Reglement Superstock 600

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
mbacken skrev:
2692558 Någon som vet om det finns något reglement ute till superstock 600 2007?
Och vilka däck som får användas?

Däck kommer med säkerhet vara alla gatgodkända däck. Inga slicks.

Övrigt reglemente vet jag inte men troligen samma som förra året.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Eftersom det inte kommit ut på SVEMOs hemsida så är det svårt att veta 100%. Rimligast är ju dock att det blir exakt som 2006.
Kontrollera med Lodnert om du behöver snabbasre svar.
 

hkr-racing

hkr-racing.no
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Oslo, Norway
Hoj
2007 R6
Jeg har just kollat UEM technical regulations superstock 600 2007 og der er det iallefall en veldig interessant forandring som jeg håper kommer med i nordisk reglement. Dette punktet er ekstremt viktig for dom som har tenkt å kjøre med t.eks Øhlins cartridge hvor top-cap medfølger i kittet.

Og det er det her:

1.3 Front Forks

The fork caps can be modified or changed to add preload/compression
adjuster.


Link til hele reglementet:

http://www.uem-online.org/oms-main/pagecomponents/article/uploads/STK 600 Tech. Regulation 2007.pdf
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nja, stod det inte i något protokoll från november att man tagit bort däcksrestriktionerna i SM?:va


Det som man sa var att däcksbegränsningen så som man tex haft i VEIDEC skulle tas bort. Inga däcksrestriktioner = fritt att använda hur många däck du vill. Superstock ska man ha DOT-märkta däck utom vid regn.
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Det som man sa var att däcksbegränsningen så som man tex haft i VEIDEC skulle tas bort. Inga däcksrestriktioner = fritt att använda hur många däck du vill. Superstock ska man ha DOT-märkta däck utom vid regn.

Ok, det var inte större skillnad än så....Danke.
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
VAR hittar man reglementet på SVEMOs dunderdåliga hemsida??

Någon vänlig själ som kan posta en länk.

mvh Fredrik
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Ge mig en sida där det tekniska reglementet till superstock finns.... e jag blind?

/Fredrik

Om du kollar i innehållsförteckningen (sid 3) hittar du "Specialreglemente för Roadracing sid 13".

Bläddra till sida 13. Där har du innehållsförteckningen för detta specialreglemente. Där har du en förteckning över både gemensamma regler och specialregler för varje klass. T.ex "3.4 Särskilda bestämmelser för Svenskt Mästerskap i Superstock 600". 3.4 hittar du på sida 21 och framåt.

Du kan även söka i PDF:er, brukar vara ctrl+f och sedan söker du på superstock t.ex.
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Om du kollar i innehållsförteckningen (sid 3) hittar du "Specialreglemente för Roadracing sid 13".

Bläddra till sida 13. Där har du innehållsförteckningen för detta specialreglemente. Där har du en förteckning över både gemensamma regler och specialregler för varje klass. T.ex "3.4 Särskilda bestämmelser för Svenskt Mästerskap i Superstock 600". 3.4 hittar du på sida 21 och framåt.

Du kan även söka i PDF:er, brukar vara ctrl+f och sedan söker du på superstock t.ex.

:tummenupp Trodde det fanns ett separat dokument för de tekniska reglerna till superstocken.

tack
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Hehe, blev sugen som fan i söndags när jag var i Falkenberg och tittade på er som va med och lekte!! Får se vad som händer i vintermörkret ..... vill du sponsra ? :tungan


/Fredrik


Jag har en kawa zx6 -07 som eventuellt söker ny ägare.....Men sponsra....na, det får du nog göra som oss andra. Dvs knalla in till banken med huvudet på sned och säg käckt: -Hej, det är jag igen!:tummenupp
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag har en kawa zx6 -07 som eventuellt söker ny ägare.....Men sponsra....na, det får du nog göra som oss andra. Dvs knalla in till banken med huvudet på sned och säg käckt: -Hej, det är jag igen!:tummenupp

Vad är det för "kompispris" på en sådan? Pm:a gärna mer info, jag är ute efter en nyare hoj :) Man kan ju alltid höra sig för...
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Jag har en kawa zx6 -07 som eventuellt söker ny ägare.....Men sponsra....na, det får du nog göra som oss andra. Dvs knalla in till banken med huvudet på sned och säg käckt: -Hej, det är jag igen!:tummenupp

Schysst! Sponsrad av banken alltså !? Varför finns de inte med i din sponsorlista på hemsidan:tungan

Ska du byta klass eller varför sälja? Vad kostar en kawa 07?

/Fredrik
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top