Aktietråden

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Tänkte att vi som köper och säljer fonder kan ha en egen tråd där vi kan diskutera allt som hör till.

Jag kan ju börja:).

Jag funderar på att köpa aktier i Cashguard? Vad säger ni om det? Det har ju gått bra ett tag nu. Men jag tror inte att de har nått toppen än.
 

MikkE

Guest
Jag har faktiskt aldrig köpt eller hållt på med aktier. Skulle vara kul att bara kolla lite med småsummor bara. Finns det någon sida där man kan leka med lådsasaktier?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har precis öppnat ett depåkonto hos AktieDriekt.

Ska se om det går att få en mindre summa pengar att växa i takt med att våren träder fram i sin fulla prakt.

Nu ska jag dock till MAXI och titta på söta kassörskor!
 
Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Finns det inte forum som faktiskt handlar om aktier och inte hojar? Känns det inte mer motiverat att diskutera aktier där?:rolleyes:
 

ProfessorRekyl

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
Jag har nyligen skaffat mig ett konto hos Aktiespar.se, är hittills mycket nöjd! Det är ett dotterbolag till Avanza, och har låga courtage vilket passar mig som handlar med små pengar.

Det är rätt kul att sitta o analysera, ligger nu back 40:- dock! ;)

Mvh
Johan
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag har nyligen skaffat mig ett konto hos Aktiespar.se, är hittills mycket nöjd! Det är ett dotterbolag till Avanza, och har låga courtage vilket passar mig som handlar med små pengar.

Det är rätt kul att sitta o analysera, ligger nu back 40:- dock! ;)

Mvh
Johan

Bah, amatör! Jag ligger back 17.000:- ungefär. Återhämtat nästan 4.000:- bara idag, så det går åt rätt håll IAF. Snart är jag på plus ;)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Finns det inte forum som faktiskt handlar om aktier och inte hojar? Känns det inte mer motiverat att diskutera aktier där?:rolleyes:

Ehh...du har hamnat i överflödiga diskussioner, kolla ämnena så ser du att det inte alltid är hojrelaterat. :fakta Om du inte är intresserad så behöver du ju inte skriva inlägg eller hur? :7peta
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Att köpa aktier med låtsaspengar är som att spela poker utan pengar.
-Jag går all in. Jag med. Jag med...
Skaffa ett riktigt konto men sätt bara in lite pengar istället.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Att köpa aktier med låtsaspengar är som att spela poker utan pengar.
-Jag går all in. Jag med. Jag med...
Skaffa ett riktigt konto men sätt bara in lite pengar istället.

Men då är det inte säkert att man går med vinst, även om man säljer aktierna när dom stigit eftersom curtageavgiften äter upp hela vinsten :(

Men men, de finns ju ställen som bara tar 9kr, så då behöver man inte leka med några miljoner :)

Jag ska bli daytrader när jag bli stor :tungan
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Men då är det inte säkert att man går med vinst, även om man säljer aktierna när dom stigit eftersom curtageavgiften äter upp hela vinsten :(

Jag ska bli daytrader när jag bli stor :tungan

Du får nog skaffa dig ett annat arbete också om din latenta vinst blir "uppäten" utav curtageavgiften :D

Men ärligt, skall du sälja för aktien gått upp 1 kr och du sitter på 500 Aktier???
 

ProfessorRekyl

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
Bah, amatör! Jag ligger back 17.000:- ungefär. Återhämtat nästan 4.000:- bara idag, så det går åt rätt håll IAF. Snart är jag på plus ;)

Ah, intressant! Jag har själv svårt att hantera marknanden, måste analysera mer och skyffla in med mer pengar... :D

Men spänannde är det..

Mvh
Johan
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag började med aktivt med aktier för 6 månader sen men det har gått segt.

Vissa sticker ju medans andra backar.

Äger Boliden, Ericsson B , Aztra.

Boliden har jag köpt/sålt några gånger och tjänat lite på.

Har även Fonden Seb Emergency (tror den heter så) Ökat med 33% sen jag köpte, nu har jag sattsat mer i den.

Tråden jag startade för ett tag sen finns ju lite tips och trix.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139434
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tänkte att vi som köper och säljer fonder kan ha en egen tråd där vi kan diskutera allt som hör till.

Jag kan ju börja:).

Jag funderar på att köpa aktier i Cashguard? Vad säger ni om det? Det har ju gått bra ett tag nu. Men jag tror inte att de har nått toppen än.

Kina, Indien, Ryssland, Östeuropa.
Tillväxtländer, enda jag kan rekommendera, alt aktieindex el utdelningsaktier-fond(dock oftast lägre avkastning i de 2 sistnämda) lugnare än med aktier också. Fick 47% avkastning förra året, rätt nöjd med det:)
Gärna ett Konto hos Akelius, med många fördelar, du kan utse dig själv till fondförvaltare och handla "anonymt" hos etrade, avanza mm också.
 
Last edited:

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Någon som har koll på hur man handlar med belåning?

Skulle vilja ha en crashcourse i det. (om möjligt med hänsyn till % lyckade affärer, stoppar, storlek på snittvinst, insats per affär, marginaccount)
 
Last edited:

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag röstar på Diamyd och MSAB!

Om man vill leka med lite pengar kan man alltid börja hos Aktiespar. Där kan man köpa aktier i ett företag för en jämn femhundring och liknande. Om man inte vill köpa hela börsposter.

Fast kapitalförsäkring hos Nordnet är att föredra om man handlar mycket. Då slipper man skatta på vinsterna man gör.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top