Sidan 1 av 90 12345672651 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 1785
  1. #1
    Stolt mamma Bikerbitchs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Eskilstuna[Ärla]
    Hoj
    Aprilia RSV 1000R-07
    Inlägg
    9 994
    Blogginlägg
    8

    Garagestatus för tvåtaktarna

    Nu när säsongen är i antågande, vad gör ni med era snyggingar ute i garaget?

    Kollar kolvar, drev, tvättar, lackar?

    Finns det saker som är extra bra och kolla när motorcykeln stått stilla så länge?

  2. #2
    Very nice Mattiass avatar
    Reg.datum
    feb 2002
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    RVF400 + GSX-R750WT
    Inlägg
    12 087
    Garagestatus: Stiltje. Jag har inget intresse av att slipa kåpor, byta kolvar eller byta gaffeltätningar. Jag sparar det till helgen före första tisdagsträningen i vanlig ordning.
    Fighting stupidity since 2002

  3. #3
    And those who sneer will fade and die... racerskalmans avatar
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Skellefteå
    Hoj
    Honda RS250R -01, CBR600
    Inlägg
    184
    Har inte rört en skruv ännu - väntar på INSPIRATION (stavas vårsol)

  4. #4
    Medlem guzzos avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Avesta
    Hoj
    Fiddy Exxo
    Inlägg
    241
    Är väl nästan klar... vänter på lite nytt godis!

  5. #5
    Rydstedt1989
    Gäst
    har bland annat strippat hojen med tanken att modda till sf, men dom planerna försvann så nu är den ihop igen och bara står och väntar på den första torra asfalten!

  6. #6
    Slipar röven oFFkeFFs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Solna
    Hoj
    yamaha xt660r
    Inlägg
    10 587
    Citat Ursprungligen postat av racerskalman Visa inlägg
    Har inte rört en skruv ännu - väntar på INSPIRATION (stavas vårsol)
    Vårsol i norrland? Slutet på maj alltså?
    Never underestimate the power of a large number of morons

  7. #7
    Medlem Instabils avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Karlskrona
    Hoj
    RD 250 /RF 900
    Inlägg
    352
    Min hoj får en "plastik operation" kolla mitt garage .. den gula med runt lyse är samma hoj son den oranga med rektangulärt lyse... och nej den är inte bara dekaltrimmad ..
    En hoj med kåpor är som en kvinna i balklänning: Vackert att titta på men alla vill ju ändå ha henne naken..

    Min:http://uk.youtube.com/watch?v=Hhkmfx3RsXg

    Min:http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=160402

  8. #8
    Very nice Mattiass avatar
    Reg.datum
    feb 2002
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    RVF400 + GSX-R750WT
    Inlägg
    12 087
    Välkomna till racingforumet ska ni vara!
    Fighting stupidity since 2002

  9. #9
    T.R.Ö.T.T. Gustav Os avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Inlägg
    25 161
    Jag har i vanlig ordning haft stora planer för vintern som hitills enbart resulterat i att jag skrivat isär en massa saker, köpt nya delar och inte har tid att sätta ihop det hela.
    "We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."
    KTM GP technical boss Harald Bartol

  10. #10
    Medlem Instabils avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Karlskrona
    Hoj
    RD 250 /RF 900
    Inlägg
    352
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Välkomna till racingforumet ska ni vara!
    ouups .. ja jag förstod piken fast den var fin ...
    En hoj med kåpor är som en kvinna i balklänning: Vackert att titta på men alla vill ju ändå ha henne naken..

    Min:http://uk.youtube.com/watch?v=Hhkmfx3RsXg

    Min:http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=160402

  11. #11
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    ESW Rotax 250/Tz 250
    Inlägg
    2 183
    Citat Ursprungligen postat av Bikerbitch Visa inlägg
    Nu när säsongen är i antågande, vad gör ni med era snyggingar ute i garaget?

    Kollar kolvar, drev, tvättar, lackar?

    Finns det saker som är extra bra och kolla när motorcykeln stått stilla så länge?
    Värsta stressmeken blev innan mc-mässan, då fick de lätt skrapade kåporna lite nya färglager som senare kan lämnas i någon kurva i Norden eller England. Och motorn som var urplockad och skulle få lite nya lager och kolvar fick stoppas tillbaka i hojen (med hålrum i vevhuset fyllt med leca-kulor).

    Men nu har motorn åkt ur igen, och ska mot slutet av veckan få en omgång kärlek i form av nya ramlager och kolvar och ett topplock som blev sönderhackat. Sedan ska nålar (dellorto) lämnas iväg för omslipning så de blir som jag vill ha dem.
    En tiltswitch samt en fin stoppknapp ska kopplas in och sedan är det provstart med rotaxen.

    Då blir det dags att riva isär Tz och se vad som fick motorn att stanna i höstas. Renovera kopplingskorgen med nya ryckutjämnare och montera tiltswitch samt stoppknapp på denna också.

    Sedan är hojarna 100% reglementsenliga både enligt Classicreglemente och säkerhetsmässigt för modern racing.

    Med lite tid över så ska nya hajfenor tillverkas och sättas fast lite bättre samt ett gäng växel- och bromspedaler och kåpfästen då det börjar bli ont om sådana

    Lite kedjor ska bytas ut, men de kan få rulla någon tävling också.

    Och skulle jag få tråkigt kan jag alltid se om jag hinner göra en ny ram till Tz, delar ska beställas. Annars får jag fullaga den jag har lite till och hoppas den inte spricker på fem ställen samma tävling
    www.rolleslitz.se

    www.nikasilproffsen.se

    Nu är drevtillverkningen i full gång för de som vill ha tuffa drev med egen design.

    Anderstorp*Anglesey (Tÿ Croes)*Brands Hatch Indy*Cadwell Park full*Croft*Donington Park national*Gelleråsen*Kemora*Knutstorp*Midlanda*Mo I Rana*Rudskogen*Snetterton*Sviestad*Virtasalmi MotoPark*Våler

  12. #12
    Medlem RR kungens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Paus
    Inlägg
    4

    Angry

    Längtar mest efter att äga en rr hoj igen det var eeee,,,,,, 9 år sedan sist, tiden går för fort. Men då ägnades vintrarna "bara" till att köpa/bygga nya bussar, sälja hoj, köpa ny och väääääääääänta på leverans av hoj där efter (och oftas veckan innan vår träningen) stressa lacksponsorn, dekalsponsorn, mm. Sedan gräma sig över att man inte lyckats skaffa sponsorer för att satsa 100%.

  13. #13
    T.R.Ö.T.T. Gustav Os avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Inlägg
    25 161
    Citat Ursprungligen postat av RR kungen Visa inlägg
    Visa citerat inlägg Längtar mest efter att äga en rr hoj igen det var eeee,,,,,, 9 år sedan sist, tiden går för fort. Men då ägnades vintrarna "bara" till att köpa/bygga nya bussar, sälja hoj, köpa ny och väääääääääänta på leverans av hoj där efter (och oftas veckan innan vår träningen) stressa lacksponsorn, dekalsponsorn, mm. Sedan gräma sig över att man inte lyckats skaffa sponsorer för att satsa 100%.
    Dags att lägga de dagarna bakom sig, skaffa en fin lagom billig 250R och mysträna vid tillfälle. Ingen stress och press utan bara njutning.
    Senast redigerat av Gustav O den 2007-03-02 klockan 21:15.
    "We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."
    KTM GP technical boss Harald Bartol

  14. #14
    Medlem RR kungens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Paus
    Inlägg
    4
    Det låter frestande, men det är med en skräck blandad känsla jag träffar mitt gamla skinnställ igen (har jag varit så smal). men en dag!!!!!!!!

  15. #15
    Det är rätt kul ändå... RR ABBEs avatar
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Malmö
    Hoj
    Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
    Inlägg
    281
    3cylindrar och 4kolvar på 3år och jag har inte upptäckt felet förrän denna vecka!!

    Styrhylsorna till toppen!

    Sned topp=fel virvel i förbränningsrummet=kolven kantrar=slits upp fort och tar med sig cyllen när den faller i bitar

    Ny nicasil, kolv och styrhyllsor=kommer att funka i år hoppas jag.

  16. #16
    Medlem Jönssons avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Hoj
    En lagom stor.
    Inlägg
    3 508
    Citat Ursprungligen postat av RR ABBE Visa inlägg
    3cylindrar och 4kolvar på 3år och jag har inte upptäckt felet förrän denna vecka!!

    Styrhylsorna till toppen!

    Sned topp=fel virvel i förbränningsrummet=kolven kantrar=slits upp fort och tar med sig cyllen när den faller i bitar

    Ny nicasil, kolv och styrhyllsor=kommer att funka i år hoppas jag.

    Att en kolv skulle kantra pga en virvel i förbränningsrummet har jag mkt svårt för att tro på.
    svaret@live.se

    SKURNA SLICKS / GATDÄCK SÄLJES
    120-125-165-180-190-195-200
    450kr / st alla dimensioner
    0704-645466 Helsingborg

  17. #17
    "...I been here for years" Teddys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Vallentuna
    Hoj
    1973 Suzuki GT550. 1996 HRC RS250R.
    Inlägg
    2 930
    Citat Ursprungligen postat av Jösse Visa inlägg
    Att en kolv skulle kantra pga en virvel i förbränningsrummet har jag mkt svårt för att tro på.
    Ja, det var nog första gången jag hört den förklaringen. Den kolven ser ut att vara ett skolexempel på skador till följd av detonationer.

  18. #18
    Det är rätt kul ändå... RR ABBEs avatar
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Malmö
    Hoj
    Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
    Inlägg
    281
    En kolv smälter inte på insugssidan pga detonaioner.

    En kolv smälter aldrig på insugssidan, förrutom min då.

  19. #19
    Ordinary man doing extraordinary things Axxexss avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Verkstan
    Hoj
    Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
    Inlägg
    9 355
    Citat Ursprungligen postat av RR ABBE Visa inlägg
    En kolv smälter inte på insugssidan pga detonaioner.

    En kolv smälter aldrig på insugssidan, förrutom min då.
    Fast börjar det detonera är det på insugsidan det börjar. Precis som fjädring å mycke mera innom racing så är en del grejjer tvärtom än vad man först tycker verkar logiskt..
    ____________________
    N O R D G R E N R A C I N G
    ____________________

  20. #20
    "...I been here for years" Teddys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Vallentuna
    Hoj
    1973 Suzuki GT550. 1996 HRC RS250R.
    Inlägg
    2 930
    Citat Ursprungligen postat av Axxexs Visa inlägg
    Fast börjar det detonera är det på insugsidan det börjar. Precis som fjädring å mycke mera innom racing så är en del grejjer tvärtom än vad man först tycker verkar logiskt..
    Exakt, det är just på insugsidan det börjar.

Sidan 1 av 90 12345672651 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Impad över dina svensk-kunskaper Mr. Xaus!

Jensah

Ge järnet med nya Battlax Racing R11

Motorrads Freddy Papunen har provkört Bridgestones nya gatgodkända racedäck. I väntan på reportaget i tidningen ger vi lite teknisk bakgrund från Bridgestones pressrelease. Pressrelease om nya Battlax Racing R11: Bridgestone, världens största däck- och gummitillverkare, sätter en ny standard för …
Vill du annonsera ovan? Klicka här