Sidan 1 av 40 123456726 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 794
  1. #1
    Heaven and Hell eliass avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Bohuslän
    Hoj
    Honda VFR
    Inlägg
    266

    Honda VFR-tråden

    Hej!

    Eftersom jag inte kunde hitta någon VFR-tråd så startar jag en!
    Vi är några stycken som kör denna sporttourer utan att skämmas.

    Jag vet att jag kommer ha liter frågor senare..

    Första funderingen. En del höjer på ögonbrynen när jag säger att min hojj rullat 6000 mil. Dock har jag hittat ex som rullat över 13 000 där de fortfarande försöker sälja dem för ~35 000:-

    Vad "klarar" de egentligen?
    So you call your metal black?

  2. #2
    aka Stefan - Race on! rust29s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Vikingstad
    Hoj
    *såld*
    Inlägg
    259
    Citat Ursprungligen postat av elias Visa inlägg
    Hej!

    Eftersom jag inte kunde hitta någon VFR-tråd så startar jag en!
    Vi är några stycken som kör denna sporttourer utan att skämmas.

    Jag vet att jag kommer ha liter frågor senare..

    Första funderingen. En del höjer på ögonbrynen när jag säger att min hojj rullat 6000 mil. Dock har jag hittat ex som rullat över 13 000 där de fortfarande försöker sälja dem för ~35 000:-

    Vad "klarar" de egentligen?
    Har läst om cyklar som gått >25000 mil utan några större problem.
    Se sidorna nedan:
    http://www.hondavfrclub.org/forum/
    http://www.vfr-forum.se/
    Hojhistoria:
    Snyltade på pappas hojar 94--99
    Kawa GPX600R -90 00--02
    Honda VFR800Fi -98 02--08

  3. #3
    Medlem MiZous avatar
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Eskilstuna
    Hoj
    Hojlös
    Inlägg
    642
    mig veterligen så är det en av de motorer som håller härifrån till evigheten...förresten finns det väl flera VFR-trådar? min lilla röda pärla har rullat runt 2600 och har förhoppningsvis många sköna mil kvar = )

  4. #4
    Livs drömmare Qwertys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Piaggio Liberty 2T
    Inlägg
    4 136
    6000Mil på en VFR.

    Grattis din är nu halvägs till inkörd.
    Nu med skägg...

  5. #5
    Medlem Thruxton Håkans avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Skultuna
    Hoj
    Thruxton -04
    Inlägg
    283
    Jaa du Elias,ännu är det ingen som vet hur länge en Vfr kan gå !

    Själv har jag en 750 -93 som gått ca 6000mil och den spinner som en katt.
    Den är säker extra glad för den har blivit körd i Dynobänk=ombestyckad,kn filter och en Yoshimura kolfiberdämpare.
    Bästa hoj jag kört/ägt !

    Håkan

  6. #6
    Medlem Marytwices avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala/Salabackar
    Hoj
    VFR 750
    Inlägg
    197
    Min älskling från -86 har gått i 8300mil och den puttrar på utan problem.

  7. #7
    Talanglös...... :( Hedgehogs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    På landet i Ramlak
    Hoj
    En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
    Inlägg
    1 200
    Jag är väldigt nöjd med min förrutom lite vibrationer runt 4500 rpm.
    IOM är coolt, all annan outlaw är bara B

  8. #8
    Medlem Marytwices avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala/Salabackar
    Hoj
    VFR 750
    Inlägg
    197
    Citat Ursprungligen postat av Hedgehog Visa inlägg
    Jag är väldigt nöjd med min förrutom lite vibrationer runt 4500 rpm.
    min hoppar lite/rycker lite när man ligger strax under 3000varv, men gasar man lite till så slutar det har hört att det är så på flera av de äldre vfr:na
    Röd toppkåpa till VFR750F (-87) säljes

  9. #9
    nissenys Klockringarens avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Klosterdalen
    Hoj
    Räka
    Inlägg
    3 383
    Jag körde en viss honda båge över 24000 mil...lager och allt var ok efter detta.

    Omborrning och topp renovering vid varje 15 k mil så lär resten hänga på till 100k mil.
    Jag gjorde genomgång och rev motorn till molekyler och mätte upp allt.
    Detta vid 18k mil - vid 24k la det enda jag inte gjorde något av - en cylle.

    Och jag kör inte lungt - gåsaryttaren skulle tappa sina sista hårstrån vid date.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Smålänning för det mesta
    Hoj
    pytteliten vf400
    Inlägg
    31

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Marytwice Visa inlägg
    min hoppar lite/rycker lite när man ligger strax under 3000varv, men gasar man lite till så slutar det har hört att det är så på flera av de äldre vfr:na
    Ett litet tips, bara för att jag själv är V4-skadad, kolla på sabmag och hondaklassiker forum, det finns många duktiga och hjälpvilliga där.

  11. #11
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Spånga
    Hoj
    Vfr 750
    Inlägg
    13
    Kör själv en Castrol/Honda lackad (lite väl 90-tal kanske) 91:a som har 6300 mil på mätaren. Har tidigare haft både cbr 600 och 1100 och jag måste säga att den gamla damen står sig rätt ok i jämförelse. Det är klart att den inte matchar Blackbirden, men å andra sidan så kostar den ju bara en bråkdel att köpa och äga. Ett klart vettigt alternativ, i synnerhet om man har hus, fru och två småttingar hemma som begränsar åkandet till några hundra mil per år

    /Olle

  12. #12
    One of a kind... KaliZs avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Småland
    Hoj
    Tillfälligt utan!
    Inlägg
    2 823
    Blogginlägg
    15
    Trevligt med en VFR-tråd!

    Är nöjd över min -97:a. Har väl gått 4200mil snart... känns fortfarande som ny. En trevlig hoj på många sätt o vis... är lite rastlös av mig och gillar variation, så därför blir det nog att byta bort pärlan snart iaf.

    //KaliZ

  13. #13
    Medlem Aleleos avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Växjö
    Hoj
    BMW R nineT -14
    Inlägg
    148
    Mkt nöjd med min med, men jag upplever den som väl tung ibland.
    20 kilo lättare hade inte skadat!

  14. #14
    One of a kind... KaliZs avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Småland
    Hoj
    Tillfälligt utan!
    Inlägg
    2 823
    Blogginlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Aleleo Visa inlägg
    Mkt nöjd med min med, men jag upplever den som väl tung ibland.
    20 kilo lättare hade inte skadat!
    VFR 800:an ser och upplevs klumpigare än 750:n tyckte jag. Dvs 800 lite mera touring medan 750 lite mera sport. Men det kanske bara är jag som tycker så? Sedan var man lite sugen på den svart NR-bakfälgs-kopian.

    Kom igen nu. Kan ju inte bara låta VFR-tråden försvinna, skriv lite vettja!!

  15. #15
    Heaven and Hell eliass avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Bohuslän
    Hoj
    Honda VFR
    Inlägg
    266
    Jag håller på att leta slip-on till min 97:a. Har häng på ett billigt beg Giannelli som det förmodligen blir. Ska besiktiga henne i mitten av april, så först då kommer det att hända grejer.

    Funderar även på höjt kåpglas och värmehandtag. Skratta inte ut mig, jag kommer vilja köra lite längre sträckor i sommar.
    So you call your metal black?

  16. #16
    Medlem soder73s avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Uddevalla
    Hoj
    Utan hoj TYVÄRR!!
    Inlägg
    2

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av elias Visa inlägg
    Hej!

    Eftersom jag inte kunde hitta någon VFR-tråd så startar jag en!
    Vi är några stycken som kör denna sporttourer utan att skämmas.

    Jag vet att jag kommer ha liter frågor senare..

    Första funderingen. En del höjer på ögonbrynen när jag säger att min hojj rullat 6000 mil. Dock har jag hittat ex som rullat över 13 000 där de fortfarande försöker sälja dem för ~35 000:-

    Vad "klarar" de egentligen?
    Min viffe har gått 5300 mil och går som en klocka
    Har hängt på en viperdämpare så nu låter gött
    Senast redigerat av soder73 den 2007-03-17 klockan 19:40.

  17. #17
    Heaven and Hell eliass avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Bohuslän
    Hoj
    Honda VFR
    Inlägg
    266
    Bästa tipsen för att kräma ur lite extra ur sin cykel?

    Hur har du moddat din VFR? Närmast för mig ligger byte av orginaldämpare till något mer ljudligt. Om du gjort något, skriv vad, gärna bild, berätta om det, kostnad, tid och svårighetsgrad? Behövdes det speciella verktyg?

    Det är nu man ska passa på att pilla, så kom igen.. om ni inte kan köra så kan ni skriva!
    So you call your metal black?

  18. #18
    Svegarn Solstens avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Precis på gränsen till Uppsala
    Hoj
    VFR 800 -00
    Inlägg
    9
    Hallojj.

    Tänkte att ni kanske var intesserade av ett enkelt sätt att få bort den ryckiga gången på 800:an vid ca 3000 varv samt att man vid jämn gas på långfärd upplever att man tappar kraft. Detta beror på O2 sensorerna som sitter i anslutning till katalysatorn. Dom ger signaler till insprutningen om hur förbränningen ser ut. Genom att koppla bort dom blir man av med problemet och man får en gladare motor. Detta kan göras genom att köpa ett kit från Dynojet som heter "O2 eliminator kit" och kostar nånstans runt 500 spänn. Eller så gör man som jag gjorde, tar reda på att motståndet i dom eliminatorerna är 330 ohm åsså monterar man helt enkelt 2 vanliga sådana motstånd som man kan köpa hos den lokala elhandlaren för ett par kronor. Ett i varje kontakt. PM:a så får ni bilder på montaget. Man kan även koppla bort Pair Air systemet för att få en rappare motor. Gör stor skillnad. Kan förklara hur man gör det oxå om någon är intresserad. Mvh Patrik
    VFR 800 på sommaren

    Polaris RMK 900 som leksak både på vintern och sommaren :-).

  19. #19
    Medlem Aleleos avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Växjö
    Hoj
    BMW R nineT -14
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av Solsten Visa inlägg
    Hallojj.

    Tänkte att ni kanske var intesserade av ett enkelt sätt att få bort den ryckiga gången på 800:an vid ca 3000 varv samt att man vid jämn gas på långfärd upplever att man tappar kraft. Detta beror på O2 sensorerna som sitter i anslutning till katalysatorn. Dom ger signaler till insprutningen om hur förbränningen ser ut. Genom att koppla bort dom blir man av med problemet och man får en gladare motor. Detta kan göras genom att köpa ett kit från Dynojet som heter "O2 eliminator kit" och kostar nånstans runt 500 spänn. Eller så gör man som jag gjorde, tar reda på att motståndet i dom eliminatorerna är 330 ohm åsså monterar man helt enkelt 2 vanliga sådana motstånd som man kan köpa hos den lokala elhandlaren för ett par kronor. Ett i varje kontakt. PM:a så får ni bilder på montaget. Man kan även koppla bort Pair Air systemet för att få en rappare motor. Gör stor skillnad. Kan förklara hur man gör det oxå om någon är intresserad. Mvh Patrik

    Är det riskfritt att koppla bort dessa då? Nåt som kan ta skada?
    Hur mkt "gladare" blir motorn?
    P.ma gärna bilder och beskrivning.

  20. #20
    Svegarn Solstens avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Precis på gränsen till Uppsala
    Hoj
    VFR 800 -00
    Inlägg
    9
    Du har ett PM
    VFR 800 på sommaren

    Polaris RMK 900 som leksak både på vintern och sommaren :-).

Sidan 1 av 40 123456726 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag blir lite irriterad över ordvalet i Sydsvenskan så jag mailade notismakaren

L. Mäkinen
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här