Bilder på era husdjur.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Nu har Penny fått somna in. Hon blev precis under 5 år gammal.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kattfan

rGBE.jpg

Korg med candy och favvoleksaken, upphängd med ståltråd för att hänga vågrätt hela vägen ner med

2UqEN.jpg

Stege modell längre säkrad med gaffatejp, räckte dock inte ända upp och kattfan vägra klättra sista metern så vi ställde upp den på 4 vinterhjul så var saken biff

SfC5v.jpg

Andra räddningsinsatsen på några dagar så nu sitter jag och letar efter ett viktbälte eller annat trovärdigt...
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Mm men hon, Tovster är inte ett år än och ganska nyutsprungen, behärskar inte riktigt chipstyrda kattluckan jag brottat dit o.s.v. så nja. Första vändan häromdagen sades det att hon blivit skrämd av någon grannkatt men då var det ändå såpass att vi, efter 40 minuters övertalan, kunde klättra upp och få ner henne men inte denna gång.

Vet inte vad som flög i henne så att säga denna gång men kråkorna hade full krigssång när vi kom hem och det var därför vi kikade upp bland träden där vi hitta henne. Hon är snäppet sötare än på bilden så då förstår ni vilket dilemma man utsätts för.. kattfan.

EXoSC.jpg
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Sett skator som lurat upp en katt i ett träd .När väl katten närmat sej så har skatan hoppat upp nån gren
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Den här killen, min dobermann, så snäll och glad. Utom när han vaktar förstås.

e0f844bf49cf60d37c99813b1aa236b8.jpg



Poke my heart.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
20180524_211244.jpg

Våran lilla vakt dam.. Smart hitte katt å dem bästa katt man fått privilegiet att få ha i sitt hem...
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Näbbgäddan vid namn Doris, hon och dobermannen är som ett gift par. Han bjuder in och hon gaggar. :hihi

En omplacering som bet sin matte, tog sig friheter och bestämde. Var på väg att avlivas som snart 3-åring men jag sa att jag kan försöka få henne på rätt köl. Det tog lite tid men det gick att få fason på henne. Idag är hon 11 år gammal, åldern börjar ta ut sin rätt, hon är lite glömsk men så kelig och go'. Svårt att tro att hon var en ilsk hund en gång. :)

Doris.jpg
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Näbbgäddan vid namn Doris, hon och dobermannen är som ett gift par. Han bjuder in och hon gaggar. :hihi

En omplacering som bet sin matte, tog sig friheter och bestämde. Var på väg att avlivas som snart 3-åring men jag sa att jag kan försöka få henne på rätt köl. Det tog lite tid men det gick att få fason på henne. Idag är hon 11 år gammal, åldern börjar ta ut sin rätt, hon är lite glömsk men så kelig och go'. Svårt att tro att hon var en ilsk hund en gång. :)

View attachment 446572

En hund som beter sig illa har oftast en felaktig fettklump i andra änden av kopplet....... :mad:
(personen behöver inte vara elak, bara inte lämpad som hundförare)
Tur att det finns andra som kan styra upp/rädda en felaktigt behandlad individ. :tummenupp
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
En hund som beter sig illa har oftast en felaktig fettklump i andra änden av kopplet....... :mad:
(personen behöver inte vara elak, bara inte lämpad som hundförare)
Tur att det finns andra som kan styra upp/rädda en felaktigt behandlad individ. :tummenupp

Helt rätt, fel hantering där hunden tog över. Men, det fanns jobb att göra kan jag lova. Nästan tre års ”fostran” hade satt sina spår men det gick att jobba bort det mesta. Tyvärr är hon fortfarande en osäker hund som skäller vid hundmöten, går inte att få bort detta hur man än gör. Det som gjorde mest ont i mig var att man hade använt handen som bestraffningsredskap. Efter en tid lärde hon sig att jag ska inte slå henne utan bara klappa henne. DET gjorde mest ont förutom att man förstås hanterat henne fel.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top