Cagiva Mito-tråden

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Sjukt fint väder idag asså! Vi hade 16+ i skuggan :yoparty
Jag åkte bara 5mil idag.
Vet ni vad jag hittade när jag var ute och åkte? En växel till! :D
Jag har hela tiden trott att jag har haft den 6-växlade lådan, eftersom tidigare ägaren sa det, men jag har 7-växlar! :D

hade inte du varit ute o vart uppe i 180 på 5:an ? :gnissla måste väl ändå varit 6:an isåfall
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Sjukt fint väder idag asså! Vi hade 16+ i skuggan :yoparty
Jag åkte bara 5mil idag.
Vet ni vad jag hittade när jag var ute och åkte? En växel till! :D
Jag har hela tiden trott att jag har haft den 6-växlade lådan, eftersom tidigare ägaren sa det, men jag har 7-växlar! :D

Här har vi 12 grader i skuggan...

visste du asså inte att det var 7 st växlar:D haha:D
det e min dröm från moppe tiden.. alltid när man låg på sexan så ville man peta i en växel till och försökte flera gånger:)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2844098 Sjukt fint väder idag asså! Vi hade 16+ i skuggan :yoparty
Jag åkte bara 5mil idag.
Vet ni vad jag hittade när jag var ute och åkte? En växel till! :D
Jag har hela tiden trott att jag har haft den 6-växlade lådan, eftersom tidigare ägaren sa det, men jag har 7-växlar! :D
Fihelvete vad gött. :yoparty

Själv kämpar man med powerpointarbetet. :(

Btw. grattis till 200. ;)

2844131 Här har vi 12 grader i skuggan...

visste du asså inte att det var 7 st växlar:D haha:D
det e min dröm från moppe tiden.. alltid när man låg på sexan så ville man peta i en växel till och försökte flera gånger:)
Det kunde vi berättat för längesen, eller hur. ;) Efter din fina redogörelse kom vi fram till att evon utmärker sig genom 7-växlad låda, 3-ekrade fälgar samt annan dämpare. :)
 
Last edited:

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
Någon mer här som håller på med att ta kortet? Kom just hem från en teori lektion :) ganska tråkigt fast man lär sig mycket..






Fyller 16 idag!
Det blir ut och övningsköra imon :)
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Jag håller på att ta kortet.. men min körskola e så jävla seg så jag måste göra tester på deras datorer innan dom bokar en teori tid för mig:/
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2844361 Någon mer här som håller på med att ta kortet? Kom just hem från en teori lektion :) ganska tråkigt fast man lär sig mycket..






Fyller 16 idag!
Det blir ut och övningsköra imon :)
Det gjorde jag förra året. :)

Krattis. :cpparty

2844370 Jag håller på att ta kortet.. men min körskola e så jävla seg så jag måste göra tester på deras datorer innan dom bokar en teori tid för mig:/
Bosätt dig hos deras tester då. ;)
 
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
hade inte du varit ute o vart uppe i 180 på 5:an ? :gnissla måste väl ändå varit 6:an isåfall

Rätt, jag hade en kvar, så då blir det 6:an :rolleyes:

Fihelvete vad gött. :yoparty

Själv kämpar man med powerpointarbetet. :(

Btw. grattis till 200. ;)


Det kunde vi berättat för längesen, eller hur. ;) Efter din fina redogörelse kom vi fram till att evon utmärker sig genom 7-växlad låda, 3-ekrade fälgar samt annan dämpare. :)

Jag vet, jag vet ;) men det är 99ans motor i min, thats why :tummenupp
 
Last edited:

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Falun
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
Någon mer här som håller på med att ta kortet? Kom just hem från en teori lektion :) ganska tråkigt fast man lär sig mycket..

Jo jag håller på, klarade teorin för ett tag sen. Och jag har fått en uppkörningstid nu i maj. Får se hur det går :rolleyes:


Så snart så :yoparty
 

laiinus

medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
sundsvall
Hoj
Cagiva Mito 125
Satt och läste en manual till miton min som är en 1991:a och då som jag förstår det så fungerar choken som extra gas, när man ska pressa ur den så ska man vrida på choken så den får mer bensin.. är det nån annan som har hörttalas om det ?
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Men jag har bosatt mig på deras tester men man får bara göra 4 per dag:S och man ska ha godkänt i 6 st olika test:D och jag ahr inte pluggat så mycket jag pluggarpå det sätter att gröa testerna och se vad jag har fel på:D


GRATTIS Maxdios..

Härnborg det dära var mer knepigt eftersom att 7 speed motorn slutade tillverkas 98:S men din kanske var uttagen 99?
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Härnborg det dära var mer knepigt eftersom att 7 speed motorn slutade tillverkas 98:S men din kanske var uttagen 99?

Dom gick över till 6-växlade 99 har jag läst iaf.. :va

Satt och läste en manual till miton min som är en 1991:a och då som jag förstår det så fungerar choken som extra gas, när man ska pressa ur den så ska man vrida på choken så den får mer bensin.. är det nån annan som har hörttalas om det ?

Jag har hört det, förut när man körde moppe så körde viss strypt och dom körde på choken för att den skulle gå snabbare ;)
 
Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Dom gick över till 6-växlade 99 har jag läst iaf.. :va

jag har läst att det var 98 dom sista gjordes... och biskaya kan enbart få tag i 7 speeds motor delarna till 98 och neråt...


Nu när jag ändå skriver:D noob fråga... hur citerar jag flera inlägg i samma inlägg om du fattar utan att behöva kopiera och skit:va
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
jag har läst att det var 98 dom sista gjordes... och biskaya kan enbart få tag i 7 speeds motor delarna till 98 och neråt...


Nu när jag ändå skriver:D noob fråga... hur citerar jag flera inlägg i samma inlägg om du fattar utan att behöva kopiera och skit:va

jaha, okej, då har jag fattat fel :)

Du klickar som vanligt på "Svara" och sen skriver du ditt svar, sen skickar du det.
Sen gör du exakt samma sak igen (på det andra inlägget du vill svara på), så hamnar båda inläggen i samma inlägg :tummenupp
 

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
Men jag har bosatt mig på deras tester men man får bara göra 4 per dag:S och man ska ha godkänt i 6 st olika test:D och jag ahr inte pluggat så mycket jag pluggarpå det sätter att gröa testerna och se vad jag har fel på:D


GRATTIS Maxdios..

Härnborg det dära var mer knepigt eftersom att 7 speed motorn slutade tillverkas 98:S men din kanske var uttagen 99?

Tackar!
:tummenupp

Jag var ute och övnings körde för första gången precis, det var skit skojj! Kändes lite ovant att köra, men efter ett tag så fick man in flytet ,, Tästade att gasa lite på en raka :) låg i runt 165 km/h : ).. Fan va den går !
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2844660 jag har läst att det var 98 dom sista gjordes... och biskaya kan enbart få tag i 7 speeds motor delarna till 98 och neråt...


Nu när jag ändå skriver:D noob fråga... hur citerar jag flera inlägg i samma inlägg om du fattar utan att behöva kopiera och skit:va
Men vafan, det har jag också hört. Du sa ju att din var 7-växlad, hur fan går det ihop? :va
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Tackar!
:tummenupp

Jag var ute och övnings körde för första gången precis, det var skit skojj! Kändes lite ovant att köra, men efter ett tag så fick man in flytet ,, Tästade att gasa lite på en raka :) låg i runt 165 km/h : ).. Fan va den går !

Har du gjort som jag och gått direkt från moppe? Då är det en jävla skillnad på drag :)
Jag kommer ihåg när jag gasade på "lite" mer än laglig hastighet för första gången, Riktigt skönt :tummenupp

Men vafan, det har jag också hört. Du sa ju att din var 7-växlad, hur fan går det ihop? :va

Nu när du säger det så undrar jag med :va
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2846071 Tackar!
:tummenupp

Jag var ute och övnings körde för första gången precis, det var skit skojj! Kändes lite ovant att köra, men efter ett tag så fick man in flytet ,, Tästade att gasa lite på en raka :) låg i runt 165 km/h : ).. Fan va den går !
Fan va gött. :)

Själv har man precis fått reda på att Biscaya inte hade fått några delar. Känns som att det kommer ta ett tag. :gråta

2846089 Har du gjort som jag och gått direkt från moppe? Då är det en jävla skillnad på drag :)
Jag kommer ihåg när jag gasade på "lite" mer än laglig hastighet för första gången, Riktigt skönt :tummenupp



Nu när du säger det så undrar jag med :va
Som crossförare fick man aldrig känna det draget. :gråta

Ja, eller hur. :va

Jag blir helt jävla förvirrad när det kommer till 6 eller 7-växlings dilemmat. :hihi
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top