Cagiva Mito-tråden

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ted du vet mit nya motto! ;) Min mito håller...ALLTID! :D

DanielJ såg du lagt upp din hoj på blocket?!:)

ja.. allt och alla är emot att jag ska ta kortet, och det blir ju inte bättre av att krypkörningen är i princip omöjlig att köra med mito (ingen kommentar från johanssson tack :gnissla ), så i några dagar hade jag den hemska tanken att sälja, men det ska förhoppningsvis inte behövas. tror jag till slut fått tag på en hoj att köra upp på :)

Min avgasport ick av en gång och slog i kolven, inget skojj.. den såg ut som ett ägg efteråt..:tungan

låter kul :näsblod reparationskostnad på det? :gnissla
 
Last edited:

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Ort
Mjölby
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
hört att det är en hel del som har eller har haft problem på rgf.. du säger orginal 7,5k. med piratdelar då?

jo precis, det är ju det man hört om rgf, att avgasportarna är skit, eller att dom går sönder ofta... men, jag fick tag i piratdelar från en firma i england, då gick det på 2,7k :)
och det var förstärkt aluminium dom var gjorda i, inte järn som orginal.

Här är sidan jag beställde ifrån, jag länkar direkt till avgasportarna så att du kan läsa om dom. Det står att i vissa tester, (iuförsig på RGV med 2st 125 cylindrar) så fick den 6hk mer med dom här än orginal :) så om man har tur kanske man kan få ut 3hk mer än orginal ur en rgf :)
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
jo precis, det är ju det man hört om rgf, att avgasportarna är skit, eller att dom går sönder ofta... men, jag fick tag i piratdelar från en firma i england, då gick det på 2,7k :)
och det var förstärkt aluminium dom var gjorda i, inte järn som orginal.

Här är sidan jag beställde ifrån, jag länkar direkt till avgasportarna så att du kan läsa om dom. Det står att i vissa tester, (iuförsig på RGV med 2st 125 cylindrar) så fick den 6hk mer med dom här än orginal :) så om man har tur kanske man kan få ut 3hk mer än orginal ur en rgf :)

ja, dom portarna har jag läst om förut när jag funderade på roadracing. dom tillverkas bl.a. till rs250 också, men får inte användas i tävlingssammanhang, så det kanske är möjligt att det ger en något högre effekt.

så kolven överlevde kraschen? :)
 

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Ort
Mjölby
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
jaha, varför får dom inte användas i tävling? :va

ja den klarade sig med bara en liten liten skråma. men inget som var betydande för att den skulle fungera :) så nu har jag kört ca 20 mil med det :) men jag vill strypa av den :gnissla det går ju så jäkla segt nu, jag har inte toppat den, men 130 på femman på nästan fullvarv gjorde den iallafall :tummenupp mätarfart iuförsig...
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
jaha, varför får dom inte användas i tävling? :va

ja den klarade sig med bara en liten liten skråma. men inget som var betydande för att den skulle fungera :) så nu har jag kört ca 20 mil med det :) men jag vill strypa av den :gnissla det går ju så jäkla segt nu, jag har inte toppat den, men 130 på femman på nästan fullvarv gjorde den iallafall :tummenupp mätarfart iuförsig...

rs250 körs ju i sport produktion där trimning är förbjudet för att alla ska köra på lika villkor, samtidigt som budgetkraven blir lägre när man inte behöver tänka på att trimma mer för att kunna hänga med de andra. därigenom blir klassen tillgänglig för så många som möjligt :) om det är som du säger att de kan ge en effektökning är det inte tillåtet i den klassen. det är i alla fall vad jag har för mig.
 

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Ort
Mjölby
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
rs250 körs ju i sport produktion där trimning är förbjudet för att alla ska köra på lika villkor, samtidigt som budgetkraven blir lägre när man inte behöver tänka på att trimma mer för att kunna hänga med de andra. därigenom blir klassen tillgänglig för så många som möjligt :) om det är som du säger att de kan ge en effektökning är det inte tillåtet i den klassen. det är i alla fall vad jag har för mig.

jaha ok :) fast det har inget med Mito att gör :rolleyes:

såå, poängen var väll att avgasportar är dyrt, även pirat.

föresten, är det nån som har bilder eller mått på Mitos avgasportar?
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
ja.. allt och alla är emot att jag ska ta kortet, och det blir ju inte bättre av att krypkörningen är i princip omöjlig att köra med mito (ingen kommentar från johanssson tack :gnissla ), så i några dagar hade jag den hemska tanken att sälja, men det ska förhoppningsvis inte behövas. tror jag till slut fått tag på en hoj att köra upp på :)


Kan glädja dig med o säga att jag kuggade första gången på konbanan:) klantade mig på lågfarts- o missuppfattade han på högfartsbanan.
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Kan glädja dig med o säga att jag kuggade första gången på konbanan:) klantade mig på lågfarts- o missuppfattade han på högfartsbanan.

tack, det skänker lite tröst :) körde högfarten idag med körskolan och tyckte den var busenkel med miton, inga problem alls. :) men lågfarten går inte för mig, så uppkörningen kommer göras den 25/6 på en ybr 125 :tummenupp
 

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
ja.. allt och alla är emot att jag ska ta kortet, och det blir ju inte bättre av att krypkörningen är i princip omöjlig att köra med mito (ingen kommentar från johanssson tack :gnissla ), så i några dagar hade jag den hemska tanken att sälja, men det ska förhoppningsvis inte behövas. tror jag till slut fått tag på en hoj att köra upp på :)



låter kul :näsblod reparationskostnad på det? :gnissla

Minns inte riktigt :p några lappar blev det nog:p
 

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
Tjackar man grejjor från Tyskland kommer man undan billigt, jag vet. :hihi

Jag beställde av biscaya.. Nu senast när jag lyckades spräcka rutan så beställde jag den ifrån Geiwiz(i tyskland) tog 1vecka sedan hade jag den hemma :tummenupp kostade ca 700kr med inkusive frakt
 

Ketchup

Medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha dt 125 lc -82, honda shadow 600 -96, MCB 49cc -50? Ich
Någon som har sprängskiss på motor/Växellåda till Cagiva Mito EV 125cc 1995?
Skulle vara underbart om nån hittade länk eller har bild.

/erik
 

krickah

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
sundsvall
Hoj
Cagiva mito -99
Hejsan! Har hört att det ska vara mycket problem med mitos växellåda? Är det någon som haft erfarenhet att det varit problem med växellådan ?

Mvh Krickah
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Nja var en kompis som sa det till mig för han kände tydligen någon som hade haft mito som sa att lådan brukar ofta krångla på dom:S

Har inte heller hört något om att det skulle vara ett problem på dom.. om han inte menade problem med att få i friläge, vilket i alla fall på min är en konst i sig.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top