RS 06 3.500 Euro på ebay....

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
SKulle kunna vara ett start bud på 1000 spänn med om han inte satt en gräns på budet:tummenupp

Okej tänkte väll men hur fungerar ebay då asså om man nu skulle lägga bud på den dära 06 och ingen annan gör det är det bara att hämta den då...?:confused:

Det är lite skumt om man lägger bud på 1000 och sen får betala 50.000 för att få hojen eller är jag ute och cyklar:va
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Okej tänkte väll men hur fungerar ebay då asså om man nu skulle lägga bud på den dära 06 och ingen annan gör det är det bara att hämta den då...?:confused:

Det är lite skumt om man lägger bud på 1000 och sen får betala 50.000 för att få hojen eller är jag ute och cyklar:va

Det finns förmodligen ett reservationspris och de kvittar vad budet är om de inte når upp till de för då säljer dom inte hojen.
 

UnknowN90

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Jung
Hoj
Aprilia RS 125 -97
Okej tänkte väll men hur fungerar ebay då asså om man nu skulle lägga bud på den dära 06 och ingen annan gör det är det bara att hämta den då...?:confused:

Det är lite skumt om man lägger bud på 1000 och sen får betala 50.000 för att få hojen eller är jag ute och cyklar:va

Det funkar som tradera. Du lägger ett bud...vinner du så betalar du genom att skicka pengarna till hans konto lr nåt.
Köpte ett drivpaket på ebay till min rs idag för 26€ :yoparty .
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det finns förmodligen ett reservationspris och de kvittar vad budet är om de inte når upp till de för då säljer dom inte hojen.

Så dem lääger ut hojen för 8000 för att se om den går upp i pris om den inte gör det så hoppar dem av dealen?
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Så dem lääger ut hojen för 8000 för att se om den går upp i pris om den inte gör det så hoppar dem av dealen?

Dom kan inte bara hoppa av förstår du väll, dom lägegr ut ett "lägsta bud som vi måste sälja hojen vid". Bjuder någon under avgör dom själv om dom säljer eller inte, annars måste dom sälja till högsta budet.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Dom kan inte bara hoppa av förstår du väll, dom lägegr ut ett "lägsta bud som vi måste sälja hojen vid". Bjuder någon under avgör dom själv om dom säljer eller inte, annars måste dom sälja till högsta budet.

Ok tänkte väll tack för svaret :)... men om nu har lagt ett startbud på tex 8000 kr och jag lägger bud på 8500 och ingen bjuder över mig måste han sälja den till mig? vad händer om han inte vill?
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Fast på den där auktionen är det inget reservationspris. Den som lägger högst bud vinner. Om det är en liten länkad text under "Bieten"-knappen har auktionen reservationspris, dvs man vinner inte auktionen om man inte bjudit över detta.

Säljaren måste sälja även om vinnande budet är lägre än vad säljaren önskade.
 

UnknowN90

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Jung
Hoj
Aprilia RS 125 -97
Ok tänkte väll tack för svaret :)... men om nu har lagt ett startbud på tex 8000 kr och jag lägger bud på 8500 och ingen bjuder över mig måste han sälja den till mig? vad händer om han inte vill?

Om han har lagt ett reservations pris på 9000 och du bjuder 8500 så får du den inte...men om du lägger ett bud på 9100 så får du den. Sen kan han också ha kryssat i att han endast säljer den till köpare från Tyskland.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Fast på den där auktionen är det inget reservationspris. Den som lägger högst bud vinner. Om det är en liten länkad text under "Bieten"-knappen har auktionen reservationspris, dvs man vinner inte auktionen om man inte bjudit över detta.

Säljaren måste sälja även om vinnande budet är lägre än vad säljaren önskade.

Ok Tack för ett bra svar:)

Men hur genomförs affären?

Från att jag vunnit budningen...
 
Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Ok Tack för ett bra svar:)

Men hur genomförs affären?

Från att jag vunnit budningen...

Det bestämmer säljaren och han ska/brukar kontakta dig direkt efter avslutad auktion. Oftaft gäller Paypal eller att du ska sätta in pegnar på hans konto beroende på vad det är för grejer..
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Ok Tack för ett bra svar:)

Men hur genomförs affären?

Från att jag vunnit budningen...

Det är olika, beroende på vad säljaren vill och vad ni kan komma överens om. Köper man mindre grejer brukar man betala varan+frakten med Paypal, sedan skickar säljaren varan.
Hur det är med större objekt som motorcyklar vet jag inte. Jag kan inte tyska så bra så jag förstår inte vad säljaren skrivit angående frakten.

Om du klickar vid "Angebots- und Zahlungsdetails: AusblendenAnzeigen" ser du att det går att betala med paypal. Betala aldrig genom banköverföring.

EDIT: "Versand nach: Deutschland" betyder att säljaren bara säljer till tyskar. Om du vill köpa får du skicka ett meddelande ("Frage an den Verkäufer ") och fråga säljaren om han kan tänka sig att sälja till dig, och om han vill skicka den till Sverige eller om du måste åka dit och köpa den på plats.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det bestämmer säljaren och han ska/brukar kontakta dig direkt efter avslutad auktion. Oftaft gäller Paypal eller att du ska sätta in pegnar på hans konto beroende på vad det är för grejer..

Oke men är det inte något säkrare sätt.. liksom bara sätta pegnarna på hans konto låter ju inte bra och sen får man ingen hoj
 

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Oke men är det inte något säkrare sätt.. liksom bara sätta pegnarna på hans konto låter ju inte bra och sen får man ingen hoj

paypal är ett ganska säkert sätt att betala, han ser din överföring, men du släpper inte pengarna förrän du fått det du köpt., i korta drag.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top