Bilder på era husdjur.

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Sommarpäls?

20200721-185035-1.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tre sköldpaddor, Anna, Elsa och Cristof varav bara en ville vara med på bild och idag var vi och hälsade på en ny troligen blivande familjemedlem, han saknar namn och bor nu fastkedjad på en bambustav sedan han hittades som nyfödd för ett knappt år sedan.

Verkar vara en mycket klok liten krabat. Vi ska bygga en bur åt honom istället så han kan röra sig lite mer.


EDIT: Det blir ingen apa. Har sökt lite och jag tror apan är en long-tailed macaque, av befolkningen sedd som ett skadedjur men på även med på IUCN rödlista. Vidare kan dom vara bärare av vissa smittor bla HIV-liknande som kan smitta ifall den biter. Och bita kan dom göra ifall dom blir arga. Eller om den får för sig att vilja visa dominans över någon.

Tycker synd om den fastkedjad på pinnen och skulle väl kunnat köpa lös den bara för att släppa den fri men då lär sig även säljaren att han kan tjäna pengar på att fånga apungar i sjungeln. Sannolikt har han redan haft ihjäl mamman för att fånga den här apan.

Samma dag som vi tittat på apan bad vi snickaren bygga en bur så den blev en tvåvånings bur med hönshus på nedre plan och kaninbur på övre plan istället.
Och två kaninungar en pojke och en flicka inhandlades med tanken att det skulle bli nya kaninungar så småningom.

Men så småningom när dom växte så visade det sig att "flickkaninen" hade nog också en snopp. Innan ny flicka hunnits inskaffas så blev pojkarna ovänner och den större bet halvt ihjäl sin kompis, så lille skutt blev Rabbit adobo.

Ytterligare senare så dog Storskutt av okänd anledning och nu under förra veckan har fruns kusin hittat en ödla/varan som fick låna vår kaninbur. Misstänker att det är tillfälligt och att dom ser varanen mer som mat än ett husdjur.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Brukar träffa på en newfoundlandshund i grannskapet ibland. Mitt hjärta hoppar glädjeskutt då jag ser denna stora bamsebjörn som är världens raraste. Vet inte riktigt vad det är men den är så härlig.

Mitt i smällkalla vintern när jag byter några ord med ägaren bara lägger den sig på marken och vilar lite. Verkar inte kunna frysa öht, den kan lägga sig i en snödriva och sova.
 
Last edited:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vår ettåring så inga miljoner men när vi väl lyckats lyfta (mer eller mindre) ut henne på ridvolten gick hon för egen maskin och blev bedömd :)

20201017-191620.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Räknas det som husdjur om dom bor ute och kommer och går som dom vill?

I såna fall tror jag att jag hade det sötaste husdjuret i sommar

Korre.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, jag har varit hundvakt senaste tiden och det går inte riktigt ihop med att ha semi-tama ekorrar.

Korre2.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top