Vågar man handla online på fc-moto.de?

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
VA ska man säga bara att hålla me alla andra. Beställde ett par Astars stövlar på deras rea förra veckan. tog 3 dagar innan jag hade dem.
Lev. = 10,9 euro om du inte vill betala med kort innan kan du betala vid dörren/leverans kostar 4,9 euro extra. så slipper du oroa dig. de godtar dock ENDAST KONTANTER..

Joockey skrev:
När jag beställde hela min utrustning (dvs ganska tungt) blev frakten 12 EUR!


Okej låter ju kanon!! Skönt att kunna casha vid dörren, bra säkerhet.. Då är det väl bara att gå loss å handla då, bra läge att förinta sin privatekonomi :tungan :yoparty Tack för tipsen..

Robban
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
Tänkte dra en beställning från fc-moto.de nu vid löning.
Har någon beställt därifrån innan? Brukar man få rätt storlekar osv?

Tacksam för utförliga svar.
M.V.H. Jens

Vill du jämföra priser kan du även kolla på

mlol.de

köpte därifrån i sommras! Bra service o snabb leverans ! ;)
 

Mr. Me

var är sommarn
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Växjö
Hoj
Ingen
Köpte alla mina prylar där, funkade skitbra från deras sida, men DHL i växjö vara värre. de provade komma med grejerna 3 dagar i rad sa de, men eftersom jag låg hemma sjuk och inte såg till någon så kunde jag inte tro på det, men fick tag på dem precis innan de tänkte skicka tillbaks grejerna till tyskland och skällde på dem, då kom det dagen efter.

Men som sagt, FC-moto var inga problem med.

Okej låter ju kanon!! Skönt att kunna casha vid dörren, bra säkerhet.. Då är det väl bara att gå loss å handla då, bra läge att förinta sin privatekonomi :tungan :yoparty Tack för tipsen..

Robban



Sådär med att betala vid dörren, när de kom och lämnade mina grejer ville jag dubbelkolla innan jag betalade, men enligt budfirman var det bara att betala, inte deras problem om det inte va rätt.
Men som sagt i tidigare inlägg så var de rätt tröga.
 
Last edited:

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Jag beställde stövlar på torsdagskvällen, 18/1, fick grejerna strax efter lunch på tisdagen 23/1..
Grymt nöjd med leveranstiden och priset!
har bara gott att säg aom affären.. valde att betala med kontokort så jag slapp o betala dom 4,90 eur det kostar o betala kontant vid dörren..
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
Jag beställde ett par stövlar därifrån den 18/1, valde kortbetalning och knappade in mitt kontonummer men när jag kollar på mitt konto på gamla beställningar står det att ordern är bearbetad men att ingen betalning har gått in och då händer det ju inte så mycket...

Måste jag göra något mer för att fullfölja betalningen? Vill ju ha mina boots även om första snön kommit precis... man kan ju iallafall lukta på dem. Eller så.
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Då var en beställning gjord hos FC-Moto, ska bli intressant att se hur lång tid det tar att få varorna :)
 

FastestManAlive

Platina Member
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Halmstad trakten
Hoj
Kawazaki 1100
Jag har haft strul med dem. Långa leveranstider. Inga svar på en massa mail. När jag en gång (efter 2 månaders väntetid och inga svar) strök ordern och köpte av en annan leverantör, så skickade de grejerna ändå och krävde mig på betalning.
Enbart frakten fram och tillbaks, men ändå! Förbannad blev jag i alla fall....
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
De gick ju bra...

Orderbekräftelsen till min email hade korrekta uppgifter, Sweden som land och allting.
Adressen som angavs till UPS var land, Tyskland :huvet

Så nu är mitt paket påväg tillbaka till sändaren...

HELVETE!! :gnissla :gnissla
 

Framgaffel

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2007
Ort
Karlstad
Hoj
KTM LC4
Fick mina tech 6 idag. Tyvärr satt ena spännet snett och gick ej att stänga. Återstår att se hur bra dom är på returer. Nån som testat?
 
Last edited:

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Hur löste du betalningen till mlol.de?

Vet inte än. De har själva inte sagt hur det bör gå till...
Hänvisas hela tiden till deras site, men det står så konstigt där. Hoppas att blir betala till budkille. Struntar i om det blir dyrare, vill se grejerna först. :rolleyes:
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Fick mina tech 6 idag. Tyvärr satt ena spännet snett och gick ej att stänga. Återstår att se hur bra dom är på returer. Nån som testat?

Från fc-moto? Leveranstid för dem? Gjorde själv en beställning i söndags och det har inte hänt ett dugg när jag loggar in på fc-moto och kollar min beställning.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Vet inte än. De har själva inte sagt hur det bör gå till...
Hänvisas hela tiden till deras site, men det står så konstigt där. Hoppas att blir betala till budkille. Struntar i om det blir dyrare, vill se grejerna först. :rolleyes:

Delivery and Shipping Therms

we ship daily with DPD in all areas listed below (other countries on request). The delivery period is 5 - 7 working days in case of european countries - for oversea shipping calculate 7-10 working days. For customers outside the Europian community, we calculate 16% German VAT off. We accept either an cash payment by delivery (only for some counties possible), or visa/eurocard (+3%) . You can also pay forward to our bank account by using Iban and Bic code with no extra fees. If you prefer this method, please ask for the total amount. In case of an creditcard payment we need the creditcard number , expiry date and the validation number on the back side of your card. Please note, that we accept only transacted card details via fax or phone. For customers outside the EU, all prices minus 16 % VAT . Do not hesitate, if you have any questions , to call us about availability , discounts or special offers

Dvs, du betalar via banköverföring eller visa, vars nummer/detaljer du antingen ringer eller faxar ner till dem. Betala till budkillen (Nachnahme) är enligt deras tabell bara möjligt i Tyskland, Österrike, Belgien och Nederländerna.
 

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 690smc
Fungerade kanon bra för mig att köpa från fc-moto och jag körde "cash on delivery". Iofs var jag tvungen att betala fraktbolaget i sverige innan dom skickade paket till mig(åkte själv till företaget och hämtade paket, går fortare). Innan man skriver under och tar imot paketet, så får man öppna paketet och titta så att allt är med.

1 vecka tog det bara att få paketet(alpinestar handskar och skor) skickat från Tyskland till Örnsköldsvik
 

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Dvs, du betalar via banköverföring eller visa, vars nummer/detaljer du antingen ringer eller faxar ner till dem. Betala till budkillen (Nachnahme) är enligt deras tabell bara möjligt i Tyskland, Österrike, Belgien och Nederländerna.

=) Perfekt! Tyska har aldrig varit min specialité. Fick svar idag från mlol. "Så fort mina kulor är på deras konto, skeppar dem prylarna"
Lite nojigt att lasta iväg pengar bara, men vad gör man? :va
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top