Projekt DR 650

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Piteå
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Kalasballt bygge! :klappar

Danne
 

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
Tror du inte att den skulle bli snyggare med ett låågt crosstyre istället?:va Jag tycker det ser så mysko ut som det är nu. Men förutom det så var den grym:Bugar

Det blir nog inget crosstyre på den här hojen.. Själva grundidén med bygget var att skapa en kort hoj med caferacerstuk.. känns som att då är det ekrat o clipon som gäller :yoparty nästa hoj kanske blir lite mer av en fighter:va :D

Kalasballt bygge! :klappar

Danne

Tackar.. Måste säga att du gjort en kanonsnygg hoj.. det är ju lite samma stuk på min fast inte lika klassisk.. ekrat rockar:yoparty eller hur ozeo??:D :D
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Det blir nog inget crosstyre på den här hojen.. Själva grundidén med bygget var att skapa en kort hoj med caferacerstuk.. känns som att då är det ekrat o clipon som gäller :yoparty nästa hoj kanske blir lite mer av en fighter:va :D



Tackar.. Måste säga att du gjort en kanonsnygg hoj.. det är ju lite samma stuk på min fast inte lika klassisk.. ekrat rockar:yoparty eller hur ozeo??:D :D
:mad:
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Ett rakt styre med lätt vinklade ändar, kan man säga typ.
 

Bifogat

  • 21-008.jpg
    21-008.jpg
    6.7 KB · Visningar: 84

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
Lägger upp ett par bilder till.. tycker inte att hojen gör sig riktigt bra på nån av bilderna.. ser bättre ut i verkligheten..
 

Bifogat

  • P1010027 (675 x 506).jpg
    P1010027 (675 x 506).jpg
    96 KB · Visningar: 2,854
  • P1010042 (675 x 506).jpg
    P1010042 (675 x 506).jpg
    83.4 KB · Visningar: 260

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
ser inte svingen jävlågt lång ut?:va i vilket fall som helst så är det ett riktigt fett bygge, bra jobbat:tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Lägger upp ett par bilder till.. tycker inte att hojen gör sig riktigt bra på nån av bilderna.. ser bättre ut i verkligheten..

såg inte hålen i bakkåpan förut..
där skulle jag lätt trycka in ett par blinkers :)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

ser ut som du har gjort hål i bakkåpan,, bakom blinkers.. hålen pekar väl bakåt?,,,
om isf, de skulle ju gå o lägga in blinkers i hålen som knappt skulle synas så länge man inte blinkar.. :tummenupp
kanske inte bes godkänt men snyggt :)
 

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
ser ut som du har gjort hål i bakkåpan,, bakom blinkers.. hålen pekar väl bakåt?,,,
om isf, de skulle ju gå o lägga in blinkers i hålen som knappt skulle synas så länge man inte blinkar.. :tummenupp
kanske inte bes godkänt men snyggt :)

aha... förstår vad du menar... det är inga hål utan jag gjorde en avsmalning av kåpan vid blinkersarna för att korta avståndet mellan dem.. tycker det blev snyggare än att montera blinkersena direkt på en plan sida av kåpan, de sticker ut så mycket då.. Hittade ingen bra bild, men lägger upp en iaf.. hoppas du förstår vad jag menar..

Alternativet hade varit att montera dem på reg skylt hållaren, men jag fastnade för idén o sen blev det bara så.. Som det är nu är iaf godkänt på besiktningen hoppas jag iaf :)
 

Bifogat

  • blinkers.JPG
    blinkers.JPG
    16.6 KB · Visningar: 232

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
ser inte svingen jävlågt lång ut?:va i vilket fall som helst så är det ett riktigt fett bygge, bra jobbat:tummenupp

Det är skumt som fan det där med svingen.. Håller med om att den ser lång ut på bilderna, men när jag står med hojen framför mig så är det inget jag tänker på alls.. :va konstigt det där...
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Det är skumt som fan det där med svingen.. Håller med om att den ser lång ut på bilderna, men när jag står med hojen framför mig så är det inget jag tänker på alls.. :va konstigt det där...

den ser lång ut med den korta baken men i verkligheten ser den inte lika lång ut..
vart samma för mig, folk undra om den va kort.

skulle personligen velat fått in fälgen ca 5 cm till men då blir den nog för kort axel till axel. 1500 nu har jag för mig 1510 e orginal.
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Det här blir bra serru!

Ser ut att kunna bli ett rikigt fläskigt och coolt bygge!

Stör mig lite på svingen som andra, men tycker den ser lite lång ut?! Synvilla?

Jag bara inbillar mig: en pulverlackad ktmsving. Från nyare crossmaskin ,den som är rundad i änden och avsmalnande form. Vore tufft!

http://img.timeinc.net/mx/content/images/aug06/082506a/ktm1.jpg

hittar dock ingen bild på en med svart sving :/


edit: här! fast endast svingen då http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=181418&d=1171620217

edit2: jag bara skojja http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=182281&d=1172183377


edit3: ser att det är lite sent nu men ser jäkligt fräsht ut speciellt med lackad motor!
 
Last edited:

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
Jag bara inbillar mig: en pulverlackad ktmsving. Från nyare crossmaskin ,den som är rundad i änden och avsmalnande form. Vore tufft!

http://img.timeinc.net/mx/content/images/aug06/082506a/ktm1.jpg

hittar dock ingen bild på en med svart sving :/


edit: här! fast endast svingen då http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=181418&d=1171620217

edit2: jag bara skojja http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=182281&d=1172183377


edit3: ser att det är lite sent nu men ser jäkligt fräsht ut speciellt med lackad motor!


Det är lite speciellt länkage på hojen men visst skulle det fungera att trycka dit en annan sving. Just nu är allt så fint lackat så det känns bara jobbigt att börja svetsa eller kapa i ramen för att få en annan sving å passa.. tror jag kör på med orginal den här säsongen så kanske det blir annat av till nästa vinter:D måste ju ha nått å pyssla med juh..

annars händer det inte så mycket.. har skaffat mig kompressor och byggt om verkstaden från mina 12 kvadratmeter till minst det dubbla samt inrett ett sliprum samt lackeringsrum så nu ska 1k lacken bort o på med 2k lack istället.. är trött på sprayburkar.. bara skit!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Det är lite speciellt länkage på hojen men visst skulle det fungera att trycka dit en annan sving. Just nu är allt så fint lackat så det känns bara jobbigt att börja svetsa eller kapa i ramen för att få en annan sving å passa.. tror jag kör på med orginal den här säsongen så kanske det blir annat av till nästa vinter:D måste ju ha nått å pyssla med juh..

annars händer det inte så mycket.. har skaffat mig kompressor och byggt om verkstaden från mina 12 kvadratmeter till minst det dubbla samt inrett ett sliprum samt lackeringsrum så nu ska 1k lacken bort o på med 2k lack istället.. är trött på sprayburkar.. bara skit!


köpt spruta oså?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top