Bilder på era husdjur.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Man får vara kelig , förra hösten så kom jag körandes hem efter jobbet mitt i natten och mitt i vägen låg en
en blödande räv , jag körde fullgas tebax till nästa avfart och tillbaka och satte räven i bilen.
Ringde efter avlivning men den fanns inte tillgänglig så jag tog hem den.

Den var helt sönderslagen och hade hamnat under en lastbil förmodligen och tunnlat under
för den verkade hel.

Frammåt eftermiddagen var den en vild hungrig tonåring och åt ur handen och helt galet kelig
och ville ut i frihet , den tuggade på glödlampor som om det var smaskiga fågelägg och så.
Jag kunde ta upp den i famnen och den sa inget alls.

Den sista bilden är när den kommer tebax till mig och hälsar innan den drar när jag släppt den - kompis 16 timmar bara
 

Bifogat

  • rävunderbord.jpg
    rävunderbord.jpg
    228.2 KB · Visningar: 93
  • Rävlåda.jpg
    Rävlåda.jpg
    266.2 KB · Visningar: 93
  • RÄVute1.jpg
    RÄVute1.jpg
    510.8 KB · Visningar: 94
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tre sköldpaddor, Anna, Elsa och Cristof varav bara en ville vara med på bild och idag var vi och hälsade på en ny troligen blivande familjemedlem, han saknar namn och bor nu fastkedjad på en bambustav sedan han hittades som nyfödd för ett knappt år sedan.

Verkar vara en mycket klok liten krabat. Vi ska bygga en bur åt honom istället så han kan röra sig lite mer.


EDIT: Det blir ingen apa. Har sökt lite och jag tror apan är en long-tailed macaque, av befolkningen sedd som ett skadedjur men på även med på IUCN rödlista. Vidare kan dom vara bärare av vissa smittor bla HIV-liknande som kan smitta ifall den biter. Och bita kan dom göra ifall dom blir arga. Eller om den får för sig att vilja visa dominans över någon.

Tycker synd om den fastkedjad på pinnen och skulle väl kunnat köpa lös den bara för att släppa den fri men då lär sig även säljaren att han kan tjäna pengar på att fånga apungar i sjungeln. Sannolikt har han redan haft ihjäl mamman för att fånga den här apan.
 

Bifogat

  • DSC_0340.jpg
    DSC_0340.jpg
    1.7 MB · Visningar: 57
  • DSC_0320.jpg
    DSC_0320.jpg
    1.1 MB · Visningar: 60
Last edited:

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
20190115_151648.jpg

Just nu ligger vi i soffan å softar.. Jag kollar sporthoj på paddan å katten sover..
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
d0a16daae715db30eebc6073dacc71ef.jpg


Typ så här, med en livsfarlig vakthund. :)
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Man får vara kelig , förra hösten så kom jag körandes hem efter jobbet mitt i natten och mitt i vägen låg en
en blödande räv , jag körde fullgas tebax till nästa avfart och tillbaka och satte räven i bilen.
Ringde efter avlivning men den fanns inte tillgänglig så jag tog hem den.

Den var helt sönderslagen och hade hamnat under en lastbil förmodligen och tunnlat under
för den verkade hel.

Frammåt eftermiddagen var den en vild hungrig tonåring och åt ur handen och helt galet kelig
och ville ut i frihet , den tuggade på glödlampor som om det var smaskiga fågelägg och så.
Jag kunde ta upp den i famnen och den sa inget alls.

Den sista bilden är när den kommer tebax till mig och hälsar innan den drar när jag släppt den - kompis 16 timmar bara

Du är min Hjälte :Bugar:tummenupp
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Jepp, Jack Russel 25 cm hög ca 6,5 kg inte stor :D men som du skriver en stor hund i liten förpackning.
Gör man rätt! så har man en super lydig (aldrig kopplad) och Cool livs kamrat.

Har haft Schäfer (Jobbat på Securitas) och en Rottweiler och kan säga att den här rasen är jävlig:mad: mycket envisare.
Men är man envisare betalar det sig tillbaka mångfalt.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Jepp, Jack Russel 25 cm hög ca 6,5 kg inte stor :D men som du skriver en stor hund i liten förpackning.
Gör man rätt! så har man en super lydig (aldrig kopplad) och Cool livs kamrat.

Har haft Schäfer (Jobbat på Securitas) och en Rottweiler och kan säga att den här rasen är jävlig:mad: mycket envisare.
Men är man envisare betalar det sig tillbaka mångfalt.
Jo vår 55kg hund backa undan rätt snabbt när han råka gå för nära en Jack russels matskål
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Gör man rätt! så har man en super lydig (aldrig kopplad) och Cool livs kamrat.
Ja det är ju en terrier-ras, de ska ju ha sista ordet. Älskar hundar med mothugg och jävlar anamma. :hej
En vän hade en JR, men hon gjorde som hon brukade som om det var en Golden Retriever med mjukaste sinnet. Den blev väldigt uttråkad och halvknäpp. Så kom jag in genom dörren och aktiverade hunden en stund, den blev helvild av lycka, släppte aldrig min sida så länge jag satt där. Den fick nytt hem, de kunde inte ha en JR i syfte som en timid hemmahund som skulle ligga still hela dagarna utan nån aktivering. Jag sa åt dom innan men de köpte en JR i alla fall. Den fick dock ett bra hem sen. Allt gott.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ja det är ju en terrier-ras, de ska ju ha sista ordet. Älskar hundar med mothugg och jävlar anamma. :hej
En vän hade en JR, men hon gjorde som hon brukade som om det var en Golden Retriever med mjukaste sinnet. Den blev väldigt uttråkad och halvknäpp. Så kom jag in genom dörren och aktiverade hunden en stund, den blev helvild av lycka, släppte aldrig min sida så länge jag satt där. Den fick nytt hem, de kunde inte ha en JR i syfte som en timid hemmahund som skulle ligga still hela dagarna utan nån aktivering. Jag sa åt dom innan men de köpte en JR i alla fall. Den fick dock ett bra hem sen. Allt gott.

Tipsa familjen om de söta snälla kloka Border Collierna :D
(Att lära en terrier att gå lös kräver sin husse/matte :tummenupp:tummenupp:tummenupp :Bugar )
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Hade en superduktig dvärgschnauzer tills 2015. Lämnade aldrig tomten, alltid okopplad och lydde blint. Tyvärr blev han ju gammal. Saknad i massor.
De alla är, lydde men han var grym på lydnad.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Här är en av våra två alerta musjägare som gärna går ut långa stunder...:tungan
De måste ha en matta inte alltför långt bak bland sina förfäder, för dom leker matta 20 timmar om dygnet fn.
P_20190130_080433.jpg

Edit: va fan vrider nallen bilderna för.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top