Biltema turbo..

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
Nog tror jag att man kan använda såna snurror utan att vara orolig.. Bara tanken på att åka ifrån en Garretsnurra med en Biltematurbo gör iaf att jag får gåshud!! :) Jag hoppas verkligen att det står BILTEMA ingjutet med stora bokstäver i godset!! :)

Som nån sa tidigare, de har ju garanti på prylarna, då kan man inte sälja värsta skiten..
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Nog tror jag att man kan använda såna snurror utan att vara orolig.. Bara tanken på att åka ifrån en Garretsnurra med en Biltematurbo gör iaf att jag får gåshud!! :) Jag hoppas verkligen att det står BILTEMA ingjutet med stora bokstäver i godset!! :)

Som nån sa tidigare, de har ju garanti på prylarna, då kan man inte sälja värsta skiten..

Tyvärr står där inte biltema utan bara ett modellnr stansat på turbon men visst hade det varit coolt...:D
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Saxat från hemsidan...
"Quality Cu-Sn Floating Bearing.Outstanding wearability up to 180,000 r.p.m"

Stoppar sedan DODGE dessa i sina Cummins-dislar kan väl det vara värt ett högre ögonbryn?! :D
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Detta är ju skitbra för mig som kör SAAB
är nog dags att byta snurran snart. då blir det ett besök hos bilteema.

vad kostar det annars att renovera en turbo?
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Jag köpte glödlampor till bilen på Biltema.. de höll säkert en kvart!

Köpte du 100watts h4/h7 lampor och stod på parkeringen den kvarten så
förstår jag att dom inte höll.....

Har själv kört så där en 120000mil, bil och mc, och använt Biltemas produkter så mycket dom bara haft....gissa om jag sparat in pengar jämfört med om jag
köpt "sk. orginal" i "fina butiken", under dessa mil.

Men.....

"ALLT GÅR ATT SÄLJA MED MÖRDANDE REKLAM......KOM OCH KÖP KONSERVERAD GRÖT!"

KentW
 

Black Devil

Guest
Talade med min kontakt på Biltema i helgen och turbona tillverkas av http://www.wa-line.com/ som är OEM levrantör till en del Japanska bilmärken samt säljer aftermakretturbos på den amerikanska marknaden under ett annat namn. (fick se en låda där turbon låg förpackad för den amerikanska marknaden och där stod tom made in USA:D )
På tur att komma med i sortimentet finns flertal turbos bla volvo V70 och S60 snurrorna.

Det här med att det står Made in USA på kina saker har en enkel förklaring som jag har fått förklarad. Det finns en liten ö i Kina som heter Usa där dom brukar skriva företagen. Om man kollar noga så det enda som skiljer är små pungter mellan bokstäverna U S A.
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Då kan man ju fråga sig om felet låg hos skivan eller i någon annan bromskomponent/monteringen.....
Jag försvarar inte Biltema kategoriskt men jag vet vem som levererar många av komponenterna och där finns en del skitprodukter men det mesta håller utmärkt kvalite och för priset är det ett kap.

Ah, men fundera på varför de blir billigare hos biltema, andra-handssortering finns det något fint som heter, sedan slinker väl några väl fungerande exemplar igenom också :D
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ah, men fundera på varför de blir billigare hos biltema, andra-handssortering finns det något fint som heter, sedan slinker väl några väl fungerande exemplar igenom också :D

Läs om läs rätt..............................
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jomenvisst, alla Biltems produkter är skit, dåliga, går sönder, är andrahandssorterade, tillverkade av kinesiska analfabeter. Oljan är vatten blandat med grus, gelbatterierna består av sega råttor, verktygen går sönder innan man lämnat affären, bromsskivorna är omsvarvade kastrullock, osv osv. Om jag någon gång ska doktorera som folklivsforskare ska min avhandling ha titeln "Dasspappret i oljefiltret, och andra samtida myter om Biltemas produkter".
 

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
Jag har sällan haft problem med det jag har handlat på Biltema och kommer att handla bildelar där igen om jag tex äger nån bil som de har delar till.. De har ett skitbra sortiment på rostfria skruvar och muttrar som jag brukar frossa i varje gång jag är där och man behöver inte köpa deras billigaste avbitare och jämföra den med en Sandvik..

Hur kan man vara så dum att man tror att Biltema skulle sälja andrasorteringsaggregat egentligen? De skulle ju få ta tillbaka varenda snurra och på det sättet tjänar man fan inga pengar..
 

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
RD125twin
Detta är ju skitbra för mig som kör SAAB
är nog dags att byta snurran snart. då blir det ett besök hos bilteema.

vad kostar det annars att renovera en turbo?

Ser ut som en Volvo i avataren, men men alla kan ju inte åka det bästa :D

Hos GIK kostar en utbytesturbo motsvarande den som säljs av Biltema 4850kr exl moms, och en renovering av turbon kostar 3550kr exl moms.
 

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V
Allt är ju inte skit med Biltema, jag kör med bromsskivor och bromsbelägg från Biltema runt om till min Volvo, och jag är helnöjd med bromsarna, billigt å bra, men visst finns det mycke "smäck" att köpa på Biltema också, som inte är så himla bra. :D
 

_anders

MXMAN
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Kungälv
Hoj
FZR 600R
Jomenvisst, alla Biltems produkter är skit, dåliga, går sönder, är andrahandssorterade, tillverkade av kinesiska analfabeter. Oljan är vatten blandat med grus, gelbatterierna består av sega råttor, verktygen går sönder innan man lämnat affären, bromsskivorna är omsvarvade kastrullock, osv osv. Om jag någon gång ska doktorera som folklivsforskare ska min avhandling ha titeln "Dasspappret i oljefiltret, och andra samtida myter om Biltemas produkter".



Haha så sant som det är sagt! :rofl:rofl
 

Brandstr

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sweden
Hoj
En
Fan va ni tjatar o klankar ner på biltema. Biltema är en grymt bra affär som med tillsammans med IKEA har gjort att många svenskar har sparat grymt mycket pengar. Ni klagar på kvaliteten, visst jag har också köpt saker från Biltema som gått sönder inom rimlig tid.

Men vad är problemet, bara gå tillbaka, till och med utan kvitto och säga att skiten är kass.. aldrig varit något problem, byter eller får pengarna tillbaka på en gång.
Många av sakerna håller bra på Biltema.

En NY turbo för 3900kr! det e ju bara köra till den rasar och sen byta in den igen..om den nu är så dålig.
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Ser ut som en Volvo i avataren, men men alla kan ju inte åka det bästa :D

Hos GIK kostar en utbytesturbo motsvarande den som säljs av Biltema 4850kr exl moms, och en renovering av turbon kostar 3550kr exl moms.

en volvo kan man väl offra genom att göra dammrepor på lacken när man nuppar.

något så brutalt utsätter man inte en saab för. den är för fin för att befläckas på det viset. :D

hursomhelst så har turbon inte rasat än så allt är frid och fröjd =)
tack för infon
//droopfy
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top