Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Så här ser den ut just nu just före första rundan för i år :D

kawasaki111.jpg


Vad rekomenderar ni att man kör på för lufttryck? :va
 

D@vid

Oväsen
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I hytten...
Hoj
Street Triple 675
Hallå alla Z-ägare...

Är själv ägare till en orange Z750 -06.

Jag har tänkt montera miniblinkers och en annan skylthållare på hojen, måste man göra någon stor åverkan på den..? eller är det i princip bara "ta lös och sätta dit"..?

Har även tänkt sätta ensitskuts på den, finns det att köpa färdiglackade (orange)..?



mvh David
 

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Hallå alla Z-ägare...

Är själv ägare till en orange Z750 -06.

Jag har tänkt montera miniblinkers och en annan skylthållare på hojen, måste man göra någon stor åverkan på den..? eller är det i princip bara "ta lös och sätta dit"..?

Har även tänkt sätta ensitskuts på den, finns det att köpa färdiglackade (orange)..?



mvh David

http://www.mcweb.se/default.aspx är enkla skruva dit men kostar lite. Vad gäller orange cuts hittar jag inte direkt men borde finnas.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Lackning av bellypan och kåpor pågår. Skylthållare och miniblinkers är nästa objekt, bilder kommer när jag är klar med allt.
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Ser gjärna fler bilder på era hojar nu när våren är här :)

Kommer bilder när jag har fått den nya dämparen, med lite tur så kommer den före helgen.:tomten :D

En annan sak, ser ni något förutom er själva i backspeglarna. Tycker jag måste luta mig åt sidan för att kunna se något bakåt. Ändå så har jag ju orginal speglarna. Kan ju iof va jag som e kass på att ställa i dom osso.:va

Känns lite som att om nu ändå inte ser något i speglarna så kan man ju lika gärna köpa ett par små snygga speglar istället. Men är ju trots allt gott o veta vad som finns bakom när man skall svänga.
 

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Kommer bilder när jag har fått den nya dämparen, med lite tur så kommer den före helgen.:tomten :D

En annan sak, ser ni något förutom er själva i backspeglarna. Tycker jag måste luta mig åt sidan för att kunna se något bakåt. Ändå så har jag ju orginal speglarna. Kan ju iof va jag som e kass på att ställa i dom osso.:va

Känns lite som att om nu ändå inte ser något i speglarna så kan man ju lika gärna köpa ett par små snygga speglar istället. Men är ju trots allt gott o veta vad som finns bakom när man skall svänga.

Är grymt sugen på mindre backspeglar men inte hittat några jag vill ha till rätt pris.
 

skogshuggarn

fd biltok...
Gick med
8 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Z750 -06 (såld)

Har även tänkt sätta ensitskuts på den, finns det att köpa färdiglackade (orange)..?


Jepp, det finns som färdigackat orginaltillbehör från Kawasaki :tummenupp


Har inne min bukspoiler på lack nu, de va ingen jätteglad lackerare jag pratade med idag, va visst ett h-vete att få till den oranga 3-skiktslacken :huvet
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Ingen här som har monterat en LSL styrdämpare på en Z1000?
Min passar inte, måste få en klarhet om jag fått rätt delar.
 

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Hoppas jag får scorpion slipon i veckan, Släng gärna upp en ljudfil på hur er låter :)
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Så här ser min Z1000 ut med en R1 originaldämpare.
Inte så ofta man ser en kawa med yamaha ljuddämpare.:)
 

Bifogat

  • PICT0113  40.JPG
    PICT0113 40.JPG
    136.2 KB · Visningar: 316

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Har nu fått på min nya dämpare:yoparty

Är riktigt nöjd både med ljud o utseende. Blev ingen jättestor skillnad på ljudet när den står på tomgång men när man kör hojjen o belastar motorn så blir det ett jäla gott ljud.:D Har fortfarand i db-killern, blir nog, om möjligt, lite väl bra ljud om man tar bort den. Men den åker nog snart, måste ju iallafall testa utan.
 

Bifogat

  • hojjen.JPG
    hojjen.JPG
    88.3 KB · Visningar: 358

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Provkör nya 2007 Z750 i påskehelgen...

I påskhelgen är det provkörningsdagar på Br. Hörbergs Kawasaki center i Löddeköpinge/Skåne, där finns möjlighet att prova Kawasakis nya Z750.
www.brh.se


:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top