onsdag?
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Nåhra förslag på tid på lördag? Kanske inte försent, så att vi inte hittar varandra..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top