Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Lincoln-W

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2019
Ort
Stockholm
Hoj
04, Kawasaki Z750
Tja alla! Är ny här så lyncha mig inte direkt. Är en riktig rookie gällande motorcyklar och avgassystem så detta kanske är en dum fråga. Har kikat på denna ljuddämpare till min Z750 -04

https://www.xlmoto.se/ljuddampare-snell-projectile-svart#?p

Är det bara att byta den rakt av eller måste man byta mellanrör och liknande? Kollade lite snabbt på originalet som sitter och det ser inte ut som ett rakt byte eller är jag ute och cyklar?

Tack för svar! :hej

Verkligen ingen som vet eller kan ge tips på denna fråga? :(
 

Gavelo

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2019
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 turbo
Någon som vet vart man kan få tag i förstärkt/starkare koppling/kopplingsfjädrar till nyaste modellen av Z1000 (2016-2019?
 

Magicfow

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2020
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki z750 2010 ABS
Hej, jag söker efter en Mivv GP till en z750 2010. Även en trasig, repig kan fungera, då jag har en till med trasig metal hölje.

Pma mig!

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
 
Last edited:

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kwikasfuki R -19
Hej, jag söker efter en Mivv GP Carbon till en z750 2010. Även en trasig, repig kan fungera, då jag har en till med trasig metal hölje.

Pma mig!

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Vill du ha ännu lite bätte sång ur din Kawa så har jag en i det närmaste oanvänd MIVV DoubleGun till denna årsmodell liggandes hemma på hyllan. :)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tjena, kan i förväg säga att jag inte googlat, för jag har ju er på sporthoj :yoparty
Behöver ett styre till Z750 gärna guld, då mitt nuvarande, ej original, inte passar riktigt bra med handtag, broms/koppling och knappar/el. Broms och koppling hamnar i "böjen" av styret så när man kopplar går den inte rakt mot handtaget.

I korta drag: ett bra styre i guld med perfekt fit, z750 2004a
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Har en liten undran angående z1000 04 -10. hur kommer det sig att dom bara har 125hk känns som väldigt vekt för en literfighter. Konkurenten yamaha fz1 har ju betydligt mer? Nån som har kört båda och har en åsikt?
/frågar åt en vän.
 

Womtek

Ny medlem
Gick med
6 May 2020
Ort
Kumla
Hoj
-
Ens första inlägg på detta forum, känns lite spännande!
Jag håller på och snålar in pengar för att till nästa år ta A-kortet. Jag har varit sugen på naked bikes och när man såg designen som Kawasaki bjuder på så har jag inte hittat någon annan som faller en i ögonen lika bra!
Men till frågan, jag sitter och funderar vilken storlek jag ska börja med som första hoj och det lutar åt Z1000 bara för råden man får att det är roligare att ha en hoj att växa i.
Ska tilläggas att jag inte har haft någon erfarenhet från motordrivna tvåhjulingar sedan mopedåldern för 17 år sen.

Så vad tycker ni man ska kolla efter när det gäller ens val av storlek? Siktar på en cirka 60-70k budget. Har också kollat lite på Z800 men verkar som fler förespråkar då 750 eller 1000 istället.

Har ni något ni kan hjälpa en med, släng på mig råd och förslag :)

Ha det gött!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Men till frågan, jag sitter och funderar vilken storlek jag ska börja med som första hoj

Som första tung hoj ska du har något du inte gråter över om du tappar. En lite äldre 600-800cc att ta kort med som inte fjongar upp på bakhjulet bara man tittar på gashandtaget. Du kommer att byta hoj mer än en gång.
 

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kwikasfuki R -19
Ja, att börja med en literklubba är inte att rekommendera.
Eftersom du gillar Kawa så säger jag såhär:
Z800 är inte skoj då den väger bly!
Z900 är en trevlig hoj men inte heller så bra som första hoj då den väger väldigt lite och får då ett "för bra" vikt/effekt förhållande.
Jag tycker du ska skaffa dig en Z750R (om du hittar en...).
Extremt bra hoj!
Den har ett Z1000 chassie men med en 750 motor.
Detta ger den mycket bra köregenskaper och blir mycket pålitlig. Du kan nästan göra vad du vill med den och den protesterar aldrig!
Chassiet är som sagt gjort för en betydligt kraftigare motor.

Jag saknar min Z750R som f-n.
Hängde enkelt på alla 1000cc hojar på krokiga vägar, dock självklart inte i acc och toppfart men det har å andra sidan en mindre betydelse i min värld...
 

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Som nybliven z750 ägare har det uppkommit ett par frågor.
Var hittar jag backspeglar som faktiskt fungerar? De som sitter på är alldeles för korta och har en konstig blåskimmrande färg. Var hittar jag två-fingers kopplings-/bromshandtag av kvalité som ändå inte tömmer hela plånboken?
 

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kwikasfuki R -19
Som nybliven z750 ägare har det uppkommit ett par frågor.
Var hittar jag backspeglar som faktiskt fungerar? De som sitter på är alldeles för korta och har en konstig blåskimmrande färg. Var hittar jag två-fingers kopplings-/bromshandtag av kvalité som ändå inte tömmer hela plånboken?

Jag har ett par sprillans nya (i kartong) originalspeglar till Z750.
PM:a vid intresse.

Korta handtag är det bara att köpa från Kina.
Visst, designen kan vara rätt vulgär och samma sak med en del val av färg men kvalitén på metall och passform/funktion är faktiskt inte så usel på kineserna längre.
 

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Jag har ett par sprillans nya (i kartong) originalspeglar till Z750.
PM:a vid intresse.

Korta handtag är det bara att köpa från Kina.
Visst, designen kan vara rätt vulgär och samma sak med en del val av färg men kvalitén på metall och passform/funktion är faktiskt inte så usel på kineserna längre.

Har skickat pm
 

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Någon som sitter på ett service-schema till en 09:a z750
Har laddat ner en men blir inte klokare för det. Hojen har passerat 1600 mil så jag antar att det närmar sig service.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Någon som sitter på ett service-schema till en 09:a z750
Har laddat ner en men blir inte klokare för det. Hojen har passerat 1600 mil så jag antar att det närmar sig service.

Jag har inget service schema. Men dom Kawa (ZX9R & Z1000SX)som jag ägt tidigare var 600mil intervall eller 1 gång per år. 600 och 1800 liten service, vid 1200 byte tändstift, vid 2400 ventil kontroll. Kommer inte ihåg när byte luftfilter men kontroll varje gång.

Hoppas att det kan vara till någon hjälp.
 

jais

Medlem
Gick med
10 Sep 2014
Ort
TÄBY
Hoj
Aprilia Tuono 1100 V4 Factory 2018, Kawasaki Z750 2008
Fått problem med varvräknaren på min Z750 2008. Rör sig slött och visar för lite, kanske hälften av verkliga varvtalet. Någon som vet var givaren sitter?
 

MR_Z750

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2021
Hoj
Z 750
Tjena folket

Är de bara jag som har 4 pipor såhär på en liknande hoj. Tycker personligen de är skitsnyggt. Levererar ett fantastiskt ljud.

Lite allt snack bara :)
 

Bifogat

  • 20210420_193637.jpg
    20210420_193637.jpg
    4 MB · Visningar: 27

Morricone

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Sandviken
Hoj
Ingen för tillfälle
Kawasaki z1000 ett köp jag aldrig kommer ångra, haft henne i 4 år nu. Råka visserligen krascha henne för 3 år sedan. Min då varande sambo bad mig sälja den jag. Jag behöll kawan, sambon stack med en annan kis. Fanns så klart andra saker som gjorde att man separera, men kawan vägrade jag göra mig av med, och jag lever fortfarande. ?
Haft Honda cb1000r ex antal crosscyklar med z1000 är en z1000 ?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top