Sidan 317 av 317 FörstaFörsta ... 217267292311312313314315316317
Resultat 6 321 till 6 331 av 6331

Ämne: Ktm 950 sm

Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Hoj
    KTM sm990
    Citat Ursprungligen postat av adrian_vg Visa inlägg
    Tack, kollar i samband med att jag byter luftfilter snartish!
    Jag rek min mapp jag gjort om under flera år den passar mot öppet luftfilter och slipons samt utan sekundärspjäll sas epc c02 är bortkopplat i mappen.
    Om du inte redan fått den så säg till så skickar jag den.
    Du kan läsa några sidor tillbaka där jag beskriver mappen.
    BOOST III

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna! adrian_vgs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Hoj
    KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    Jag rek min mapp jag gjort om under flera år den passar mot öppet luftfilter och slipons samt utan sekundärspjäll sas epc c02 är bortkopplat i mappen.
    Om du inte redan fått den så säg till så skickar jag den.
    Du kan läsa några sidor tillbaka där jag beskriver mappen.
    Kostar det nåt?
    Kör nu: KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
    Fakta: Enda sättet att behålla en sund mental balans är att köra sin motorcykel dagligen...

Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Hoj
    KTM sm990
    Citat Ursprungligen postat av adrian_vg Visa inlägg
    Kostar det nåt?
    Nej de är gratis såklart pma din mailadress så skickar jag den.

Mappen är mest optimerad för helt öppna slipondämpare märket på dämparna spelar ingen roll. Med insatser i dämpare kan den kan dra ytterst lite mer soppa och man kan ana avgaslukt vid stopp vid typ rödljus annars går den bra även utan insatser.
    Som ex så kör jag med enbart en ljuddämpare på min sm 990 enbart för att spara vikt (2,8kg) och mappen funkar bra även med en dämpare men då måste man köra utan insats och de måste vara Leo-vince slipon eller liknade dämpare som har grova grenrör innan dämpare samt grovt rör genom dämpare. De går inte köra Acrapovic som singeldämpare för de är för små rör genom dämparen och de sitter fast i de trånga T-grenröret som är org på maskinerna.
    BOOST III

I eat tacos. newks avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    KTM 990 SMT - R1 -06 (Såld)
    Nej de är gratis såklart pma din mailadress så skickar jag den.

Mappen är mest optimerad för helt öppna slipondämpare märket på dämparna spelar ingen roll. Med insatser i dämpare kan den kan dra ytterst lite mer soppa och man kan ana avgaslukt vid stopp vid typ rödljus annars går den bra även utan insatser.
    Som ex så kör jag med enbart en ljuddämpare på min sm 990 enbart för att spara vikt (2,8kg) och mappen funkar bra även med en dämpare men då måste man köra utan insats och de måste vara Leo-vince slipon eller liknade dämpare som har grova grenrör innan dämpare samt grovt rör genom dämpare. De går inte köra Acrapovic som singeldämpare för de är för små rör genom dämparen och de sitter fast i de trånga T-grenröret som är org på maskinerna.
    Tjena!
    Jag har precis skaffat mig en SMT 09:a. Har du lust så tar jag mer än gärna emot din mapp. För tillfället har jag bara Arrow slipons på (med originalmappen KM626EU0802001Map upptäckte jag idag), men tanken är att göra de vanliga moddarna framöver. o2 sensor modden fixade jag förut och tänkte provköra imorgon.

Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Hoj
    KTM sm990
    Citat Ursprungligen postat av newk Visa inlägg
    Tjena!
    Jag har precis skaffat mig en SMT 09:a. Har du lust så tar jag mer än gärna emot din mapp. För tillfället har jag bara Arrow slipons på (med originalmappen KM626EU0802001Map upptäckte jag idag), men tanken är att göra de vanliga moddarna framöver. o2 sensor modden fixade jag förut och tänkte provköra imorgon.
    Jag skickar mappen om jag får din mailadress.

Obs o2 lambdasonderna måste man skruva bort om de stängs av i mappen för de går sönder om de inte är inkopplade,,de är visserligen ingen stor förlust men om du vill spara dem hela så sätt dit lambdapluggar.
    Du behöver inte köpa motstånd istället för lambdasonder eller sas eller epc borttagning alla dessa funktioner tar man bort i mappen.
    På min mapp är allt utom tomgångsmotor bortklickat så du behöver inte mixtra med motstånd någonstans.
    BOOST III

Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    Jag skickar mappen om jag får din mailadress.

Obs o2 lambdasonderna måste man skruva bort om de stängs av i mappen för de går sönder om de inte är inkopplade,,de är visserligen ingen stor förlust men om du vill spara dem hela så sätt dit lambdapluggar.
    Du behöver inte köpa motstånd istället för lambdasonder eller sas eller epc borttagning alla dessa funktioner tar man bort i mappen.
    På min mapp är allt utom tomgångsmotor bortklickat så du behöver inte mixtra med motstånd någonstans.
    Aha, tack för info. Vet du var man hittar såna pluggar billigast? Jag funderar på om det går att hitta något som passar på biltema eller liknande.
    Jag slängde in akra 2011 mappen imorse och stängde av lambdorna och är skitnöjd med resultatet. Går mycket mjukare och starkare. Blev av med smällandet vid gasavdrag till på köpet så jag tror hojen mår lite bättre nu.

Men ska plocka bort lambdasonderna ASAP.

PM:ar dig min mailadress

Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Hoj
    KTM sm990
    Citat Ursprungligen postat av newk Visa inlägg
    Aha, tack för info. Vet du var man hittar såna pluggar billigast? Jag funderar på om det går att hitta något som passar på biltema eller liknande.
    Jag slängde in akra 2011 mappen imorse och stängde av lambdorna och är skitnöjd med resultatet. Går mycket mjukare och starkare. Blev av med smällandet vid gasavdrag till på köpet så jag tror hojen mår lite bättre nu.

Men ska plocka bort lambdasonderna ASAP.

PM:ar dig min mailadress
    lambdamutter med plugg hittar du på mekonomen och biltema Skruvat ja alla bildelarfirmor.
    Mest effekt och rapphet är att ta bort sekundärspjällen i insuget och ta bort trekantslocken på sidan luftburk.
    Näst bäst modd efter det är att ta bort hela luftburken och ersätta med skumfilter ITG är billigast Rottwhiler på andra plats i billighet.
    BOOST III

Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    lambdamutter med plugg hittar du på mekonomen och biltema Skruvat ja alla bildelarfirmor.
    Mest effekt och rapphet är att ta bort sekundärspjällen i insuget och ta bort trekantslocken på sidan luftburk.
    Näst bäst modd efter det är att ta bort hela luftburken och ersätta med skumfilter ITG är billigast Rottwhiler på andra plats i billighet.
    Tackar, det blir en sväng till stan imorgon och shoppa.

Jag har varit i kontakt med greken som tillverkar plattor för Itg-filter så det lutar nog åt den varianten. Sen bort med spjällen. Har även läst lite om https://slavensracing.com/shop/throt...rg-by-g2-ergo/ som en del verkar nöjda med.

Ska nog bli bra det här.
    Stort tack för mappen

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    Angående gasrulle så kan du modda din befintliga.
    http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?t=3067

Alternativt köpa en progressiv rulle från RC8. Artikelnummer 69002021100 borde det vara. Är väl billigare än G2s.

Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av zoda Visa inlägg
    Angående gasrulle så kan du modda din befintliga.
    http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?t=3067

Alternativt köpa en progressiv rulle från RC8. Artikelnummer 69002021100 borde det vara. Är väl billigare än G2s.
    Kanon, båda två verkar som bra alternativ. Kanske en ursäkt till att köpa en dremel.

Jag ska nog kika på det här i samband med att jag fixar oxford värmehandtag. Måste ha det efter att ha kört farsans GS i skitväder

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Hoj
    KTM sm990
    Köp ingen dyr gasrulle för de är så snabbt gjort att slipa ur spåret på org rullen med vanlig borrmaskin och ca 2mm borr eller såga med järnsågsblad. Fördelen med att slipa ur själv är att ni kan ta lite i tagen och fundera på om ni kan ta mer o mer. Jag slipade ur i tre etapper och de slutade med rejäl urslipning innan jag blev nöjd.
    När ni får era skumfilter så dränk inte in dem med olja och krama ur som man gör på cross och endurohojar. Använd spray filterolja typ vanlig eller notoil och spruta bara på ett täckande lager no more no less. Jag har kört flera tusen mil med Ramair skumfilter sprayoljat på det viset och de släpper inte igenom lilla minsta damm. Gör gärna som jag spruta på insugstrattarna med filterolja för då fastnar damm i det så ni kan se vid nästa filterrengöring hur mycket damm som gått igenom filtret. Om de fastnat damm så blås på mer olja på filtret nästa gång.
    Senast redigerat av Boost 3 den 2019-07-18 klockan 10:38.
    BOOST III

Sidan 317 av 317 FörstaFörsta ... 217267292311312313314315316317

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Aktuell ställning. J. Rea 433 poäng, aldrig nollat. A. Bautista 352 poäng, nollat 5 gånger. A. Lowes 220 poäng.

CBR1
Vill du annonsera ovan? Klicka här