Cagiva Mito-tråden

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Elen är inte den bästa nej, men annars är det en grym hoj.

Övertala morsan att serva själv, kolvbyte är det största ingreppet som behöver göras, och det är inte svårt ;)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Ställ hojen på morsan eller farsan då är inte försäkringen hög..
Sen kan stämpeln kvitta då du ändå inte har någon garanti kvar ;)

jag ingen mito expert men har dom inte lite dåligt el-system?

Som jag skrev så är jag föga oroad över försäkringen, betalar ynka 1857kr hel/hel när den står på mig så...
Ska försöka tjata till mig ett lån här i dagarna så får man hoppas att det blir ny hoj snart, tack för tipsen!
 

Kimban

Babados Endurance Racing Team
Gick med
11 Oct 2010
Ort
Hemma
Hoj
Italienskor och Tüsk
Tjena.
Är det någon som har en detaljerad sprängskiss över motorn?
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Tjena.
Är det någon som har en detaljerad sprängskiss över motorn?

Jag har både sprängskiss och steg för steg monteringsanvisning för hela motorn. Men inte tillgång till den förens om en vecka. Hör av dig till vikapp-1@student.ltu.se så kan jag skicka dem nästa vecka om du inte fått tag på dem tills dess!
 

Kimban

Babados Endurance Racing Team
Gick med
11 Oct 2010
Ort
Hemma
Hoj
Italienskor och Tüsk
Hallå ett litet problem igen..
Problemet är att jag har kört med Miton en säsong och den fungerade utmärkt men behövde en genomgång, efter en total renovering av motorn i vintras (vev m.m) vill den inte dra efter 8k rpm då den börjar att bluddra, men jag har inte varit på fuggen så mycket fixade med tomgången lite men det är allt. Så vad tror ni är det något med inställningar på fuggen eller måste jag bestycka om den?:confused:
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Hallå ett litet problem igen..
Problemet är att jag har kört med Miton en säsong och den fungerade utmärkt men behövde en genomgång, efter en total renovering av motorn i vintras (vev m.m) vill den inte dra efter 8k rpm då den börjar att bluddra, men jag har inte varit på fuggen så mycket fixade med tomgången lite men det är allt. Så vad tror ni är det något med inställningar på fuggen eller måste jag bestycka om den?:confused:

Konstigt att den inte vill gå nu. Har du rätt kolv? Vet inte vad du har för topp, men om du har 200H så är det platt kolv som gäller. 200C = domad kolv. Det står på toppen framför tändstiftet (i färdriktningen). Kollat så att squishen är ok? Reeds ok? Skit i förgasaren? Tjuvluft? Kommer inte på något mer, är det inget av det du nämnde kan du testa att byta huvudmunstycke.
 

Kimban

Babados Endurance Racing Team
Gick med
11 Oct 2010
Ort
Hemma
Hoj
Italienskor och Tüsk
Konstigt att den inte vill gå nu. Har du rätt kolv? Vet inte vad du har för topp, men om du har 200H så är det platt kolv som gäller. 200C = domad kolv. Det står på toppen framför tändstiftet (i färdriktningen). Kollat så att squishen är ok? Reeds ok? Skit i förgasaren? Tjuvluft? Kommer inte på något mer, är det inget av det du nämnde kan du testa att byta huvudmunstycke.

Tack för förslagen på olika problem :tummenupp , som tur så var det bara var lite inställningar på fuggen, Så nu går den bra igen :banana
 

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Godafton! Undrar ivrigt om någon råkar ha en Mito där ute som ska säljas?? Maxpris 30k gärna inte allt för gammal.
MVH en numera hojlös påge
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Min ska säljas inom max en månad. Fyller 18 på måndag och ska försöka ta mellanuppkörningen och köpa ny hoj så fort som möjligt sen är den till salu :)

Har servat den som om den var min lilla bebis :)
Gått 2100 mil.
Ny kolv förra säsongen vid ca 1400 mil. Nya ringar (och avsotning m.m) i vintras vid ca 2000 mil. Har matchportat cylinder mot avgasflänsen för bättre flöde och lite såna småmodifikationer som säkert ger 1-2 hk, om inget annat så mentalt :tummenupp
Nya däck förra sommaren vid ca 1600 mil.
Miniblinkers
Bara kört på Castrol TTS
Fint skick för att vara -99. Folk tror att den är mycket nyare :)

Hade tänkt mig runt 22 000. PMa om du är intresserad!
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Tråden död? Någon som har en Mito till salu? Söker en ”billig”, kan va rasad också!
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Tråden död? Någon som har en Mito till salu? Söker en ”billig”, kan va rasad också!

Hur långt är du villig att köra..?
Jag har en Evo2 -99, köpte den med tanken att fixa till den lite men tappade suget ganska fort.
Tanken är full med rost invändigt och osäker hur skicket på motorn är då jag inte haft igång den, men har en extra tank som ser betydligt bättre ut invändigt men dock i annan färg...
Skicka PM om intressant!
 

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Hur långt är du villig att köra..?
Jag har en Evo2 -99, köpte den med tanken att fixa till den lite men tappade suget ganska fort.
Tanken är full med rost invändigt och osäker hur skicket på motorn är då jag inte haft igång den, men har en extra tank som ser betydligt bättre ut invändigt men dock i annan färg...
Skicka PM om intressant!

Tja

Du har PM
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top