Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Kan du inte bara ta två badrumsvågar? det måste väl vara lättast? (Förutsatt att de är lika höga och att man har sydväst på sig? :va )
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kan du inte bara ta två badrumsvågar? det måste väl vara lättast? (Förutsatt att de är lika höga och att man har sydväst på sig? :va )

Jo det funkar ju om de är lika höga. :tummenupp Jag vågade inte nämna det, de flesta har ju bara en våg hemma så då är det ju lite pluspoäng att hitta en metod som är gratis har jag känslan av! :hihi

Ska fö bli kul att väga hojen så fort jag fått på avgassystemet. Så nyfiken på om jag kan ha lyckats hålla vikten på hojen trots motorbytet.

/J
 

Dr.Bike

Guest
Jo det funkar ju om de är lika höga. :tummenupp Jag vågade inte nämna det, de flesta har ju bara en våg hemma så då är det ju lite pluspoäng att hitta en metod som är gratis har jag känslan av! :hihi

Ska fö bli kul att väga hojen så fort jag fått på avgassystemet. Så nyfiken på om jag kan ha lyckats hålla vikten på hojen trots motorbytet.

/J

Det är totalvikt som räknas!
Det går alltså att banta (tråkigt) eller motivera ett köp av kolfiberdojjor (roligt) eller nåt lätt race-ställ i känguruskinn och perforerat så det står härliga till!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är totalvikt som räknas!
Det går alltså att banta (tråkigt) eller motivera ett köp av kolfiberdojjor (roligt) eller nåt lätt race-ställ i känguruskinn och perforerat så det står härliga till!

Jo jag är väl medveten om det :hihi
Min egen vikt är rätt konstant, jag använder samma skinnställ som jag köpte 1987 som 20-åring, inte alla 39-åringar som kan komma i ett så gammalt ställ längre ;)

/J
 

Dr.Bike

Guest
Jo jag är väl medveten om det :hihi
Min egen vikt är rätt konstant, jag använder samma skinnställ som jag köpte 1987 som 20-åring, inte alla 39-åringar som kan komma i ett så gammalt ställ längre ;)

/J

Lille Jörgen var redan då en kalkylerande och framsynt herre... som köpte ett 5 nummer för stort ställ :hihi
Smart!
Faktum är (även om det inte är snyggt på nåt sätt!) att jag komer i min Petroff som jag hade på 125:a tiden...
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Jo det funkar ju om de är lika höga. :tummenupp Jag vågade inte nämna det, de flesta har ju bara en våg hemma så då är det ju lite pluspoäng att hitta en metod som är gratis har jag känslan av! :hihi

Ska fö bli kul att väga hojen så fort jag fått på avgassystemet. Så nyfiken på om jag kan ha lyckats hålla vikten på hojen trots motorbytet.

/J

Men ni gamgubbar behöver väl två vågar för att kunna mäta eran kroppsvikt? jag menar, de flesta vågarna går ju bara till 120/130 något sånt? :va Så ni borde ha två hemma! :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men ni gamgubbar behöver väl två vågar för att kunna mäta eran kroppsvikt? jag menar, de flesta vågarna går ju bara till 120/130 något sånt? :va Så ni borde ha två hemma! :tummenupp

Hörru din prepubertala spinkis! 90 väger 1.87 långa jag, en bra vikt på en lagom tjock man i sina bästa år som min namne "på taket" sade.

Hoppas att vi kanske kan fota lite i slutet av veckan om du vill? Avgasrören ska ju vara klara på tors om allt flyter! :tuttar
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Hörru din prepubertala spinkis! 90 väger 1.87 långa jag, en bra vikt på en lagom tjock man i sina bästa år som min namne "på taket" sade.

Hoppas att vi kanske kan fota lite i slutet av veckan om du vill? Avgasrören ska ju vara klara på tors om allt flyter! :tuttar

Det ska nog gå att ordna! Jobbar hela veckan så jag har inga arbeten eller störande prov :tummenupp Ska försöka komma ihåg metallica cd'n också
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det ska nog gå att ordna! Jobbar hela veckan så jag har inga arbeten eller störande prov :tummenupp Ska försöka komma ihåg metallica cd'n också

Perfekt. Du är ett hygglo! Jag hör av mig när systemet är klart och hojen är åter i garaget!

/J
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hej
Dags för en uppdatering:

Idag vart Jörgen B på Supertwin klar med avgassystemet, körde dit hojen plus avgassystemet på släp imorse. Jag trodde uppriktigt inte att Jörgen B skulle klara att bygga om systemet på en arbetsdag såsom utlovat. Han hann även med att tig:a fast ett nytt fäste till styrdämpare. Kl tre kunde jag hämta hojen.

Det är lite roligt att se proffs jobba. Själv hade jag måttat och funderat en halv dag innan jag hade vågat skära i mitt 12 000-kronors Supertrapp-system.
Jörgen B måttade 5 minuter sedan halade han upp sågen och kapade isär hela systemet. När jag kom tillbaks från jobbet vid tre satt systemet bättre än förut på gamla 1200-snurran, mer plats för bromsfoten nu bland annat. Han ska få bygga ett system som ännu bättre mappar min motor prestandamässigt i vinter, men detta får duga för nu. Säsongen är ju igång.

Provade att dra lite i Älvsjö industriområde. Fint bottenflås måste jag tillstå. Det känns som att ha en bilmotor i en trampcykel ungefär.

Upptäckte att laddningen inte funkade, det visade sig vara enkelt att åtgärda: Pulverlacken på ramen hindrade spänningsregulatorn från att få jord vid sina två fästskruvar.

Imorgon kväll ska jag ut på en längre sväng.

Mvh
J
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu vill se en bild på hojen! :)

Tack! :)
Jag ska ringa Calle imorgen så får vi se när han har tid att fota. Tror att han kan ta bilder rätt snart vad jag förstod. Jag ska ut och påbörja inkörningen av henne en imorgonkväll när det är rent på E4an så att jag slipper rödljus och stillastående bilar.

/J
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Tack! :)
Jag ska ringa Calle imorgen så får vi se när han har tid att fota. Tror att han kan ta bilder rätt snart vad jag förstod. Jag ska ut och påbörja inkörningen av henne en imorgonkväll när det är rent på E4an så att jag slipper rödljus och stillastående bilar.

/J


Åhh fy vad man ligger efter... o inte blir det bättre av familjens alla åtaganden:) Men tids nog så, bra tips det där med jordningen:tummenupp

/U
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tänkte på en sak.
Varför "sothoran"?
Fattar inte.
Språkförbistring?
Kulturskillnad?

Det var bara ett kul namn jag kom på under en onsdagkörning för två år sedan: Hon har ju ålderdomlig motorkonstruktion, tvåventilat, en stor mekanisk trottelförgasare med accpump och därtill följande förbränning. Detta i jämförelse med kamraternas direktinsprutade plastinklädda elektroniskt styrda fyrventilade sporthojsmotorer som man åker med. De sistnämda luktar mest het metall nar man ligger bakom dem och har ljus färg i avgasröret, min hoj doftar oförbränd bensin som en klassisk amerikanst V8:a och i krökarna är det svart som synden.

Men det är nog inget bra namn, det kan ju uppfattas lite kvinnofientligt vilket jag inte är.

Ring mig då, jag kommer antagligen vara i storstan på hoj under kvällen.

-@

Det ska jag göra! Om det inte börjar regna förstås. Det kommer att bli monotont, mest alternerande gas-motorbroms de första milen.

Bara att gratulera! Det måste kännas riktigt gött att äntligen få gasa lite på henne :)

Tack! Ja det är en skön känsla! Folk kollar efter en jätte-hoj när de hör biginch-mullret. Sedan kommer det en gubbe med en liten ponnyhoj som ser ut att sticka ut mellan skinkorna :hihi
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Det var bara ett kul namn jag kom på under en onsdagkörning för två år sedan: Hon har ju ålderdomlig motorkonstruktion, tvåventilat, en stor mekanisk trottelförgasarre med accpumpdärtill och därtill följande förbränning. Detta i jämförelse med de direktinsprutade plastinklädda elektroniskt styrda fyrventilade sporthojsmotorer som man åkte med. De sistnämda luktar mest het metall nar man ligger bakom dem och har ljus färg i avgasröret, min hoj doftar oförbränd bensin som en klassisk amerikanst V8:a och i krökarna är det svart som synden.



Det ska jag göra! Om det inte börjar regna förstås. Det kommer att bli monotont, mest alternerande gas-motorbroms de första milen.



Tack! Ja det är en skön känsla! Folk kollar efter en jätte-hoj när de hör biginch-mullret. Sedan kommer det en gubbe med en liten ponnyhoj som ser ut att sticka ut mellan skinkorna :hihi

bara dina fransar å cowboy hatten kvar :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top