Kawasaki Z750/Z1000-tråden

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Mycket snygg hoj. Det är väl egentligen bara framlampan jag inte gillar helt.

Hur många pollar/vrid krämar man ur en sån här hoj, och hur är det att köra denna hojen hårt (aktiv körning eller bankörning)?

Busig hoj som svänger på en femöring.Dock så vid hård aktiv körning tyckte jag att inte framgaffeln hängde med . Kändes som om den studsade i sidled.
Vridet är helt oki ,man har en suverän överblick ifrån sätet iaf =)
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Har inte hört Scorpions pipor, men det brukar låta gott från dom flesta. Själv har jag GPR, låter grymt. Svårt att tänka mig att ljudet skulle bli annorlunda mellan rund och ovalformat. Jag tycker att Scorpiond flame är häftigast
 
Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Kan ni inte döpa om tråden till Z750 / Z1000-tråden, så man får vara med och leka sen,hehe! :) Ska snart lägga en order på en Z1000, och sitter för övrigt med stor beslutsångest ang färgen. Vad tycker ni, orange/svart? :gnissla :huvet tråkigt nog finns den gröna bara på 750:n. Om man nu inte ska välja den istället? Det är fan inte lätt det här! :gnissla

http://www.kawasaki.se/z1000/default.asp?Sub=6545CCE#
 
Last edited:

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Kan ni inte döpa om tråden till Z750 / Z1000-tråden, så man får vara med och leka sen,hehe! :) Ska snart lägga en order på en Z1000, och sitter för övrigt med stor beslutsångest ang färgen. Vad tycker ni, orange/svart/grön? :gnissla :huvet

www.kawasaki.se


Vet inte om man kan döpa om den men ska testa.
Angående färgen gillar jag den gröna. :tummenupp
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Kan ni inte döpa om tråden till Z750 / Z1000-tråden, så man får vara med och leka sen,hehe! Ska snart lägga en order på en Z1000, och sitter för övrigt med stor beslutsångest ang färgen. Vad tycker ni, orange/svart? tråkigt nog finns den gröna bara på 750:n. Om man nu inte ska välja den istället? Det är fan inte lätt det här!


Klart att storebror ska få vara med i tråden, ju mer desto roligare. Jag gillar den gröna färgen som 750 har. Men ska du ha en Z 1000, så tycker jag att den svarta är grymmast
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4

Klart att storebror ska få vara med i tråden, ju mer desto roligare. Jag gillar den gröna färgen som 750 har. Men ska du ha en Z 1000, så tycker jag att den svarta är grymmast

Jag håller med, den gröna är ganska frän. Men frågan är om inte svart håller bäst i längden om man tänkt ha den några år. Orange är nog i alla fall lite "too much". Det blir nog bra till slut..

Är det någon som vet om det finns några lösningar med 1 ljuddämpare till Z1000?
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Någon som sett något test av nya Z 750 i någon utländsk blaska? Hade för mig att jag såg i en engelskspråkig, men är osäker...
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Hugger

Någon av er som har lackat huggern? Fick hjälp av en vänlig själ att photoshoppa min hugger röd. tycker det känns lite plottrigt att ha huggern röd eller vad tycker ni?
 

Bifogat

  • Z750_002.jpg
    Z750_002.jpg
    16.2 KB · Visningar: 3,260

skogshuggarn

fd biltok...
Gick med
8 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Z750 -06 (såld)
Den är ju lackad på Z1000, så varför skulle de se konstigt ut o ha den lackad på Z750:va

Klart snyggast är de ju iofs att ha den i kolfiber :tummenupp
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Den är ju lackad på Z1000, så varför skulle de se konstigt ut o ha den lackad på Z750:va

Klart snyggast är de ju iofs att ha den i kolfiber :tummenupp

Jo jag vet, såg en z1000 o tyckte det var snyggt, därför jag tänkte lacka min. Men när man ser bilden så tycker jag inte det ser helt ok ut. Kan iof vara att nyansen på färgen inte stämmer hundra med övriga hojen.
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Jag vet att denna bild inte är bra, men den är bättre nyansmässigt än den andra... Tog mig 10 sekunder, vill du ha den mer detaljerad är det bara att skrika till


Z750_003.jpg
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Klart du ska lacka huggern röd, det ser grymt ut.

Jo får nog bli så, blev mkt bättre när det blev "rätt" nyans på det röda.

Då kommer ju frågan, vilken färg ska man ha och var får man tag på den???

Står det färgkod i något papper som följer med hojen??
 

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Klart du ska lacka huggern röd, det ser grymt ut.


Jag ska göra det men blir om någon vecka, kan lägga upp bild när allt är klart. Blir nog även den lilla kåpan under sadeln. :tummenupp

Jo får nog bli så, blev mkt bättre när det blev "rätt" nyans på det röda.

Då kommer ju frågan, vilken färg ska man ha och var får man tag på den???

Står det färgkod i något papper som följer med hojen??

Den röda heter "Kawa 301"

en av deras standrard, kollade upp det på jobbet.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top