Husaberg STYLING/MODDNING

ChrillZ

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda Cbr 954RR -03 (såld) Husaberg 650S -05 (såld)
Skulle vilja ha en samlad tråd där vi berättar vad vi har gjort för styling och ger tips och råd om moddning osv..

Jag kan ju börja litegrann: jag har precis köpt en Husa -05, med Force Edition Plast och Springzz dämpare, Akrapovic slipon, Ktm framlampa, diod ljus bak. Svarta handtagsskydd.

Funderar på: * Rentahl Fatbar styre (svart)

* Eloxera/anodisera fälgarna svarta och navet
antingen guld eller Ktm:s färg (orange)

* Som ni ser i mitt garage så har jag gult kylarskydd fram
men skulle vilja ha svarta istället.. var köper man?

* Miniblinkers, några tips på några snygga?


Fyll i med era egna omstylningar och moddningar, skriv gärna inköpsställe.

/ChrillZ
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
ChrillZ skrev:
2692490 Skulle vilja ha en samlad tråd där vi berättar vad vi har gjort för styling och ger tips och råd om moddning osv..

Bra idé

* Som ni ser i mitt garage så har jag gult kylarskydd fram
men skulle vilja ha svarta istället.. var köper man?



det har jag oxå och vill oxå ha svarta
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Finns bara gula. Tyvärr.

Sätt på stor dekal som ni skär i remsor (ni fattar va!?) eller lacka (var då beredd på att lacka om efter ett tag pga grussprut.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Det fanns ju en firma i Sverige som kunde göra underverk med plast.
Dom behandlade plasten som eloxering typ, doppa den i en massa bad o grejor.
Kunde få vilken färg som helst verkade det som.

Rekomenderat var att man kom med nya plastdelar vad man har hört.



Btw, är där inte grov yta på Husabergnaven om man jämför mot fälgens yta.
Pulverlacka naven svarta och eloxera även fälgarna svarta.
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Har inte gjort så mkt med min. Är lite less på att pimpa, nu ska skiten användas istället :)
Så det blir mestadels saker som gör någon mera skillnad än utseendet.
Har köpt nya excell crossfälgar, corssdäck, finndubbsdäck (vart fan är isen), men det bästa av allt är nog ett akrapovic helsystem :)
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Mina kylarskydd är svarta :tungan
Vettefan om dom är lackade :va har inte kollat så noga än

Det enda jag gjort med min är Cycra barkbusters och svart plast, letar efter några fräna gula dekaler att slänga på som matchar tanken då den fortfarande är gul.

Nån som har tips på några?

Letar även efter annat bakljus och miniblinkers runt om, tar gärna emot förslag.

Sen har jag ett litet problem med min, elstarten funkar inte, har bytt batteri till ett nytt, men det är som att den inte orkar dra runt motorn riktigt. För det väl riktigt startmotor på -04 och inte starthjälp?

Det funkar ju att kicka, det är ju manligare, men det skulle vara gött med fungerande elstart.
 
Last edited:

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Notch skrev:
2693272

Sen har jag ett litet problem med min, elstarten funkar inte, har bytt batteri till ett nytt, men det är som att den inte orkar dra runt motorn riktigt. För det väl riktigt startmotor på -04 och inte starthjälp?

Fel batteri kanske? :gnissla
Finns det någon form av autodekomp som lyfter ventilerna när man använder elstarten som behöver justeras? (stfning?)
Justra ventiler och prova att starta den sen?
 

pontan666

Attest
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Garaget (enligt sambon)
Hoj
Husaberg FE 450-05, Yamaha WR250 -07, Suzuki VL800 -04
Notch skrev:
2693272
Sen har jag ett litet problem med min, elstarten funkar inte, har bytt batteri till ett nytt, men det är som att den inte orkar dra runt motorn riktigt. För det väl riktigt startmotor på -04 och inte starthjälp?

Det funkar ju att kicka, det är ju manligare, men det skulle vara gött med fungerande elstart.

Kolla fjädern till autodekomp-kläppen:tummenupp
Din hoj är så pass ny så jag tror inte kläppen är sliten men fjädrarna går lätt av...
Kläpp+fjäder kostar 207kr hos närmaste husa/ktm försäljare...

Ca 2timmars skruva blev det för mig när jag bytte första gången:va

Tips! Sök på kläpp eller kläppen här på forumet hittar du bilder...
 
Last edited:

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
enduroemil skrev:
2693458 Fel batteri kanske? :gnissla
Finns det någon form av autodekomp som lyfter ventilerna när man använder elstarten som behöver justeras? (stfning?)
Justra ventiler och prova att starta den sen?

Det är rätt batteri, det vet jag med 100% säkerhet.

Ventilerna är justerade för 2 timmar sen, den startar på andra kicken när den är kall så det ska inte vara några problem.

Autodekomp är jag osäker på, har bara ägt hojen i ca 1 vecka, får kolla det ikväll.

pontan666 skrev:
2693524 Kolla fjädern till autodekomp-kläppen:tummenupp
Din hoj är så pass ny så jag tror inte kläppen är sliten men fjädrarna går lätt av...
Kläpp+fjäder kostar 207kr hos närmaste husa/ktm försäljare...

Ca 2timmars skruva blev det för mig när jag bytte första gången:va

Tips! Sök på kläpp eller kläppen här på forumet hittar du bilder...

Aaah, muchos gracias, ska kolla det!
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
snart sitter det här kittet på min bike med ny lackad ram
 

Bifogat

  • 80008190000-svart.jpg
    80008190000-svart.jpg
    51.1 KB · Visningar: 359

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Fy fasiken å ha det där 750cc kittet :D 78bHp. Någon som har vet nått om det? Om det funkar över huvudtaget?
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
fLedLik skrev:
2693640 Fy fasiken å ha det där 750cc kittet :D 78bHp. Någon som har vet nått om det? Om det funkar över huvudtaget?
Hej.
En förare i belgien som vi levererar delar till, har köpt detta, fast det är ju mera sidovagnsgrejor som det är tänkt för. Han har inte fått det att fungera tillfredställande, har ej fått den kraft som det var tänkt, bara effekt längre ner i registret, men med en bättre portning-större ventiler- borrad förgasare, så finns det en bra möjlighet.
78Hp!! nja säger vi, det som sägs på Ben Ballards hemsida ska man nog läsa lite med kritiska ögon.
Men vi ser gärna att någon provar för vi är väldigt nyfikna oxå, kan inte du bli först.
Köper du kittet så skruvar vi i det åt dig kostnadsfritt.

Hlsn¨
Thomas
 

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Enginehardware skrev:
2694415 Hej.
En förare i belgien som vi levererar delar till, har köpt detta, fast det är ju mera sidovagnsgrejor som det är tänkt för. Han har inte fått det att fungera tillfredställande, har ej fått den kraft som det var tänkt, bara effekt längre ner i registret, men med en bättre portning-större ventiler- borrad förgasare, så finns det en bra möjlighet.
78Hp!! nja säger vi, det som sägs på Ben Ballards hemsida ska man nog läsa lite med kritiska ögon.
Men vi ser gärna att någon provar för vi är väldigt nyfikna oxå, kan inte du bli först.
Köper du kittet så skruvar vi i det åt dig kostnadsfritt.

Hlsn¨
Thomas

Hehe, oki.
Vilket kitt ska man ha för 04.an då? Är ju 03 och 06. Är lite stora pengar faktiskt. Men vore hemskt häftigt å få det å fungera. Kan man ju säga åtminstone att man är värst på gatan näre gäller motard :)
 

ChrillZ

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda Cbr 954RR -03 (såld) Husaberg 650S -05 (såld)
Supermoto skrev:
2692822 Finns bara gula. Tyvärr.

Sätt på stor dekal som ni skär i remsor (ni fattar va!?) eller lacka (var då beredd på att lacka om efter ett tag pga grussprut.


Oki! då får man lacka om dom själv då..

Jösse skrev:
2693144 Det fanns ju en firma i Sverige som kunde göra underverk med plast.
Dom behandlade plasten som eloxering typ, doppa den i en massa bad o grejor.
Kunde få vilken färg som helst verkade det som.

Rekomenderat var att man kom med nya plastdelar vad man har hört.



Btw, är där inte grov yta på Husabergnaven om man jämför mot fälgens yta.
Pulverlacka naven svarta och eloxera även fälgarna svarta.


Tack för tipset! blir kanske snyggast, ska plocka av hjulen och krånga av däcken,drev och bromsar o skicka iväg dom.
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Enginehardware skrev:
2694415 Hej.
En förare i belgien som vi levererar delar till, har köpt detta, fast det är ju mera sidovagnsgrejor som det är tänkt för. Han har inte fått det att fungera tillfredställande, har ej fått den kraft som det var tänkt, bara effekt längre ner i registret, men med en bättre portning-större ventiler- borrad förgasare, så finns det en bra möjlighet.
78Hp!! nja säger vi, det som sägs på Ben Ballards hemsida ska man nog läsa lite med kritiska ögon.Men vi ser gärna att någon provar för vi är väldigt nyfikna oxå, kan inte du bli först.
Köper du kittet så skruvar vi i det åt dig kostnadsfritt.

Hlsn¨
Thomas
Håller med:tummenupp
Framförallt bör man läsa exakt vad som står där. Det är ingen vanlig bänkning de gjort utan nån slags hokuspokus-Gkrafts-GPS-stämmaibäcken-grej de gjort. Det man KAN titta på är jämförelsen de gjort MED SAMMA METOD på olika cyklar.
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
nilzz skrev:
2693155 Har inte gjort så mkt med min. Är lite less på att pimpa, nu ska skiten användas istället :)
Så det blir mestadels saker som gör någon mera skillnad än utseendet.
Har köpt nya excell crossfälgar, corssdäck, finndubbsdäck (vart fan är isen), men det bästa av allt är nog ett akrapovic helsystem :)

Köpte du nytt eller hittade du ett beggat? Vad fick du ge? Är lite nyfiken då jag letar oxå:tuttar ( Menar helsystemet )
 
Last edited:

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Geronimo79 skrev:
2696387 Köpte du nytt eller hittade du ett beggat? Vad fick du ge? Är lite nyfiken då jag letar oxå:tuttar

Jag köpte ett beggat, slogt till med det samma när jag hittade det. Fick ge mindre än vad ett slip on kostar :D
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
nilzz skrev:
2696418 Jag köpte ett beggat, slogt till med det samma när jag hittade det. Fick ge mindre än vad ett slip on kostar :D

Fan, va det här på SH? Jag pm:ade samma dag men fick inget svar, sen mailade jag dagen efter och då fick jag svar att det var sålt. Pris 3500:- eller?
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Geronimo79 skrev:
2696422 Fan, va det här på SH? Jag pm:ade samma dag men fick inget svar, sen mailade jag dagen efter och då fick jag svar att det var sålt. Pris 3500:- eller?

Japp det var det :) Det gäller att vara snabb :D
Bra skick var det också!

Ps, när det gäller sånt så ska man inte skicka Pm...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top