Kawasaki Z750/Z1000-tråden

:Jonas

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Solna
Hoj
'16 Tuono V4R Factory
Har det löst sig?

Yes, då var det löst!

DSC_0859.jpg

Genom att jämföra mått och utseende med bilderna vi fick så såg vi att sensorn satt för långt ut från kransen. Vid isärtagande så kanske det är svårt att se på bilden, men själva fästet hade blivit böjt så att sensorn kom för långt ut. Så vi böjde fästet med tänger och våld .. tog en repa där abs-lampan inte slocknade direkt. Men efter att man kört några hundra meter och fått upp kanske 30km/g slocknade den till slut :banana

Tack för all hjälp!
 

kodapa

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
X
Hoj
X
Nån här som har en snygg lösning för usb-installation?

Jag har börjat fundera på det, men inte så mycket mer. Jag skulle nog vilja ha ett vattentätt mobilfodral monterat vid styret, då skulle man kunna dra fram en microusbkontakt in i den. Antar att det får gå under tanken och direkt till batteriet, avsäkrat förstås.
 

kodapa

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
X
Hoj
X
Det här väntade på posten när jag kom hem :banana

IMG_8333.jpg

Det blev 10 mil på hojjen i eftermiddags, men nu är det såklart bara att dra på sig mekarbrallorna och gå ut igen :hihi
 

Nacuden

Medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 -2009
Snyggt! Själv har man inte vågat köpa slipon än. 2 av anledningarna är om jag behöver bänka (blir isf ganska dyr uppgradering + om jag ens kommer att behålla min hoj nästa år! (sugen på z800/cb 1000/ Ducati scrambler)
 

Creez

Ny medlem
Gick med
26 May 2015
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki kfx700 2006
Hej. Har stött på ett litet problem på min z750 från 2010 som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
Behöver plocka av framkåpan vid mätarhuset för att komma till bland kablarna men lyckas inte. Känns som stt den är lös runt om men sitter fast mitt i någonstans. Någon som vet vad jag behöver lossa för att kunna lyfta den åt sidan och komma till?

Tack på förhand.

Mvh Rasmus
 

Nacuden

Medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 -2009
Hej. Har stött på ett litet problem på min z750 från 2010 som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
Behöver plocka av framkåpan vid mätarhuset för att komma till bland kablarna men lyckas inte. Känns som stt den är lös runt om men sitter fast mitt i någonstans. Någon som vet vad jag behöver lossa för att kunna lyfta den åt sidan och komma till?

Tack på förhand.

Mvh Rasmus

Kan videon nedan ge ett hum?
https://www.youtube.com/watch?v=uxgxbIK5UZQ
 

Creez

Ny medlem
Gick med
26 May 2015
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki kfx700 2006
Jag som kanske var otydlig. Menade hela kåpan framme vid mätaren/strålkastare.

Mvh Rasmus
 

Bowin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Ort
Urshult
Hoj
2012 Kawasaki Z750R
Iallafall på min 12:a sitter den bara skruvad med 4 skruvar under kåpglaset, sen i nederkant så sitter den bara itryckt i ett par piggar. Jag fick hjälpa till och bända lite med en mejsel så var det inga problem. Hela kåpan ska alltså uppåt.
 

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kwikasfuki R -19
Är sugen på en ny slipon och fastnade för denna modell
http://sliponbutiken.se/kawasaki/kawasaki-z-750-2007/mivv/mivv-oval-kolfiber-kolfiber-ande.html
Uppfattar att den är i kolfiber över hela slipon. Det finns i stål som kostar 5200kr. Borde inte kolfiber vara dyrare?
Nån som har erfarenhet från Sliponbutiken.se?

Det slip-on du länkar till är MIVV Oval och det kommer i tre utföranden:
Rostfritt, titan och kolfiber.
Rostfritt är billigast för att det är tyngst och gjort i billigare material.
Skulle gissa på att titanröret är lättast men gjort i det dyraste materialet.
Kolfibern blir "dyr" eftersom det är mer eller mindre tillverkat för hand.
Blåset för dryga 5000:- är en helt annan modell och kan/ska inte jämföras...
 

Nacuden

Medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 -2009
Oj! Missade d helt! såg ju nästan ut som samma modell som suono! Då har vi löst mysteriet! Tackar för ett snabbt svar!
 

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Satt dit fälgtejp samt målat lite på däcket.
Resultat:
4otNxtD.jpg
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Tjenare! Åker z800e och ströp av den härom dagen. Är min första moderna hoj. Så givetvis va jag lite klåfingrig och skruva på någon mer skruv än vad man egentligen behövt:brinnerup.. nämligen synkningen på spjällhuset...:huvet ska lämna in den för känner att det är beyond mina kunskaps nivåer. Är detta ett dyrt fenomen?? Eller rör det sig om en tusen lapp eller två??:3freak


kan nu meddela att allt som allt gick på 3k med framdäck och avstrypning samt spjällhus inställning :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top