Mossberg Racing satsar på Miljö

sandstream

Guest
Såg precis på Aktuellt (23:30 sändningen) att EU vill att Sverige ska minska sina utsläpp 2007 med 10% = 2,4 miljoner ton koldioxid (borde bli 2,2 miljoner ton men det är en annan femma). Sveriges regering vill dock inte gå med på detta utan istället öka utsläppen eftersom de anser att året som siffrorna baseras på, 2005, inte är representativt.
Enligt inslaget är det EU som delar ut utsläppsrätterna till medlemsländerna.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Varför man per automatik skulle lita på att Statoil gör något vettigt med detta (annat än som kommersiell verksamhet) kan jag inte fatta förens jag ser att det styrs av något tungt regelverk. Du kan väl inte ha missat hur företag blåser (smart och osynligt) och missbrukar folks vilja att göra något gott? Om du hade haft ett värdepapper med vetskapen om att någon annan verkligen har nytta av detta papper, så hade saken varit väldigt annorlunda -- men så är det ju inte.

Ja, nu finns det ju chans att det är en bra grej endå -- men bara med lite tur.

Jag har varit borta några dagar men nu är jag tillbaka!

...och blir lite trött på #0lsson#, DR.Bike och Igelhammar som "VET" en jävla massa som grundar sig på ingenting! Ni hittar på och tror saker som ni grundar på att "Det vet man juh hur storföretag fuskar"!!!:huvet

Jag upprepar vad jag sagt tidigare:
Tror ni att Statoil är så jävla dumma att dom skulle riskera att få en massa skit bara för att tjäna några tusen? Den här tjänsten dom erbjuder är granskad och certifierad av DNV, ett av världens mest erkända certifieringsföretag.
Läs detta:
http://www.detnorskeveritas.se/news/StatoilhjlperkundernabliklimatneutralaDNVharverifierat.asp

Klicka sedan längst ner på "Verifieringar av klimatförbättrande åtgärder". LÄS!!!

Tror ni fortfarande att dom luras?
 

sandstream

Guest
BTW: New York hade nästan 22 grader varmt i går. Tangerat rekord med 1950.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Jag har varit borta några dagar men nu är jag tillbaka!

...och blir lite trött på #0lsson#, DR.Bike och Igelhammar som "VET" en jävla massa som grundar sig på ingenting! Ni hittar på och tror saker som ni grundar på att "Det vet man juh hur storföretag fuskar"!!!:huvet

Jag upprepar vad jag sagt tidigare:
Tror ni att Statoil är så jävla dumma att dom skulle riskera att få en massa skit bara för att tjäna några tusen? Den här tjänsten dom erbjuder är granskad och certifierad av DNV, ett av världens mest erkända certifieringsföretag.
Läs detta:
http://www.detnorskeveritas.se/news/StatoilhjlperkundernabliklimatneutralaDNVharverifierat.asp

Klicka sedan längst ner på "Verifieringar av klimatförbättrande åtgärder". LÄS!!!

Tror ni fortfarande att dom luras?


Du länkar till ett nyhetsbrev skrivet av Statoil, inpejstat på DNV;s nyhetssida. Brevet finns lite överallt på internet t ex direkt från Statoils egen websajt:
http://www.statoil.se/MAR/SVG01184.nsf/docs/press-061121-klimatneutral

(citat)
Statoils nya tjänst "klimatneutral förbrukning" bygger på Kyotoprotokollets mekanismer. Genom att köpa utsläppsrätter som sedan inte används, reduceras den totala mängd koldioxidutsläpp som regleras genom systemet för utsläppsrätter.

Men man köper ju inte 'utsläppsrätter' hos Statoil. De har medvetet satt in en, i sig korrekt mening(mening-1) i samma stycke och direkt före en annan, i sig korrekt mening(mening-2). Men de båda meningarna berör ju två olika saker d v s "klimatneutral förbrukning" och utsläppsrätter. Det är en fint. De vill naturligtvis att kleti o pleti ska missa det och spontant föra samman de båda till något fin-fint som får känslorna att svalla.

I en tvist vinner Statoil med 10-0 därför att de utnyttjar att kunden inte vet vad han/hon köper för sina slantar, men formellt har de rätt. Fråga dig själv -- vad fick du för pengarna, och hur vet du det?

Jag ser heller inte någonstans att DNV är inblandad i Statoils handel med certifikat-breven. Jag tror de sysslar med helt andra grejer.

Det är tydligen samma race som bankerna kör, med s k "privatekonomisk rådgivning". Rena produkter som får människor (gärna äldre och okritiska) att förlora sina besparingar. Personerna bakom är helt enkellt säljare, jurister m m, svårare är det inte.

Ja, jag tror dem luras -- det syns ju överallt.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Isarnas vara o inte vara har väl varierat med årtusenden genom tiderna,,
enda riktigt bra mätningar som kan göras är väl ur grönlandsisen när dom tar borrprover o analyserar,
det är hysteri det där med "det har aldrig varit så här tidigare"
det har ju varit istider till o från flera ggr ,,
klart vi ska värna om miljön men va tusan det ska inte kommersielliseras som det gör med allt,, köp det köp det för då sponsrar vi miljöarbetet ,, skitsnack ,, några feta profiter snor bergis större delen av stålarna o lever flott på oss ännu mera,, varför skulle det skilja på moralen mellan dom som "hjälper" u-länder med mat o dom som predikar om miljö o tar betalt ?? tyvärr så tror jag att vi konsumenter blir lurade ovetandes gång efter annan.,, igen o igen,,

Iofs sant.
Men glaciär-isarna i alperna, nord- och syd-polen har minskat betydligt i storlek. Och de har ju lite längre tid på sig att smälta resp. nybildas...
Så nog är vi påväg mot fel håll med miljön.
Men man ska nog rikta in sig betydligt mer på de stora bovarna.

Dal-Mausen, för VMP och fler banor:)
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory


...och blir lite trött på #0lsson#

Jag hittade nyss en annan snubbe du också kan vara trött på - Naturskyddsföreningens generalsekreterare, Svante Axelsson och han tycker samma sak. :tummenupp

(citat)
------------
Naturskyddsföreningen menar att alla försök till mer miljövänliga transporter är bra. Men man tycker inte att det går att tala om koldioxidneutrala eller klimatneutrala transporter.

– Det är ett för starkt begrepp, säger generalsekreteraren Svante Axelsson.

Klimatneutralitet riskerar att bli förvirrande modeord, anser han. Ett exempel enligt Svante Axelsson är den nya tjänst Statoil lanserat på sin hemsida i början av december. Klimatneutral förbrukning, kallas den. Man erbjuder kunderna att köpa utsläppsrätter som motsvarar den egna bilkörningen. 1 500 mils årlig körsträcka betyder knappt tre ton koldioxid, vilket kostar cirka 350 kronor att ”neutralisera”.


– I Statoils fall är det verkligen missbruk av begreppet. Man kan ju inte kvitta utsläpp – vad Statoil gör är att sälja avtalsbrev för kundernas samveten. Hellre skulle företaget köpa egna utsläppsrätter
, menar Axelsson...

----------------(slut citat)

Här är en till om Statoil i svenskan.

(citat)
"Men risken för missbruk är uppenbar, anser SNF:s generalsekreterare Svante Axelsson."

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14157444.asp?maxcount=10&offset=10
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag ser heller inte någonstans att DNV är inblandad i Statoils handel med certifikat-breven. Jag tror de sysslar med helt andra grejer.
.

Det står ca halvvägs ner på sidan att:

Citat: "Statoils tjänst verifieras av certifieringsföretaget Det Norske Veritas."
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2701869 Jag hittade nyss en annan snubbe du också kan vara trött på - Naturskyddsföreningens generalsekreterare, Svante Axelsson och han tycker samma sak. :tummenupp

(citat)
------------
Naturskyddsföreningen menar att alla försök till mer miljövänliga transporter är bra. Men man tycker inte att det går att tala om koldioxidneutrala eller klimatneutrala transporter.

– Det är ett för starkt begrepp, säger generalsekreteraren Svante Axelsson.

Klimatneutralitet riskerar att bli förvirrande modeord, anser han. Ett exempel enligt Svante Axelsson är den nya tjänst Statoil lanserat på sin hemsida i början av december. Klimatneutral förbrukning, kallas den. Man erbjuder kunderna att köpa utsläppsrätter som motsvarar den egna bilkörningen. 1 500 mils årlig körsträcka betyder knappt tre ton koldioxid, vilket kostar cirka 350 kronor att ”neutralisera”.


– I Statoils fall är det verkligen missbruk av begreppet. Man kan ju inte kvitta utsläpp – vad Statoil gör är att sälja avtalsbrev för kundernas samveten. Hellre skulle företaget köpa egna utsläppsrätter
, menar Axelsson...

----------------(slut citat)

Här är en till om Statoil i svenskan.

(citat)
"Men risken för missbruk är uppenbar, anser SNF:s generalsekreterare Svante Axelsson."

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14157444.asp?maxcount=10&offset=10
Nu är jag inte med riktigt. Säljer Statoil inte "riktiga" utsläppsrätter dvs rätter som ingen annan kan köpa enligt tidigare diskussioner i tråden. :va
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
några feta profiter snor bergis större delen av stålarna o lever flott på oss ännu mera,, varför skulle det skilja på moralen mellan dom som "hjälper" u-länder med mat o dom som predikar om miljö o tar betalt ?? tyvärr så tror jag att vi konsumenter blir lurade ovetandes gång efter annan.,, igen o igen,,

OK. Nu har vi hört vad du TROR! Kan du nu säga vad du VET????
Lite jobbigt att argumentera med folk som höjer upp sin egen troskap till sanning...
Tycker jag
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ja, jag tror dem luras -- det syns ju överallt.

Ytterligare ett exempel på samma sak... Du tror saker som du sedan betraktar som sanningar, du VET saker som du i själva verket bara TROR att du vet...
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
och vad VET du som inte vi vet ,, sitter du åxå på ritningen till evighetsmaskinen ,, ???????

jag kritiserar inte miljötänkande utan vill med mitt inlägg säga att det är med oftast dåliga grunder som "trädkramarna" skriker växthuseffekt växthuseffekt etc, klockrent så påverkar vi miljön blott med våran närvaro på jorden,, inget att diskutera om och att vi ska vara medvetna om att det en dag kommer ta slut på fossila bränslen,, helt ok för mig att tänka på och att respektera,

men TROR du verkligen att dom pengar jag betalar till någon för miljöarbete verkligen hejhjärtat går till det ?? i så fall vill jag att du motbevisar och redogör för var krona som skänks till miljöarbete att dom verkligen kommer till rätta ,, innan du läser det som skrivs som fan läser bibeln,,

det jag menar är att om jag vill köpa mig för ex:500:- miljöbelastning så är det väl hedersvärt att jag (eller vem som helst) gör det, men går verkligen pengarna till det ?? glöm inte att det kryllar av "bondfångare" som skor sig på andra,, jag personligen kommer inte köpa något bara för att jag tycker att dom pengar jag betalar för min bensin ska banne mig inkluderas i det som tråden handlar om,dom 10:40 / liter som jag köper är till stor del skatt + miljöavgifter som i mitt tycke används ganska fel och inte till det som jag anser vara riktigt,, nämligen miljö.

hoppas du kan motbevisa allt via siffror eller på annat vis och att du förstår vad jag menar,, jag försöker bara att låta folk förstå att pengar vi betalar för det hedersvärda inte alltid går till det som det avses..hedersvärd handling men pengarna går alltid inte till det som det betalas för i tillräcklig stor utsträckning.

OK. Nu har vi hört vad du TROR! Kan du nu säga vad du VET????
Lite jobbigt att argumentera med folk som höjer upp sin egen troskap till sanning...
Tycker jag
 

Dr.Bike

Guest
och vad VET du som inte vi vet ,, sitter du åxå på ritningen till evighetsmaskinen ,, ???????

jag kritiserar inte miljötänkande utan vill med mitt inlägg säga att det är med oftast dåliga grunder som "trädkramarna" skriker växthuseffekt växthuseffekt etc, klockrent så påverkar vi miljön blott med våran närvaro på jorden,, inget att diskutera om och att vi ska vara medvetna om att det en dag kommer ta slut på fossila bränslen,, helt ok för mig att tänka på och att respektera,

men TROR du verkligen att dom pengar jag betalar till någon för miljöarbete verkligen hejhjärtat går till det ?? i så fall vill jag att du motbevisar och redogör för var krona som skänks till miljöarbete att dom verkligen kommer till rätta ,, innan du läser det som skrivs som fan läser bibeln,,

det jag menar är att om jag vill köpa mig för ex:500:- miljöbelastning så är det väl hedersvärt att jag (eller vem som helst) gör det, men går verkligen pengarna till det ?? glöm inte att det kryllar av "bondfångare" som skor sig på andra,, jag personligen kommer inte köpa något bara för att jag tycker att dom pengar jag betalar för min bensin ska banne mig inkluderas i det som tråden handlar om,dom 10:40 / liter som jag köper är till stor del skatt + miljöavgifter som i mitt tycke används ganska fel och inte till det som jag anser vara riktigt,, nämligen miljö.

hoppas du kan motbevisa allt via siffror eller på annat vis och att du förstår vad jag menar,, jag försöker bara att låta folk förstå att pengar vi betalar för det hedersvärda inte alltid går till det som det avses..hedersvärd handling men pengarna går alltid inte till det som det betalas för i tillräcklig stor utsträckning.


:klappar
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Nu är jag inte med riktigt. Säljer Statoil inte "riktiga" utsläppsrätter dvs rätter som ingen annan kan köpa enligt tidigare diskussioner i tråden. :va

Det är väl en tolkningsfråga styrt av bl a ordval och betydelser och annat. Men papperet man får av Statoil, kan inte användas i ett sammanhang där man behöver(men annars inte har rätt till..) släppa-ut CO2.

Om jag fattat Statoils budskap rätt, så menar de att, i samband med köp av 'certifikatet' - låser de en viss mängd CO2(som annars skulle kunna släppas ut). Papperet borde då bara vara ett kvitto på detta, och med ett kvittos värde.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det är väl en tolkningsfråga styrt av bl a ordval och betydelser och annat. Men papperet man får av Statoil, kan inte användas i ett sammanhang där man behöver(men annars inte har rätt till..) släppa-ut CO2.

Om jag fattat Statoils budskap rätt, så menar de att, i samband med köp av 'certifikatet' - låser de en viss mängd CO2(som annars skulle kunna släppas ut). Papperet borde då bara vara ett kvitto på detta, och med ett kvittos värde.


Nu är jag inte riktigt säker här... Men jag TROR att om du köper Statoils Utsläppsrätt så gör du det för att (precis som du säger) "låsa" en viss mängd CO2. Om du vill kunna handla med rätten så måste du nog använda andra kanaler... Här tex:
http://www.stem.se/WEB/STEMEx01Swe....m&MenuSelect=0D291C40353F47AAC1256F790030C00B
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag hittade nyss en annan snubbe du också kan vara trött på - Naturskyddsföreningens generalsekreterare, Svante Axelsson och han tycker samma sak. :tummenupp

(citat)
------------
Naturskyddsföreningen menar att alla försök till mer miljövänliga transporter är bra. Men man tycker inte att det går att tala om koldioxidneutrala eller klimatneutrala transporter.

Här är vi nog rätt överens. Att köpa utsläppsrätter för att kunna ÖKA sitt körande "bara för att det är kul!" eller tänka "Fan va bra, nu kan jag köpa mig en HUMMER!!! (Bilen alltså), det blir ju alldeles tokigt. En klimatneutral transport sker väl till fots antar jag... Inte men ett fordon med förbränningsmoto iaf.

Jag tycker utsläppsrätter är en bra ide för mig. Jag är snål till vardags; cyklar i alla väder, låter bilen stå så mycket som möjligt och tar tåg istället för bil o flyg så ofte det går. Racingen är något som är MYCKET viktigt för mig och därför är jag inte beredd att försake det. Det skulle alltså bli gjort I ALLA LÄGEN. Att då köpa Utsläppsrätter känns fint för mig, för att kompensera för något som ändå skulle gjorts
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
och vad VET du som inte vi vet ,, sitter du åxå på ritningen till evighetsmaskinen ,, ???????

jag kritiserar inte miljötänkande utan vill med mitt inlägg säga att det är med oftast dåliga grunder som "trädkramarna" skriker växthuseffekt växthuseffekt etc, klockrent så påverkar vi miljön blott med våran närvaro på jorden,, inget att diskutera om och att vi ska vara medvetna om att det en dag kommer ta slut på fossila bränslen,, helt ok för mig att tänka på och att respektera,

men TROR du verkligen att dom pengar jag betalar till någon för miljöarbete verkligen hejhjärtat går till det ?? i så fall vill jag att du motbevisar och redogör för var krona som skänks till miljöarbete att dom verkligen kommer till rätta ,, innan du läser det som skrivs som fan läser bibeln,,

det jag menar är att om jag vill köpa mig för ex:500:- miljöbelastning så är det väl hedersvärt att jag (eller vem som helst) gör det, men går verkligen pengarna till det ?? glöm inte att det kryllar av "bondfångare" som skor sig på andra,, jag personligen kommer inte köpa något bara för att jag tycker att dom pengar jag betalar för min bensin ska banne mig inkluderas i det som tråden handlar om,dom 10:40 / liter som jag köper är till stor del skatt + miljöavgifter som i mitt tycke används ganska fel och inte till det som jag anser vara riktigt,, nämligen miljö.

hoppas du kan motbevisa allt via siffror eller på annat vis och att du förstår vad jag menar,, jag försöker bara att låta folk förstå att pengar vi betalar för det hedersvärda inte alltid går till det som det avses..hedersvärd handling men pengarna går alltid inte till det som det betalas för i tillräcklig stor utsträckning.


Det jag VET (och kan uttala mig om)är Statoils Utsläpprätter och handel med detsamma. Statoils handel ska följa de ramar som satt upp av Kyotoavtalet och det kan du läsa om här:
http://www.detnorskeveritas.se/certification/climatechange/index.asp

Att detta sker på rätt sätt ska kollas av DNV, Det Norske Veritas, som är ett världsledande institut för certifiering. Jag citerar:
DNV har utvecklat metoder för att säkra transparenta, pålitliga och trovärdiga granskningsresultat, och vi är ackrediterade både enligt det amerikanska ”Californian Climate Action Registry” och Storbritanniens ”UK Emissions Trading Scheme”. I mars 2004 blev vi även ackrediterade av FN (UNFCCC, United Nations Framework Convention on Climate Change) för granskning av vissa projekt enligt Mekanismen för ren utveckling (CDM).

Om Statoil inte skulle sköta sitt handlande så kommer troligen DNV att upptäcka detta.

Det sägs att det enda man kan vara riktigt säker på är det faktum att vi alla ska dö en dag. Allt annat är mer eller mindre osäkert. Statoils handel med utsläppsrätter kollas på ett sätt som iaf jag kan kalla säkert. Det är vad jag "vet"


Sedan börjar du prata om att "men TROR du verkligen att dom pengar jag betalar till någon för miljöarbete verkligen hejhjärtat går till det ??"
Om detta kan jag givetvis inte uttala mig då jag inte vet allt om alla miljöarbeten.
 
Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Ytterligare ett exempel på samma sak... Du tror saker som du sedan betraktar som sanningar, du VET saker som du i själva verket bara TROR att du vet...
Nej, det är bara helt vanlig pajkastning från din sida. Jag vet inte ett skit. Jag beskriver bara vad jag tror och söker stöd för det. Men jag lägger för den delen inte till ordet "tror" i varje mening. De flesta fattar nog att allt någon skriver, är vad man tror. Jag fattar ju t ex att du, precis som jag, inte vet ett skit om det här -- vi bara tror. Vad är problemet? Det är ju helt normal argumentation!





Om Statoil inte skulle sköta sitt handlande så kommer troligen DNV att upptäcka detta.
Varför skulle dem göra det? För att Statoils skriver så i sin egen marknadsföring? Visa gärna överenskommelserna mellan DNV och Statoil som beskriver hantering av websidehandeln.


Det står ca halvvägs ner på sidan att:

Citat: "Statoils tjänst verifieras av certifieringsföretaget Det Norske Veritas."
Nu hänvisar du till Statoil;s eget nyhetsbrev igen. Nyhetsbrev är möjligen ett helt snäpp över reklam. (produktbeskrivning i artikelform) Du kan knappast använda det som argument för att höja Statoil;s egen trovärdighet.

Att Statoil har massor med verifieringar via DNV stämmer såklart -- men är det för Statoils tjänster mot slutkunder och för just denna tjänst med cert-breven? Var står det? Statoils slår såklart mynt av det. Kolla vad DNV har för uppgifter och vad de faktiskt gör. Bara för att Statoil verifieras och enligt regler från Kyotoavtalet(i samband med helt andra saker), så innebär det ju inte att DNV även kontrollerar samtliga processer -- t ex hygienen hos Statoil-mackarnas varmkorvar som de säljer. Vad omfattningen är, orkar jag inte reda ut -- det är för svårt.

Det är Statoil som äger systemet och det är dem som vet vilka konton pengarna(från en websidetjänst) hamnar i, så man kommer åter till frågan -- Vad fick du för pengarna, och hur kan ens vara rimligt säker på att pengarna "kommer fram"?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag beskriver bara vad jag tror och söker stöd för det.
Men kläm så fram lite stöd för vad du tror. För nåt hittade du väl när du sökte stöd för tron att Statoil sysslar med skojeri när de skriver "Genom att du betalar för de utsläpp du har, ser Statoil till att reducera motsvarande mängd CO2, någonstans i världen." Gör de inte det menar du?

Om du menar att de lurat oss på avgiften 69 kr så lägg fram nåt stöd för den tron. Om du menar att de lurat oss på priset så lägg fram nåt stöd för den tron. Om du menar att de i själva verket inte gör något alls utan bara stoppar pengarna i sina överfulla kassakistor så kläm fram något stöd för din uttalade tro att de skrattar hela vägen till banken.

Trist diskussion detta...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top