Mossberg Racing satsar på Miljö

sandstream

Guest
Men det är iofs självklart att kvällspressen väljer att skriva om det högsta värdet. De ser inte som sin uppgift att få folk att fatta, utan att känna. De skriver till magen, inte till hjärnan. Man ska bli rädd, upprörd eller nåt sånt, skit samma om det finns något egentliget skäl att blir det...
Exaktemundo!

Vi får hoppas att de kan stoppa åldrandet inom kort så kan vi bestämma träff någonstans på nyårsafton 2099 för att stämma av om experterna hade rätt :cpparty :fyllisar
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
GT hade hela mittuppslaget från MC-mässan i Varberg i dagens tidning.
Jag citerar:
"Växthuseffekt och koldioxidutsläpp är det däremot inget det snackas speciellt mycket om. ... MC-folk är inte så miljömedvetna, det ska dåna och smattra mycket så är man nöjda....
A-licensierade Roadracing-föraren Magnus Mossberg, 43, hör till undantagen. Han har köpt utsläppscertifikat för att "ta bort" utsläppen han tillför med sin supertrimmade 600-kubikare som gör 300 knyck. - Det dämpar mitt dåliga samvete något lite, förklarar han"

Inte dåligt! Hojen blir supertrimmad, gör 300 och jag blir yngre bara för att jag köpt utsläppsrätter!!!:D
KÖP
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Inte dåligt! Hojen blir supertrimmad, gör 300 och jag blir yngre bara för att jag köpt utsläppsrätter!!!:D
KÖP
Haha, du är ett marknadsföringsgeni! Otroligt att man kan uppnå allt det där för en femhundring :D
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Hm
Läste i tisdagens avis (AB) att de som köpt utsläppsrätter privat kunde anses vara lurade.
Nån hade köpt för 100.000:- och dessa var nu värdelösa.
Första reaktionen var: Det var ju det jag sa!
Men sen när det lagt sig lite tyckte jag det var väldigt ledsamt och tråkigt att jag fick rätt, då initiativet, och tanken bakom hela grejen inte verkar fungera i verkligheten, och jag hade så gärna haft fel här, och sett att det verkligen hade fungerat som ni förklarat.

För kommande år, 2008 och framåt däremot kommer det kanske fungera bättre? Då kommer inte staten vräka ut rätter hursomhelst.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hm
Läste i tisdagens avis (AB) att de som köpt utsläppsrätter privat kunde anses vara lurade.
Nån hade köpt för 100.000:- och dessa var nu värdelösa.
Första reaktionen var: Det var ju det jag sa!
Men sen när det lagt sig lite tyckte jag det var väldigt ledsamt och tråkigt att jag fick rätt, då initiativet, och tanken bakom hela grejen inte verkar fungera i verkligheten, och jag hade så gärna haft fel här, och sett att det verkligen hade fungerat som ni förklarat.

För kommande år, 2008 och framåt däremot kommer det kanske fungera bättre? Då kommer inte staten vräka ut rätter hursomhelst.

"All vår början bliver svår"... När jag pratade med personer på Naturvårdsverket så sa dom att tilldelningen fram till 2007 års utgång inte var så snål som man hade önskat. De flesta företag fick ungefär lika eller lite mindre än vad de hade gjort av med tidigare Men för nästa period 2008-09 så blir det en minskning och då kommer det att funka bättre. De sa vidare att om man hade stramat till det mer med en gång hade det inte blivit något alls.
Alltså, det blir bättre (se inlägg 258). Men faktiskt är jag lite förvånad över att priset skulle vara sååååå lågt på en rätt att de skulle kosta 0 kr att köpa...... Stämmer det verkligen?

Men lite mycket överskottspengar måste han ha haft den där Audikillen... :va Köpa för 100000:D
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Men faktiskt är jag lite förvånad över att priset skulle vara sååååå lågt på en rätt att de skulle kosta 0 kr att köpa

Det är som med optionshandel d v s rätten att köpa värdepapper till ett förutbestämt pris. Om nu samma värdepapper kan köpas till ett lägre pris på den ordinarie marknaden, än vad optionen ger rätt till -- så kan ju inte värdet på optionen bli annat än nil.
 

Dr.Bike

Guest
"All vår början bliver svår"... När jag pratade med personer på Naturvårdsverket så sa dom att tilldelningen fram till 2007 års utgång inte var så snål som man hade önskat. De flesta företag fick ungefär lika eller lite mindre än vad de hade gjort av med tidigare Men för nästa period 2008-09 så blir det en minskning och då kommer det att funka bättre. De sa vidare att om man hade stramat till det mer med en gång hade det inte blivit något alls.
Alltså, det blir bättre (se inlägg 258). Men faktiskt är jag lite förvånad över att priset skulle vara sååååå lågt på en rätt att de skulle kosta 0 kr att köpa...... Stämmer det verkligen?

Men lite mycket överskottspengar måste han ha haft den där Audikillen... :va Köpa för 100000:D

Sant där. Hade det kostat mer hade det inte blivit något.
Det kommer säkert bli bättre vad det lider, så ni pionjärer är guld värda för er höga moral!

Ja, 100 papp "bara sådär! har man ju inte att flänga ut... :näsblod
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Och nu säger jag bara en gång till "bondfångeri"
,,
jag tycker det är för jävligt att vi ska luras på våra surt förvärvade stålar ,, och helt utan möjlighet att ha en spänn tillbaka ,,
och om jag fattat rätt så är investerade pengar helt utan att den påverkar någonting av det ni/vi ville ?

men nu vet ju dom som sålde att det finns dom som investerar och man kanske kan se detta som en smart marknadsundersökning ,, vem vet ?
och så var det Norske veritas ,, bla bla ,,
jäkligt trist att det inte blir som det var menat. :huvet
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Rolig! Dragster på Don Garlits Dragracingmuseum. Man visste redan på 50-talet hur man skulle reta miljöaktivister. Jeremy Clarksson skulle jublat om han visste om denna.
 

Bifogat

  • Pollutoniser 2.jpg
    Pollutoniser 2.jpg
    85.4 KB · Visningar: 73
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top