Cagiva Mito-tråden

MEKOMACKAN

Ny medlem
Gick med
15 May 2007
Ort
ESKILSTUNA
Hoj
CAGIVA MITO SST 125 EV
Ingen gnista...

Nu har jag bytt spole och cdi men fortfarande ingen gnista.....

Vad skulle ni kolla efter det?? :confused:
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3037187 Haha 750 spän...:rolleyes: kunde ju varit värre om man säger så, för troligtvis behöver jag inte byta kolven:)

Ja mitt "lik" står för närvarande bara utan tank så det är inte så risigt, den går o köra men den går som en gammal svettig socka...kanske inte så bra o köra med en kass ring men det blir ett måste i helgen...:näsblod

Hoppas du får dina grejor och ihop den snabbt så vi kan bli några som drar till rakan:tummenupp
Mmm, hoppas vi kan köra snart. :)
 

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
Nu har jag bytt spole och cdi men fortfarande ingen gnista.....

Vad skulle ni kolla efter det?? :confused:

jag skulle kollat så det inte var ett kabebrott (går att göra med en vanlig multimeter) sen efter det att alla kablar sitter åt bra och att det inte är massa oxidation på dem....
 

Mitofar

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Nkp
Hoj
-03 Mito ;
Hoppas inte. :)


Kan vara... Min satt i insuget till luftburken. :)


Som vanligt...

Biscaya Racing i Allinsås och www.geiwiz.com. :tummenupp

Nja, verkar vara ett stöd för reedventilen, vi är nog på rätt väg, hakade på en bil & läste av 160km/h på mätarn. Har dock fel munstycke, i våra gömmor fanns bara 155 och 192, det ena var alldeles för magert och det andra för fett, gissar att 170-175 borde vara lagom. Någon som har överblivna Dellorto 6mm munstycken 165-175?
 

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
Halloj alla mito åkare! Nån som vet vad det är för skillnad på en mito årsmodell 95 och en ny? Vad har det varit för uppdateringar genom åren?
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3040617 Nja, verkar vara ett stöd för reedventilen, vi är nog på rätt väg, hakade på en bil & läste av 160km/h på mätarn. Har dock fel munstycke, i våra gömmor fanns bara 155 och 192, det ena var alldeles för magert och det andra för fett, gissar att 170-175 borde vara lagom. Någon som har överblivna Dellorto 6mm munstycken 165-175?
Jahopp, det var ju bra. :) Har tuvärr inga munstycke då jag försöker hålla mig borta från förgasarinställningar. :hihi

3040995 Halloj alla mito åkare! Nån som vet vad det är för skillnad på en mito årsmodell 95 och en ny? Vad har det varit för uppdateringar genom åren?
Största skillnaden är väl egentligen att du kan få en EVO från -95, dvs. treekrade fälgar, klädd ljuddämpare och 7-växlad låda. Dom nya finns endast 6-växlade, alltså vill man helst ha en äldre. :hihi
 
Last edited:

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
3041038 Jahopp, det var ju bra. :) Har tuvärr inga munstycke då jag försöker hålla mig borta från förgasarinställningar. :hihi


Största skillnaden är väl egentligen att du kan få en EVO från -95, dvs. treekrade fälgar, klädd ljuddämpare och 7-växlad låda. Dom nya finns endast 6-växlade, alltså vill man helst ha en äldre. :hihi
Tänker mer om dom har gjort några uppdateringar på motorn?
 

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Falun
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
Hmm är det orginal att bara ena lampan ska lysa på halvljus?
Sen när jag drar på hel så får jag ju båda men...:va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Last edited:

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Falun
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
Så ska det vara också. Vänstra är halvljus och högra är helljus. När man sätter på helljus så slocknar halvljuset, men parkeringslampan lyser alltid.
Men om man använder "ljustutan" så lyser allting.

Ajustja, Hej igen.. jag har varit nere i småland. :)

Aa va bra då är det precis som på min, kom och tänkte på det där me ljuset häromdan när jag var ute och körde. :tungan
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top