Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det var värst va tur du har då! :tummenupp

Ja det hade jag inte räknat med. Frasen "this engine will generally fit in stock Sportster frames" i S&S installationsanvisningar gjorde att jag varit orolig för att behöva lämna bort ramen ända sedan jag beställde motorn. Såna uttryck i installationsunderlag ska man passa sig för....

/J
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Coolt bygge Jörgen!!!

Måste ju tillstryka att trots att det är en *host* Harry Parkinson*host* :arsele så ska det bli riktigt kul att se vad det går för på strippen!

Matcha en K7:a kanske?:D

Alltid kul att ta del av en riktig konnesörs arbete!!
Mer bilder och text!!!:yoparty

Onekligen lär det bli bra med mos i den där snurran!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Coolt bygge Jörgen!!!

Måste ju tillstryka att trots att det är en *host* Harry Parkinson*host* :arsele så ska det bli riktigt kul att se vad det går för på strippen!

Matcha en K7:a kanske?:D

Alltid kul att ta del av en riktig konnesörs arbete!!
Mer bilder och text!!!:yoparty

Onekligen lär det bli bra med mos i den där snurran!

Tack Michael!
Parkinson, hrmf! :arsele

Nee, en modern litersporthoj blir nog svårt, det är nog bara i starten och korta ryck emellan rödljus jag kan klå en sån på vrid och hjulbas. Sedan lär de ånga förbi mig :hihi

Ja jag är också nyfiken på vridet, 155 Nm vid 4000 rpm i min lätta och ramveka ponyhoj blir spännande :näsblod

Vi kan ju köra lite eighties-revival med ett nostalgirace mot din Katana på Tyresörakan i sommar, även om Kistarakan vore mer rätt! ;)

/J

/J
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Last edited:

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Nåååååå Jörgen, har du legat å latat dig i helgen???:arsele

Mer byggbilder bitte.....:arsele :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nåååååå Jörgen, har du legat å latat dig i helgen???:arsele

Mer byggbilder bitte.....:arsele :tummenupp

Ruhe!! :hihi

Jag bestämde mig igår för att strippa ramen helt eftersom det ändå var så lite som satt kvar på den. Så nu är den helt naken. Jag ska lättborra några fästen i den ikväll, gassvetsa de bakre ramrören till det övre ramröret imorgon. Sedan ska jag köra den till blästring och pulverlack istället för att bara bättringsmåla mina ingrepp själv som jag hade tänkt från början. Det är ju ändå originallack från -93 på ramen. Jag hoppas dock att det inte blir för bökigt för blästrarna ty HD använde ju pulverlack som original redan -93. Det är jobbigt att få bort pulverlack.:gnissla
Skickar även med batterilåda, samt motorfästen på bläster och lack.
 
Last edited:

le skier

Guest
Ruhe!! :hihi

Jag bestämde mig igår för att strippa ramen helt eftersom det ändå var så lite som satt kvar på den. Så nu är den helt naken. Jag ska lättborra några fästen i den ikväll, gassvetsa de bakre ramrören till det övre ramröret imorgon. Sedan ska jag köra den till blästring och pulverlack istället för att bara bättringsmåla mina ingrepp själv som jag hade tänkt från början. Det är ju ändå originallack från -93 på ramen. Jag hoppas dock att det inte blir för bökigt för blästrarna ty HD använde ju pulverlack som original redan -93. Det är jobbigt att få bort pulverlack.:gnissla
Skickar även med batterilåda, samt motorfästen på bläster och lack.

Vem/vilka pulverlackerar din ram?
Jag har nämligen en sving som jag vill ha pulverlackad, därav frågan.
Mvh Peter
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vem/vilka pulverlackerar din ram?
Jag har nämligen en sving som jag vill ha pulverlackad, därav frågan.
Mvh Peter

Jag kan återkomma när jag vet vad firman heter. Den ligger i Veddesta tydligen. Jag fick den rekommenderad av en garagegranne som vart nöjd där. Jag svetsade klart ramen nu ikväll samt har även lättborrat ramen samt en massa andra delar (batterilåda, fästen, styröverfall etc) som jag skickar med på pulverlack. Men jag tror inte att jag kan komma ifrån jobbet imorgon för att lämna in den utan det får nog bli på måndag.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vem/vilka pulverlackerar din ram?
Jag har nämligen en sving som jag vill ha pulverlackad, därav frågan.
Mvh Peter

Nu fick jag rätt på detaljerna från min kompis. Blästerfiman heter Blästrings AB och ligger på Bruttovägen 8. Tfnr 08-580 272 00

Pulverlackfirman heter Isakssons Pulverlack
Tfnr 08-28 64 20

De båda firmorna samarbetar.

Mvh
Jörgen
 

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Fan killen, det är en traktor du pratar om :va

-@

wheelie.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top