Ktm 950 sm

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
liter/mil

hur mycket far ni ut ur era Sm och om nagon har en smr sa hur mycket far ni ut?
Jag har bestamt mig for att kopa en sm eller smr nu nar min r6 2006 ar avskriven efter olyckan men jag har inte bestamt vilken av de tva.:rolleyes:
 

thalle

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Norrort
Hoj
KTM 950 SM
hur mycket far ni ut ur era Sm och om nagon har en smr sa hur mycket far ni ut?
Jag har bestamt mig for att kopa en sm eller smr nu nar min r6 2006 ar avskriven efter olyckan men jag har inte bestamt vilken av de tva.:rolleyes:

Får ut liter/mil = 0.6-0.68
Detta under 6 månader och ganska varierande körning. Allt från lugn jobbpendling till aningen mer aktivt gasande.
Gäller en 950sm med vidöppet system.
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
ok inte illa kanske skulle ta SMR en da.

En anna tanke som slog mig var om det gar att stroka o borra 950 till sd'ns 990 eller rent av anvanda kolv stake o cylinder fran SD?
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
hur mycket far ni ut ur era Sm och om nagon har en smr sa hur mycket far ni ut?
Jag har bestamt mig for att kopa en sm eller smr nu nar min r6 2006 ar avskriven efter olyckan men jag har inte bestamt vilken av de tva.:rolleyes:
Det finns bara en anledning till att inte ta SMR'en och det är den mindre tanken. Sen är det ju iofs aaaaningen sämre komfort också iom att det är SE-sadeln som sitter på. MEN, just dom två grejorna gör inte bara att den är snyggare, du har också möjligheten att komma närmre stryret då du kör. Jag tycker nog man sitter lite för långt bak på vanliga SM'en.

Enl. KTM börjar SMR'en officiellt tillverkas 4/4 så....
 

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
ok inte illa kanske skulle ta SMR en da.

En anna tanke som slog mig var om det gar att stroka o borra 950 till sd'ns 990 eller rent av anvanda kolv stake o cylinder fran SD?

KTM Sommer (www.ktm-sommer.de) i Tyskland erbjuder ett trimalternativ där de borrar upp Sumon till 999 kubik. Här har du ett tyskt forum där en snubbe har gjort det, den går tydligen som ett skollat ollon: http://www.ktmduke.de/index/thread.php?threadid=9605

Vad gäller valet mellan 950 SM och SMR så handlar det som sagt om tankstorleken plus att SMRen ser lite fräckare ut. Valet för mig att skaffa SM var dock självklart, då man kan få -06 till riktigt bra pris nu plus att tanken ger utrymme för lite längre färder!
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Det finns bara en anledning till att inte ta SMR'en och det är den mindre tanken. Sen är det ju iofs aaaaningen sämre komfort också iom att det är SE-sadeln som sitter på. MEN, just dom två grejorna gör inte bara att den är snyggare, du har också möjligheten att komma närmre stryret då du kör. Jag tycker nog man sitter lite för långt bak på vanliga SM'en.

Enl. KTM börjar SMR'en officiellt tillverkas 4/4 så....

ja jag ser det sa med och jag tror att man kan fa ut ca 22 mil med smr'en o det racker for mig , det e ungefar som med min r6-06 som hadde 17.5 liter men var hopplos att forsoka fylla helt.
SMR'en ar redan i handeln har i UK och sa fort jag har laggt gipset skall jag testa bada.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Jag hämtar min SMR på måndag så nog finns den i handeln.
Visst finns det hojar i handeln, den första levererades till slutkund i Sverige för typ en månad sen. Lägg dock märke till det lilla ordet 'officiellt' jag skrev. Jag gissar att det innebär att dom kan levereras i mängd efter detta datum.
 

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Mailade Marovic Gorazd på Wings o fick lite info om deras slip-on till Sumon. De har utvecklat en speciell modell för KTM 950/990-modellerna som är lite kantiga i utformningen istället för ovala o de e sjuuukt läcker med kolfiber endcaps på.

Nu skulle det självklart passa fint med en bild, men jag har inget program på datorn för att minska bildfilens storlek, jobbar dock på det ;-)
 

thalle

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Norrort
Hoj
KTM 950 SM
Mailade Marovic Gorazd på Wings o fick lite info om deras slip-on till Sumon. De har utvecklat en speciell modell för KTM 950/990-modellerna som är lite kantiga i utformningen istället för ovala o de e sjuuukt läcker med kolfiber endcaps på.

Nu skulle det självklart passa fint med en bild, men jag har inget program på datorn för att minska bildfilens storlek, jobbar dock på det ;-)

Jupp, dom är fina. Mina är skickade och hoppas de kommer innan helgen.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Boyz, boyz.... (thalle och b-rude)

Pris ? Levererade och klara i Sverige då alltså.
Vikt ?
Och bild när du fixat till det.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
He he fler som är sugna på Wings! :D
Mja.... Jag kommer nog att köra BOS framför allt p.g.a. priset och att man vet vad man får (2 polare som kör med dom). Dessutom har dom snyggaste/trevligaste bänkningskurvorna av alla som jag hittat publicerade så.... Men man skall ju alltid vara öppen för nya idéer.

Senaste ryktet säger två veckor kvar till leverans nu så.....
 

thalle

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Norrort
Hoj
KTM 950 SM
Boyz, boyz.... (thalle och b-rude)

Pris ? Levererade och klara i Sverige då alltså.
Vikt ?
Och bild när du fixat till det.

[citat]
Weight reduction exceed 50% in comparison to original stainless steel mufflers.
Prices:
- oval design titanium mufflers (pair) without carbon end caps…...470.-EUR
- NOS* design titanium mufflers (pair) without carbon end caps…530.-EUR
- oval design titanium mufflers (pair) with carbon end caps……….510.-EUR
- NOS* design titanium mufflers (pair) with carbon end caps….….574.-EUR
Shipping costs are 45.-EUR for regular post. It takes approximate 8-14 days. Shipment is insured but not trackable.
By FedEx it takes 2-3 days, it cost 115.-EUR. It's insured and trackable
[/citat]

Den sk. NOS modellen.
NOS.jpg
 

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
[citat]
Weight reduction exceed 50% in comparison to original stainless steel mufflers.
Prices:
- oval design titanium mufflers (pair) without carbon end caps…...470.-EUR
- NOS* design titanium mufflers (pair) without carbon end caps…530.-EUR
- oval design titanium mufflers (pair) with carbon end caps……….510.-EUR
- NOS* design titanium mufflers (pair) with carbon end caps….….574.-EUR
Shipping costs are 45.-EUR for regular post. It takes approximate 8-14 days. Shipment is insured but not trackable.
By FedEx it takes 2-3 days, it cost 115.-EUR. It's insured and trackable
[/citat]

Den sk. NOS modellen.
View attachment 185725

Den e ju snuskigt snygg!

Mja.... Jag kommer nog att köra BOS framför allt p.g.a. priset och att man vet vad man får (2 polare som kör med dom). Dessutom har dom snyggaste/trevligaste bänkningskurvorna av alla som jag hittat publicerade så.... Men man skall ju alltid vara öppen för nya idéer.

Senaste ryktet säger två veckor kvar till leverans nu så.....

Vad betalar du för BOS?
 
Last edited:

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Mölndal
Hoj
KTM Superduke
Ännu en 950 snart på en gata när någon...

Då har man också en svart 950 i garaget ( just nu på jobbet, har inte vågat berätta att jag köpt den hemma ännu).

Dock återstår lite monteringsarbete innan den kan rulla ;-)
 

Bifogat

  • 950sm1.jpg
    950sm1.jpg
    101.3 KB · Visningar: 399
  • 950sm2.jpg
    950sm2.jpg
    78.3 KB · Visningar: 324

Full Rulle

Med Lem
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 1300 -04
Grattis!!

Varför har den blivit så strippad?

Jag känner igen det där med att berätta hemma. Fick truga och fjäska länge:slicka ,sen gick det:D

Frun fick dock en ny barnvagn till lillen så det jämna ut sig..
 

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Mölndal
Hoj
KTM Superduke
Grattis!!

Varför har den blivit så strippad?

Jag känner igen det där med att berätta hemma. Fick truga och fjäska länge:slicka ,sen gick det:D

Frun fick dock en ny barnvagn till lillen så det jämna ut sig..

Tackar!
Någon stackars sate hade oturen att bromsa omkull sig efter ca 3,5 mil så jag fick köpa den till ett attraktivt pris !

Ja, hur jag skall berätta detta hemma vee fan, frugan har ju redan fått ny barnvagn ;-) Det var ju därfö jag sålde gixxern pga barnafödande...Men vad fasen en man måste ju ha en hoj i garaget för att må bra!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top