GPS-tracker för MC

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Hittade denna på Dustin..

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010098539

Detta verkar vara en smidig o bra sätt att veta var ens hoj tar vägen om den skulle bli stulen, tillräckligt liten för att gömma på mc'n, kostar inget i abonnemang (man kan använda kontantkort), kartan som man använder är Google earth och framför allt överkomligt pris.

Det finns möjlighet att skicka positionen till andra telefoner med, så om man skulle behöva hjälp är det bara att trycka på knappen så berättar den exakt var du är!

Blir man av med hojen är det bara att åka till tjuven med lämpliga "värktyg" och hämta det som är ditt, alternativt ringa polisen o be dom göra samma sak...

Vad tycker ni, bra eller anus.....
 
Last edited:

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Vad tycker ni, bra eller anus.....[/QUOTE]


Låter som en kanon grej :tummenupp
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
billig försäkring, gäller bara att hitta bra stället att sätta den på så tjyven inte hittar den omg.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hur funkar GPSen inomhus, om hojen tex står i ett garage? Min GPS som är hyfsat känslig skulle knappast kunna hitta några satelliter....
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Låter klart vettigt :)
Vettigt, javisst men funktionen börjar ju försent. EFTER stölden!
Jag är mera en vän av proaktiva åtgärder, typ lås, inlåst, fastsvetsad, 230VAC i ramen, vad som helst...:rolleyes:

Sen finns det en stor nackdel, :tuttar kan kolla var man finns... :D
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
"Standby (original batteri) Ca 100 timmar ".. inget vidare va. Risken är väl att man inte laddat den när väl hojen blir stulen :näsblod

Man kopplar den så klart till batteriet på hojen!

Vettigt, javisst men funktionen börjar ju försent. EFTER stölden!
Jag är mera en vän av proaktiva åtgärder, typ lås, inlåst, fastsvetsad, 230VAC i ramen, vad som helst...:rolleyes:

Sen finns det en stor nackdel, :tuttar kan kolla var man finns... :D

Ja men om dom lyckas ta sig förbi alla andra åtgärder som man vidtar så är det bra om man kan spåra hojen.

Inte fan ger man ut nummret till :tuttar
 
Last edited:

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Hmm, tveksam till nyttan med GPS tracker på hojjar, som tidigare nämnts så lär ju GPS:en tappa signal så fort nån slänger in hojjen i ett lastbilsskåp eller ett garage, sen är den ju borta. Har man tur så kanske den hinner blippa ur sig en position när de lastar om nånstans.

Den hjälper ju kanske mot nöjjesåkare, men jag har immobilizer på min så de får nog inte igång den ens.

Tveksam.
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
Det bästa är ett larm som spårar med både GPS och GSM.
Då har man hyfsad pejl även om hojen göms i ett garage.
Med ett sånt installerat så är det bara att sätta sig och vänta med ett bollträ och hoppas att hojen blir stulen...:D
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Hmm, tveksam till nyttan med GPS tracker på hojjar, som tidigare nämnts så lär ju GPS:en tappa signal så fort nån slänger in hojjen i ett lastbilsskåp eller ett garage, sen är den ju borta. Har man tur så kanske den hinner blippa ur sig en position när de lastar om nånstans.

Den hjälper ju kanske mot nöjjesåkare, men jag har immobilizer på min så de får nog inte igång den ens.

Tveksam.


Håller med men det är nog inte så många som väntar sig en tracker på en hoj. Tjuvar är i regel inte alt för smarta, hade dom varit smarta hade dom inte varit tjuvar.

Är det såklart? Stod ingenting om att varken enheten eller traffon tar 12v matarspänning..


Det stog i manualen att den tar 5v, enkelt att fixa om man har 12v batteri..
 
Last edited:

sandstream

Guest
Tjuvar är i regel inte alt för smarta, hade dom varit smarta hade dom inte varit tjuvar.
En sanning med modifikation. Finns gott om tjuvar som är jäkligt smarta och hittar lösningar på det mesta om det finns pengar att hämta.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Med väldigt enkla medel så går det att koppla till den till sitt befintliga larm som har reläutgång...
då blir du uppringd om mcn blir stulen, sen messar du bara hojen så berättar den var den är.
den kanske bara är ute o kör en runda...


Min gps Tomtom blåtand fungerar i hus, lägenheter,och andra "lättare" byggnader.
På jobbet funkar den inte(betonghus)
 

Fabbe250

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2006
Ort
Stockholm
Hoj
maxpro 250
Som så många har skrivigt tidigare så är GPS för känsligt föratt användas som spårsystem.. det räcker ju me att den står inomhus för att inte få nån mottagning. GSM har bättre räckvidd ja, men du kan inte pejla exakt vartifrån den sänder.. de rör sej om ca 150-300 meter då man anväder sej av triangulering. Däremot är VHF en intressant pryl, kombinerat med gsm :)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top