Husaberg STYLING/MODDNING

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
nilzz skrev:
2696435 Japp det var det :) Det gäller att vara snabb :D
Bra skick var det också!

Ps, när det gäller sånt så ska man inte skicka Pm...

Fan, tycker gott du kan pröjsa mitt slipon i alla fall om jag nu tvingas köpa nytt:tuttar Har du fått på det än? Kommer du att köra 45 i lågfarts och 170 i huvudmunstycke?
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Geronimo79 skrev:
2696450 Fan, tycker gott du kan pröjsa mitt slipon i alla fall om jag nu tvingas köpa nytt:tuttar Har du fått på det än? Kommer du att köra 45 i lågfarts och 170 i huvudmunstycke?

Haha ja då skulle du må va :)
Vet inte riktigt vad jag ska ha för munstycken, tänkte höra mig för med proffsen :)
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
nilzz skrev:
2696499 Haha ja då skulle du må va :)
Vet inte riktigt vad jag ska ha för munstycken, tänkte höra mig för med proffsen :)


har helsystem acra med 190 munstycke och racing nål, allt köpt på Enginehardware..... har inte bytit lågfarten tror jag:va .
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Robertzon skrev:
2696609 har helsystem acra med 190 munstycke och racing nål, allt köpt på Enginehardware..... har inte bytit lågfarten tror jag:va .

Bra att veta, tackar!
Är lite osäker jag också hur det är med lågfartsmunstycke.
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Robertzon skrev:
2696609 har helsystem acra med 190 munstycke och racing nål, allt köpt på Enginehardware..... har inte bytit lågfarten tror jag:va .

Tror inte det är samma förgasare som din om du kör 190 i huvudmunstycke:va Har du oxå Keihin fcr 41 mm förgasare?
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Geronimo79 skrev:
2696899 Tror inte det är samma förgasare som din om du kör 190 i huvudmunstycke:va Har du oxå Keihin fcr 41 mm förgasare?
Det är helt beroende på vad du kör för nål vetu.
Originalbestyckning brukar fungera bra annars kan ni prova:

En annan nål som helter OBDTP, sätt klipset på mittenläget.
Lågfart 42
Huvudmunstyck190

Uttestat och bänkkört av Husabergs utv avd
 

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Angående svarta kylarskydd: En chansning man kan göra är att köpa "allfärg" (Nitor, Herdin) som ofta används till att färga tyger, o pröva med den. Det funkar att färga viss plast med.
Mvh
Will
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
dewil skrev:
2698324 Angående svarta kylarskydd: En chansning man kan göra är att köpa "allfärg" (Nitor, Herdin) som ofta används till att färga tyger, o pröva med den. Det funkar att färga viss plast med.
Mvh
Will

Det är inte samma som till KTM??
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Rasorblade skrev:
2698341 Det är inte samma som till KTM??
Nix, inte ens nära. Tyvärr. För det minskar ju urvalet lite.

Robertzon skrev:
2700307 keihin FCR-MX41 står det i manualen :rolleyes:


bild på skönheten :yoparty
Men gosse, vad håller du på med ??? Knottrigt bak och slicks fram :tummenupp
Och åransch framstänka :dummer :tungan
 
Last edited:

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
HAha men tar var man har:rolleyes: ska på ett cross framhjul med, men har inte någon distans till oket ännu.. den orangea stänkan e ju endast för att den e skönt att ha då jag slipper allt stänk :D

Sätt på motard bromsskivan på crosshjulet då. Så gjorde ja fast tvärt om när jag var för lat för o köpa en distans.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kan bli dyrt, då motardskivan är så pass stor att den kan ta i om man är ute å kör i skogen eller endurospåret...

Visst är det så. Mina erfarenheter säger dock att risken nog är mindre än man tror. Har kört med stora skivan rätt länge nu och har inte drabbats av dumheter. Stora skivan är ju dessutom inte mer än 5cm större.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Sen är det tyvärr så att det stora oket tar i ekrarna på crosshjulet om man inte shimsar ut skivan och håller på och krånglar med andra distanser.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
tanken slog mig idag så jag tänkte testa. men det e för stor axel på motardframfälgen så jag får inte på endurohjulet utan en annan axel å lite distanser....

Jag har samma lilla problem. Använder gamla 20mm axeln till 05an. Det går åt en gammal axel + det kit som finns som originaldel (eller om man vill bygga själv).
Beroende på vilket ok du har så får du kanske, som mr. Skeptismo här ovan säger, flytta bort hjulet lite för att oket ska gå fritt med andra distanser. Jag har mina distanser sitter i hjulet och märker alltså inte att det är andra när jag byter. Det plus en distansring innanför skivan bara för att centrera skivan i oket igen att hålla koll på = inga problem.
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
Jag har samma lilla problem. Använder gamla 20mm axeln till 05an. Det går åt en gammal axel + det kit som finns som originaldel (eller om man vill bygga själv).
Beroende på vilket ok du har så får du kanske, som mr. Skeptismo här ovan säger, flytta bort hjulet lite för att oket ska gå fritt med andra distanser. Jag har mina distanser sitter i hjulet och märker alltså inte att det är andra när jag byter. Det plus en distansring innanför skivan bara för att centrera skivan i oket igen att hålla koll på = inga problem.

vet du möjligtvis vad delarna heter? ska nog köra med motardoket till en början tills jag köpt en bromspump till det andra oket.

// C
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Är det någon som har koll på om det sitter backspeglar original på Husaberg FS650 -04?

Ska nämligen in på besiktning såfort jag fått mitt nya bakdäck och det är likabra att standardisera den helt innan.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top