Denna vägen vill jag åka på

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har kört den där ett antal gånger... Det finns sjukligt trevliga vägar i Södra Cali.... Det ballaste med Ortega är utsikten man har. Grejen är väl att det dör någon där varje helg. Och antalet poliser gör att det ibland inte är värt att ens vara i närheten av stället.
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Ser jävligt nice ut. Verkar va ett sånt där ställa som man måste besöka minst en gång i livet.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Fy fan, detta jävla Kalifornien... :zpy

Varit där två veckor och kan ändå längta tillbaka så jag får ont i magen.

Och så dessa vägar ovanpå det. Alla Canyon Roads som snirklar sig ner genom bergen. Att komma ner längs en av dem är vackert i sig, men när det börjar öppna upp mer och mer så man ser mer och mer av det gnistrande Stilla Havet för varje böj.

Synd att trafiken är som den är, och att folk kör som de kör (illa!). Kör man hoj där är väl inte frågan om utan när man kommer att råka illa ut. Funderade på att hyra hoj men kom fram till att näe, inte utan en bra portion vana av trafiken där och förmodligen inte ens då. Tyvärr. För underbarare hojtrakter vete sjutton om det kan finnas.

Lite mycket grus som dråsat ner på vägen ibland var väl det enda felet på själva vägarna...
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
asfalt, asfalt & åter asfalt, kan det bli tråkigare????
slår vad om att man hade fått e bättre upplevelse o man körde vid sidan av vägen, för dom som kan köra på grus då då.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
asfalt, asfalt & åter asfalt, kan det bli tråkigare????
slår vad om att man hade fått e bättre upplevelse o man körde vid sidan av vägen, för dom som kan köra på grus då då.

De jävlarna har fullt med tokbra grusslingor också. Antingen har de inte lika strikta lagar som vi när det gäller terrängkörning eller också så skiter de i det. Finns i alla fall godkända spår lite varstans.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top