Mektips - Frågor & Svar - KTM

|HOOÐie|

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 660 SMC 2004
Angående däck så vart det Metzeler K1 180, K1 120 fram, på 660n när jag köpte den. Hyffsat lite var slitet på däcket så det får nog blir ett däck av mindre dimension när jag byter då jag antar att kedjan mår dåligt av att gnaga bort det lilla det tar i.

Fråga, ngn som vet om Pilot Power 180 passar bättre på 660n, årsm. 2004.:confused:
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Angående däck så vart det Metzeler K1 180, K1 120 fram, på 660n när jag köpte den. Hyffsat lite var slitet på däcket så det får nog blir ett däck av mindre dimension när jag byter då jag antar att kedjan mår dåligt av att gnaga bort det lilla det tar i.

Fråga, ngn som vet om Pilot Power 180 passar bättre på 660n, årsm. 2004.:confused:

Pilot Power med 160 bredd funkar kalasbra. Varför vill du klämma dit ett 180 däck? Det är inte positivt för köregenskaperna iaf...
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Angående däck så vart det Metzeler K1 180, K1 120 fram, på 660n när jag köpte den. Hyffsat lite var slitet på däcket så det får nog blir ett däck av mindre dimension när jag byter då jag antar att kedjan mår dåligt av att gnaga bort det lilla det tar i.

Fråga, ngn som vet om Pilot Power 180 passar bättre på 660n, årsm. 2004.:confused:

du menar att du har ett 180 brett däck bak på????
Skulle nog hellre gå tillbaka till 160 som e original
 

|HOOÐie|

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 660 SMC 2004
Asså, jag har ju bara provat med det som satt på bak, alltså ett 180. På vilket sätt vore 160 bättre menar ni? Mer lättsvängd kanske?
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Vart hittade du den ? kostar ?

Jag köpte min på Dirtbike. Men det är KTM-original så alla som säljer KTM bör ha den. Jag ska smacka på den nu innan jag byter till helsystem och byter luftburkslocket. För jag antar att man lär få mecka om blandningen då.

Grimt smidig grej. Annars måste man lossa på fuggen, vrida upp den på snedden och mickla med en skruvmejsel. :näsblod
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Tips till dig rullarn är att borra hålen i svingen du säkert läste om i en annan tråd. Annars kommer troligen bakhjulsjusteringarna sätta sig fast. beeeeeeen there


Loy; Vi skriver i ot-tråden
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Jag köpte min på Dirtbike. Men det är KTM-original så alla som säljer KTM bör ha den. Jag ska smacka på den nu innan jag byter till helsystem och byter luftburkslocket. För jag antar att man lär få mecka om blandningen då.

Grimt smidig grej. Annars måste man lossa på fuggen, vrida upp den på snedden och mickla med en skruvmejsel. :näsblod

är nog rätt pryl för mig då, min rackare smäller rätt mycket på avslag, skulle tro att förra ägaren körde system och nu får den för fett:va
 

Hi-ho

Guest
Ventiljustering 525:an

Skall göra första justeringen på min Ktm, och undrar om det finns någon vänlig själ, som har en bra och utförlig förklaring på just ventiljusterig..

Eller kan man gå efter den som finns på Soe.se?

Har sökt i forumet, men hittar inget för 525:an,, hm.
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
LC4 sving?!

Passar 660sving -04 på en 640 -02 ? Tänkte på länkage osv.. Supermotarder båda två självfallet... ;)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top