Gissa vad det här är!

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2784660 Verkar ju vara fint skick på skutan iaf! Är det du som äger kruppstålet?
Düska raksexor har mulligt ljud!



Tack! Det är roligt med lite tidsfördriv en fredagskväll för en inbiten singel.

Jag har inga kryptiska bilder digitalt, så jag får passa vidare till dig att lägga upp en ny. Men det gör du å andra sidan bra. Måste sova nu snart. Får min nya växellåda imorgon! :tuttar

/J
nej därimot en gammal polares.. köpte den för 12 tusen..
då var brommars paj, han har lagat det nu för 3000 å den fugerar väll ganska bra..

hmm ja ny bild kommer kanske imorrn
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
nej därimot en gammal polares.. köpte den för 12 tusen..
då var brommars paj, han har lagat det nu för 3000 å den fugerar väll ganska bra..

hmm ja ny bild kommer kanske imorrn

Ok!
Ja jag kände igen kåpan just från Commodoren, den var rätt pigg när sexan satt i dem, ingen dussinbil. Hade 164 hk. Det var bra på 70/80-talet!

Apropå Opelsexor. När jag var 18 så byggde vi på Spånga motorgård en "bil" med Opelsexa med automat och bakaxel från en senator, ram av två järnbalkar, samt framaxel och rattstång från en folka. Man satt och körde på en träbänk. Bromsarna bestod av ena trumma fram som funkade. Det slutade förstås inte bra, in genom rutan på ett konditori efter några kvarters buskörning. Sedan kom polisen...

Det gick dock inte att bevisa vem som körde, så vi slynglar kunde lomma hem lättade och lyckliga. Starka motorer det där.:gnissla

Natti
J
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2784767 Ok!
Ja jag kände igen kåpan just från Commodoren, den var rätt pigg när sexan satt i dem, ingen dussinbil. Hade 164 hk. Det var bra på 70/80-talet!

Apropå Opelsexor. När jag var 18 så byggde vi på Spånga motorgård en "bil" med Opelsexa med automat och bakaxel från en senator, ram av två järnbalkar, samt framaxel och rattstång från en folka. Man satt och körde på en träbänk. Bromsarna bestod av ena trumma fram som funkade. Det slutade förstås inte bra, in genom rutan på ett konditori efter några kvarters buskörning. Sedan kom polisen...

Det gick dock inte att bevisa vem som körde, så vi slynglar kunde lomma hem lättade och lyckliga. Starka motorer det där.:gnissla

Natti
J
fy santan. Ja i den där är det 164 tror jag, sen finns ju 24ventilren oxo den har närmare 180-190 har jag för mig..
godnatt
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
NY bild Ny bild :4skrika

Har inte min kamera här annars kunde jag gjort det :)
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
som rubriken lyder, det kanske inte är så svårt men vad är den till? :)

det står 1355 inutt i den ifall det är nån ledtråd, å den passade inte i DT:n av nån jävla anledning


Är det inte till en tvåtaktsdiesel eller något liknande då?
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
det är redan svarat väl?
läs tråden så får du se vad det var
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nån som kan gissa vad den här kolven kommer ifrån
Hej
4T direktinsprutad tvåventils dieselkolv förstås. Aldrig använd. Gjord för 0-2000 rpm ca. Sedan blir jag mer osäker.

4 ringspår får mig att gissa på ngt lågvarvigt. Måhända en traktorkolv? :va Volvo BM gissar jag!

Skulle det vara en Scania eller Volvo lastbilskolv är den bra gammal, ty det var länge sedan de gick över till blott 3 ringspår på lastbilsmotorerna.

/J
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är en oanvänd DAF lastbils kolv
sen vet jag inget mer

Ja DAF är ju lite mer ålderdomliga motortekniskt än Scania och Volvo säger en del :hihi
Kanske är därför de kör med 4 ringar, om det nu inte var en gammal DAF-kolv.

Nu har jag ursäktat mig! ;)

/J
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Ny Bild

ok nu fick jag så tråkit här hemma så nu slänger jag upp en NY BILD

bara att sätta igång att gissa. "Vinnaren" får lägga upp nästa bild.
 

Bifogat

  • Bilden.JPG
    Bilden.JPG
    40.3 KB · Visningar: 165
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top